ok eller dåligt (minne och cpu anvndning idle)

Permalänk
Medlem

ok eller dåligt (minne och cpu anvndning idle)

Tja alla tweak och tricks engagerade och kunniga i windows vista miljö innan jag börjar så vill jag bara säga att jag inte är intresserad av att få länkar till register cleans och PC preformance checks och annat bullshit. Kan ni inget eller är osäkra så skit i att svara enkelt va .

SÅ nu till det roliga :

jag har lekt och lärt i vista nu ca tre månader och har ett visst hum om saker och ting men är fortfarande i lärnings fasen och vill veta lite enkla saker som er som vart med ett tag kanske har bättre koll på en jag..

Mitt system 8400 2duo 2.26 intel proc med 4gig ddr3 ram sitter på home premium 64bit

jag har inte tweakat allt för mycket men tycker jag har ett bra resultat men det återstår att se när ni börjar såga mig

efter uppstart har jag 28% - 32% fysiskt minne använt beroende på ifall jag kör min sidpanel som har diverse kul på. och min Cpu- användning ligger på 1-3% hoppandes fram och tillbaka ibland spikar up till 5% . efter indexiering, 3rd prog defrag och diverse är klart..

windows hp x64 sp1:
superfetch På ,värt att stänga av ? *OBS* jag har 4gig
indexiering På, värt att stänga av ? har ganska glest med filer i övrigt
aero full På
uac Av
readyboost Av sägs kan bli buggit vid av , men inte märkt något udda
defender Av
system återställning av . gör sata backups np

jag kör avira virus prog och comodo firewall lite acer prylar som tex recovery launch manager och eaudio epower.. esata controll igång eftersom jag har extern disk

Svchost på ca 150 132kb =windows tjänster som jag säker skulle kunna tweaka lite till...

så måste fråga om det är ok eller något som inte stämmer 30% minne efter uppstart dåligt ? *OBS* superfetch är igång ...

min användning är allt från glo på film till spel , surf , lite websupport via ssh till päronen .. lite multitasking , musik och annat ..
för övrigt funkar allt bra och inget fel eller crash..

skriv gärna bra motivering till varför jag ska göra så eller stänga av det så det.. och hur ni själva uplevt förändringarna..

säkert något jag missat så hittar ni något dont be shy och påpeka:rolleyes:

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Avstängd

Kör du speed step på din CPU, för annars så ska välle en E8400 ligga på 3.0GHz och inte 2.26GHz. Eller har du kanske Klockat ner den själv?

Kan inget om det du skriver men blev lite fundersam över din CPU bara!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
Kör du speed step på din CPU, för annars så ska välle en E8400 ligga på 3.0GHz och inte 2.26GHz. Eller har du kanske Klockat ner den själv?

Kan inget om det du skriver men blev lite fundersam över din CPU bara!

MVH

Är nog en P8400 alltså den bärbara modellen.

Till TS: Jag tycker allt ser bra ut, 30% användning av minnet efter uppstart är helt normalt.

Permalänk
Medlem

Ah sorry blev lite hastig post ... min burk är bärbar acer aspire 8930g .. bios är desvärre låst så har inte kunna pula något ... har ikke testa riva tuner eller något annat program för att öka core eller watt etc ev. annat trim eller clock mjukvara.. allt körs orginal.. med senaste bios, drivisar etc...

*edit*
ingen annan som har något att klaga på '? va fan är det här bussiga klubben eller, kom igen nu och showa like kunskaper, knep, tips, tweak, fix, trix , för att göra vista lite mer hemtrevligt utifrån min setup och installation .. eller ska jag vara glad att jag har 70% minne att leka med då index och superfetch är igång och at cpu hoppar mellan 1-3% med allt igång inkl sidebar osv

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör