Hackat Steam konto =(

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Nu fick jag ett till likadant mail igen, ser ut såhär:

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Här är den igen, syns så dåligt på bilden.

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Steampowered.net är ju något helt annat. Om du håller muspekaren över adressen där det står att du ska logga in, vad får du för adress då? För om det är på steampowered.com ska det ju inte vara någon fara då det är Steams egna grejer.

Permalänk
Medlem

Ja, det var ju en "varning". Såg även detta:

Steam Support kommer aldrig av någon anledning att begära ditt Steam-kontos lösenord, inte heller kommer du någonsin att bli ombedd att mata in ditt lösenord på någon webbsida.

Citat:

Steampowered.net är ju något helt annat. Om du håller muspekaren över adressen där det står att du ska logga in, vad får du för adress då? För om det är på steampowered.com ska det ju inte vara någon fara då det är Steams egna grejer.

Citat:

När jag höll muspekaren på inloggningslänken stog det, "steampowered.t3.to"

EDIT: LOL! tröck på länken och då kom jag till "steampowered.t3.to"... aja, ni kan kolla själva.. om ni vågar
kolla även uppe till vänster i webbläsaren måste haft för brottom tidigare eller så har dom ändrat.

http://steampowered.t3.to/

Permalänk
Testpilot

Det är hur lätt som helst att fejka att ett mail är skickad från en adress, lite in på vad som står.
Steamsupporten skulle aldrig be dig om ditt lösenord.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Väldigt klantigt gjort, men jag hoppas verkligen du får tillbaka ditt konto och lär dig av ditt misstag. Skulle även vara trevligt om killen som "Hackade" dig får sitt account bannat.

Lycka till.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Jag höll på att göra nästan samma sak för några dagar sen. Fick ett mail från steam (trodde jag) till båda min account (mailadresser) där det det var en länk till en hemsida. Hette likadant som steam hemsida och såg exakt lika dan ut, men vad vet jag. jag skrev in kontonamn och lösen och loggadde in.

kom inte ihåg vrf man skulle logga in med det var något. Samma sekund som jag loggade in så tänkte jag, helvete, tänk om det är en sånt här fejk hemsida som snor ens uppgifter. fort som fan loggade in och bytte lösen på båda min account. Och som tur har inget hänt, än.

Någon annan som fått en liknande mail?

Lycka till me accountet böye!

Edit: Nu när jag tänkeer efter så var det nog "riktiga" steam, men vrf skulle dom skicka ut ett mail för att få mig att logga in på deras hemsida?

Jepp råkat ut för samma sak. Har också fått 2 mail, tyckte det var lite konstigt att de frusit mitt konto men jag kan fortsätta att spela Iaf, lite godtrogen blev man ju när det var "Steams" sida man var inne på, skrev då in namn och lösen..fick då upp en sån där pop-up om en .exe fil som var en "uppdateringsfil", och i samma stund varnade AVG för trojan, så jag stängde ner den skiten. Iaf har inget hänt än, mitt steamprogram funkar, kan dock inte byta lösen då jag inte är säker på att det är det rätta jag kommer ihåg Så kanske skrev jag in fel lösen till hackern xD

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Hm sitter här och väntar på att steam ska skicka mail nu, är som att vänta på jultomten känns de som.

Skickade anmälan i lördags och nu om jag inte har fel så är klockan ca 12:00 där på dagen så dom kanske hinner fixa de innan deras dag är slut

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nope det kan man inte.

Och dessutom så;

Att handla på internet är fullt möjligt med någons kortnummer. Dom drar ju bara pengar från konto numret är bundet till. Sen står det i deras "private policy" typ att dom inte lagrar information. Dom tog fullt nummer förut, vem som helst som hackar deras databaser om dom då sparade infromationen skulle ha tillgång till mångmiljon belopp.

Sen när jag mena med CD key så mena jag självklart om man köpt spelet i butik och har cd skiva, då använde "Activate a product on steam"

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem

Det är då inte lika jobbigt som att ha idiotiska fjortisar till vänner på msn, säker 4-10% har fått msn virus typ "LOOK AT THIS YOU ARE SUPER DRUNK AT A PARTY!" eller "LOOK AT ME DANCING IN HAWAII!".

