Permalänk

köp av blueray.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk

Jag har den, jag älskar den.

Finns ingen anledning att inte ta den tycker jag.

Permalänk
Medlem

Glossfront blir kladdig?

Nej tycker den verkar bra, kolla bara omdömena på prisjakt;

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=254285

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

blir till att tejpa för blinkande led... HATA saker som blinkar.

men det får väll bli en sån,,,

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Väntar på att min ska komma hem

Visa signatur

| Fractal Design S | Intel Core I7 8700K | Asus ROG Z370-H | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200 MHz | Noctua NH-D15 | Asus GTX 1080 Strix | Fractal Design Newton R2 800W | WD_Black SN850X NVMe 1TB | Samsung 840 EVO 250GB | 8 TB Lagring | LG 27GL850 | Corsair K70 Lux | Logitech G502| Astro A50 | Corsair Gaming MM200 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dodsmasen
blir till att tejpa för blinkande led... HATA saker som blinkar.

men det får väll bli en sån,,,

Hm... finns väl inte NÅGON DVD/CD/BLURAY-läsare som INTE har en LED som visar läs/skriv-aktivitet?

Permalänk

dvd finns ju men blueray vet jag inte...

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem

Skriv gärna någon typ av minirecension eller liknande när du provat den, är själv sugen på en sån där sen ett tag tillbaka. Främst då hur snabbt filmer osv startar och lite om vilka program man använder för gpu avkodning.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Hedersmedlem

har en sådan fast blueraybrännare, relativt tyst och fin. mycket bättre än min värdelösa dvd+rw (ide) som låter för jävligt (i jämförelse). lite kasst att man inte får med mer programvaror t.ex. fick jag bara nero essential när jag köper en optical drive för 2'kr... annars bra.

Permalänk
Medlem

Vill inte peta på ord, men det heter BLU RAY inte blueray..

EDIT: Jag har blivet lite osäker nu när experterna skriver att det heter blueray...Senaste nyheten här på swec skriver Andreas Dimestam också blueray....Så skriv vad ni vill...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Vill inte peta på ord, men det heter BLU RAY inte blueray..

EDIT: Jag har blivet lite osäker nu när experterna skriver att det heter blueray...Senaste nyheten här på swec skriver Andreas Dimestam också blueray....Så skriv vad ni vill...

Det heter Blu precis som du skriver, en av anledningar lär ju vara att man inte kan varumärkesskydda vanliga ord som blå/blue.
Eftersom vi är svenskar skulle jag dock skriva Blu-ray med bindestreck eller kanske till och med skriva ihop det totalt. Bluray.

Även på engelska verkar det faktiskt skrivas med bindestreck, på den officiella loggan står det Blu-ray Disc och även internationella affärer skriver med bindestrecket ser jag vid en snabb koll.

Vill man veta hur bra bildkvalité en film har rekommenderas hidefdigest.com
Kan också tipsa om hyrfilm, finns åtminstone två stora uthyrare på nätet där man betalar en fast månadskostnad oavsett hur många filmer man tar hem.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Vill inte peta på ord, men det heter BLU RAY inte blueray..

EDIT: Jag har blivet lite osäker nu när experterna skriver att det heter blueray...Senaste nyheten här på swec skriver Andreas Dimestam också blueray....Så skriv vad ni vill...

tack för korrigeringen skall stava rätt if.

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AmiDonk
Vill inte peta på ord, men det heter BLU RAY inte blueray..

EDIT: Jag har blivet lite osäker nu när experterna skriver att det heter blueray...Senaste nyheten här på swec skriver Andreas Dimestam också blueray....Så skriv vad ni vill...

seriöst...

Permalänk
Medlem

Har en sån enhet själv och är nöjd med den.

Enda missen är att den inte automatiskt läser DVD-film i 1x i Vista med Media Player Classic.
Jag har för mig att den gjorde det i Windows XP men jag är lite osäker.

Går ju att lösa med Nero DriveSpeed, men det känns lite onödigt.

Visa signatur

"Computers make it easier to do a lot of things, but most of the things they make it easier to do don't need to be done." - Andy Rooney