Hur klockar jag mitt XFX GTX 280???

Permalänk
Medlem

Inte så mkt att oroa sig för... som sagt om det klockas högt i de olika stegen(skillnaden asso) så äre ju bara klocka, värkställa, kolla hw monitor o se så det är bra o göra så till du hittat din perfekta klock o sen spara den på Rivatuner

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk

Rivatuner funkar perfekt. Kortet klockar även ganska bra.

Mitt kör jag i:

Core 700mhz
Shader 1420 mhz
Memory 1235mhz

Det funkar bra och kortet ligger runt 70grader i load med fläkten på 40%

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q9550 | Gigabyte GA-EP45-DS3 | 8gb PC6400 | WD VelociRaptor 150gb | XFX GTX280 | Corsair TX650W | Antec ThreeHundred | Win7 64 Ultimate | Samsung 2233RZ

Permalänk
Medlem

Lösning: ladda ner nTunte(eller nTunes, kmr inte ihåg namnet exakt). Installera, restarta datorn. Högerklicka på skrivbordet, Nvidias kontrollpanel. Tryck sedan på prestanda och sedan Justera GPU-enhetens inställningar. kryssa i Egna klockfrekvenser och testa dig fram, likadant med fläkten. Välj Direkt Fläktreglage..
Rekommenderar att ladda ner EVGA precision, simpelt program och mycket användbart. Hoppas det hjälpte..

Skriver även en tråd på ett annat forum där folk har postat sina överklockade 260/280's. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=198876

Visa signatur

[ASROCK Z77 Extreme4] [Intel Ivy Bridge 3570K 4.6GHZ] [Intel SSD 520 120GB] [8 GB G.Skill 2133 CL11(OC)] RAZER DEATHADDER 2013 QPAD MK50 BenQ XL2420T 120HZ BenQ HD2420 60HZ LOGITECH G930 WIRELESS HEADSET.. och sånt

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Fungerar inte Nvidia controll pannel till alla nya kort ?

Permalänk
Medlem

Man tackar. Mycket upplysande!

Och med mycket hej å hå +risken med att låta bränd. Så lyckas ju jag inte hitta VAR i rivatuner jag ska vara och tafsa med inställningarna utan att gå lös på inredningen. hittade HW monitorn iaf. :]

I "Power User" tabben finns det ju RivaTuner\Nvidia\Overclocking (och Overclocking\Current device

Men i deras drop down meny stod det ju inte speciellt vettiga saker tex: "Beavis" "Butthead" "EpilogHwCmd" bland annat. Visst är jag väl ute och cycklar?

Mmm, jag va ute och cycklade. Iaf har jag hittat ett sätt att klocka men det är genom drivrutinen. På en annan guide jag hittade här på forumet med fina bilder etc så skulle man konfigurera genom grafikkortet "low level HW oc" där man skulle bocka för den rutan. Jasi.

Iaf, jag sket samma och körde på.
Har inte idats pissa i motvind nu när jag är trött men jag körde upp default värdena till ett GTX 285:

Core: 648
Mem: 1242
Shaders: 1476

Körde tre fulla varv på 3d Mark Vantage med Extreme settings (1920:1200) Multi Sample: 8; Anisotropy: 16; PP 1:2

Resultat:
GPU: 5375
CPU: 37277

Graffet hade en maxtemp på 82grader enligt HW monitor, såg inga "artefacts"

Men jag vet inte om jag törs kräma på mer just nu för jag kunde inte reglera fläktarna hur jag vill. De verkar vara låsta på 40%. Tror jag läste något om det någonstans men är för trött för att leta nu. Ska se vad jag hittar sen när jag vaknar om inte någon vänlig lirare redan vet och har svarat här.

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|