Skriv aldrig din steam på något annat ställen än precis... Steam

Lungt har haft två steam acc ett äldre med cz som jag lånar ut hela tiden glömmer man lösenordet och helmiga frågan så åker ett mail iväg och det har hitils bara dröjt max en dag att få ett vettigt svar. "frågat två gånger!"

Permalänk
Medlem

fick tillbaks de idag

Inge tjaffs med steam gav dom min scannade cdkey + skrivet med penna mitt accunt name.

sen kreditkorts nummer sissta siffror osv.

Tycker dom är bra på de här endå bra att dom disabla kontot direkt på måndagen så han inte cheata på de.

way to go steam

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
fick tillbaks de idag

Inge tjaffs med steam gav dom min scannade cdkey + skrivet med penna mitt accunt name.

sen kreditkorts nummer sissta siffror osv.

Tycker dom är bra på de här endå bra att dom disabla kontot direkt på måndagen så han inte cheata på de.

way to go steam

Riktigt glad för din skull. Var nu rädd om accountet i fortsättningen.

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Avstängd

Se det som något bra istället. Sitter man 80 timmar i veckan och spelar så är det dags att börja tänka på att det finns ett liv utanför datorn med

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Medlem

fick ett likadant mail gällande wow istället.. där det stod att mitt konto blivit bannat pga olaglig trading.. och ville därför att man skulle gå in på en länk och mata in kontonamn och lösen..
Jag reagerade dock på att dom inte hälsade i mail:et med mitt namn eller kontonamn.. så blev väldigt fundersam.. så spekulerade i det hela (utan att gå in på länken) och visade sig mycket riktigt att vara falskt.
Mailade blizzard direkt och frågade va detta gällde och skrev att jag tyckte det såg fake ut... dåligt av blizzard va då att det dröjde över en vecka innan jag fick som svar att det va fake.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Precis, steam skulle aldrig skicka såna här mail.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Se det som något bra istället. Sitter man 80 timmar i veckan och spelar så är det dags att börja tänka på att det finns ett liv utanför datorn med

2 veckor

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P1nGviN
Se det som något bra istället. Sitter man 80 timmar i veckan och spelar så är det dags att börja tänka på att det finns ett liv utanför datorn med

180.1 timmar de senaste 2 veckorna

:s ... ... ... Och jag har då tamejfan ett liv med jobb och allt!. Men tycket att det var en självklarhet att TS fick tillbaka sitt steam, inget konstigt med det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
180.1 timmar de senaste 2 veckorna

:s ... ... ... Och jag har då tamejfan ett liv med jobb och allt!. Men tycket att det var en självklarhet att TS fick tillbaka sitt steam, inget konstigt med det.

va heter du på steam

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 93Clocker
va heter du på steam

Gissa en gång, har bara ett nick som följt mig genom åren

Permalänk
Medlem

fan fick samma mail jag och va dum jävla nog att klicka på de! fan va sur jag blir på min själv nu asså!

Kan inte komma in på mitt acc och det serut som om mitt konto är helt borttaget :S kan inte hitta de på community

fan om dom har VAC bannat de eller tagit bort det helt då blir jag ledsen

men jag har mailat steam iaf och får se vad dom säger

hoppas det löser sig!

EDIT

Min Steamprofile går inte att hitta testa söka på mina olika nick och användarnamn. kan det bero på att det är bannat/borttaget eller att det bara är inaktiverat av typ steam :S

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zordor
Min Steamprofile går inte att hitta testa söka på mina olika nick och användarnamn. kan det bero på att det är bannat/borttaget eller att det bara är inaktiverat av typ steam :S

det borde du inte oroa dig över, personen kan ha deaktiverat din steam profile och bytt ditt nick så du inte hittar den.

men se till att få kontakt med steam supporten så fort som möjligt!

Och dessutom, om accountet skulle bli VAC-bannat nu så kan nog valve resetta det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
fick ett likadant mail gällande wow istället.. där det stod att mitt konto blivit bannat pga olaglig trading.. och ville därför att man skulle gå in på en länk och mata in kontonamn och lösen..
Jag reagerade dock på att dom inte hälsade i mail:et med mitt namn eller kontonamn.. så blev väldigt fundersam.. så spekulerade i det hela (utan att gå in på länken) och visade sig mycket riktigt att vara falskt.
Mailade blizzard direkt och frågade va detta gällde och skrev att jag tyckte det såg fake ut... dåligt av blizzard va då att det dröjde över en vecka innan jag fick som svar att det va fake.

Tog mig 2 och en halv vecka att få svar från dem och ett svar på 5 rader va ju inte det bästa heller. Kan ju helt klart säga att dem inte lägger mest krut på support avdelningen. Även fast dem har väldigt många subscribers. Dem borde lära av steam!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Weyzer
det borde du inte oroa dig över, personen kan ha deaktiverat din steam profile och bytt ditt nick så du inte hittar den.

men se till att få kontakt med steam supporten så fort som möjligt!

Och dessutom, om accountet skulle bli VAC-bannat nu så kan nog valve resetta det.

aaah jag har dragit iväg en sådandär Support question och bifogat en bild på cdkey m.m. hoppas dom svarar snart, blir fan inte gla om det fukkat sig

aja tack för svar iaf blev lite lugnare ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
fick ett likadant mail gällande wow istället.. där det stod att mitt konto blivit bannat pga olaglig trading.. och ville därför att man skulle gå in på en länk och mata in kontonamn och lösen..
Jag reagerade dock på att dom inte hälsade i mail:et med mitt namn eller kontonamn.. så blev väldigt fundersam.. så spekulerade i det hela (utan att gå in på länken) och visade sig mycket riktigt att vara falskt.
Mailade blizzard direkt och frågade va detta gällde och skrev att jag tyckte det såg fake ut... dåligt av blizzard va då att det dröjde över en vecka innan jag fick som svar att det va fake.

Va sägs om att öppna ögonen när du spelar spelet... Det står klart och tydligt "Blizzard will NEVER ask for your username or password".
Varför skulle dom ens behöva dom? Dom har rättigheterna att gå in och ändra på allt utan ditt godkännande ^^

Sen skulle jag tro att blizzards support har mer att göra än steams, mängden buggar osv är betydligt mindre samt att dom flesta vänder sig till forum med hjälp till cs osv.
Sen tror jag att supporten slänger dom där mailen lite åt sidan för att ta hand om dom lite mer viktiga frågorna då sånna mail skickas ut hela tiden samt att dom ger bra information om att dom aldrig kommer fråga dig efter dina uppgifter..

I min värld får personen i fråga skylla sig själv, detta kan ju liknas vid att hyresvärden skulle skriva ett brev och fråga om han kunde få låna din nyckel.
Tänker man bara lite logiskt och ifrågasätter lite klarar man sig långt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Nu fick jag ett till likadant mail igen, ser ut såhär:

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Här är den igen, syns så dåligt på bilden.

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Detta betyder att du inte använt ditt steam account på väldigt länge.. Fick samma sak med mitt andra steam account.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sjoooberg
Detta betyder att du inte använt ditt steam account på väldigt länge.. Fick samma sak med mitt andra steam account.

Nej, det är folk som försöker sno ditt konto, Steam skickar inte ut några sånna här mail.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Att behöva uppge sitt steamaccount för att se en fragfilm, borde ringt en varningsklocka tycker man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
Nu fick jag ett till likadant mail igen, ser ut såhär:

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Här är den igen, syns så dåligt på bilden.

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Haha fryset ja eller hur

Permalänk
Medlem

PHEW!

Jag fick precis tebax mitt konto! Alla spel va kvar och VAC in good standing

Gu va gla jag blir!

Som Manii säger Ta lärdom av detta och gör inte samma fel som mig ^^!

Ditt konto kan inte frysas och steram kommer ALDRIG skicka ut mail om att dom vill ha dina konto uppgifter ^^

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W