Hackat Steam konto =(

Permalänk
Medlem

Hackat Steam konto =(

Skulle bara villja dela med mig av min sorg att mitt Steamkonto har blivit hackat =(.

Har skickat ett mail till steam.

känns för J*vligt när man har lagt ner över 800 spänn på de sen bara försvinner de.

Fick en steam länk av en av mina "vänner" på steam som de stog att man skulle titta på hans fragmovie.

Så skulle man skriva in sitt steam acc för att se och Dum i huvet som jag var gjorde jag de.

Vissa tycker vell att man får skylla sig själv men när man inte har gjort något fel tycker jag inte att jag är värd de.

Onödig tråd men inget att göra när mer en 65% av alla spel jag äger ligger på steam har jag inget "vettigare" att göra.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

Det är i fall som dessa som man skulle vilja köra upp STEAM's regler angående VAC-ban i *** på dem. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Det är i fall som dessa som man skulle vilja köra upp STEAM's regler angående VAC-ban i *** på dem. =/

Jo fast jag är inte bannad en va ja vet.

Hoppas bara att han inte går in och cheatar. Då jag såg på steams irc kanalen att de är fler en mig idag som fick sina konton snodda

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Du har nog redan gjort det här men om inte, ta så fort som möjligt och tryck på att du glömt ditt lösenord och svara på frågan för att få tillbaks det.

Men antagligen har han ändrat den frågan :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drew_
Du har nog redan gjort det här men om inte, ta så fort som möjligt och tryck på att du glömt ditt lösenord och svara på frågan för att få tillbaks det.

Men antagligen har han ändrat den frågan :/

jao synd att han var så snabb och att ja inte fatta först va som hände =(

skulle han bo granne till mig skulle ja lätt gå över och hota honnom sen slå sönder han och hans dator.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Sötast

Hehe, think first act later!

Ta lärdom av det som hänt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Hehe, think first act later!

Ta lärdom av det som hänt.

Jao brukar vara riktigt uppmärksam med sånna här saker på msn osv.

Men men sitter och tuggar naglar och kollar min profil :
http://steamcommunity.com/id/SWE-BlaKe

Effter som de står på profilen om man har blivit bannad.

Och även väntar otåligt på att steam ska svara.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Som min gamla farfar alltid brukade säga - "Är huvudet dumt, får accountet lida".

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk

ahhaahah

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk

Ifall man inte kan ge ut sitt kontoNAMN utan att få det stulet så är det lite knas. Ger man ut kontoNAMN PLUS LÖSEN... ja då är det en annan sak. Då får man givetvis skylla sig själv. Lösenord ska man hålla för sig själv... det borde man ju förstå.

Permalänk
Medlem

Så du har bara köpt spel för ungefär 1100-1200..?

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jokkocze
Så du har bara köpt spel för ungefär 1100-1200..?

Källa?

Permalänk

Fast det står väl EULA:n att de aldrig frågar om lösenord/användarnamn. Kan löna sig att läsa den faktiskt.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Lol otur. Man måste alltid ha det i bakhuvudet att aldrig lämna ut sina kontouppgifter. Har ett par bekanta som fått tillbaka sitt konto från Steam så det går nog bra. Haha hade en kompis som någon kille försökte lura av kontouppgifter på, det sluta med att min kompis fick hans kontouppgifter istället^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk

Jag fick mitt konto hackat för inte länge sen, fick ett mail att jag hade bytt lösen. jag klia mig i skallen och fatta genast att nån hackat det.

Skrev ett mail direkt till steam, tog bara en dag så hade jag mitt konto tillbaka

Visa signatur

|i5 2500k@4ghz |Gigabyte z68X-ud3h-b3|
Gigabyte HD7970 |16GB corsair xms3 1600 mhz|HDD 2 Tb|

Permalänk
Medlem

om man köper spel via steam med kort så kan du uppge kort nr för steam så kan man få tillbaka sitt account väll? för dom har väll det sparat nånstans?

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sparc0
om man köper spel via steam med kort så kan du uppge kort nr för steam så kan man få tillbaka sitt account väll? för dom har väll det sparat nånstans?

Det hoppas nog alla för all guds skull att dom inte har då det vore en gigantisk säkerhetsrisk. Att uppge en CD-key på köpt valve produkt borde vara bra bevis dock.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Det hoppas nog alla för all guds skull att dom inte har då det vore en gigantisk säkerhetsrisk. Att uppge en CD-key på köpt valve produkt borde vara bra bevis dock.

jo men har du köpt alla spelen du har på ditt steam acc via internet/steam då har du ju ingen cd key att uppge för steam

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.

Permalänk
Medlem

Jag höll på att göra nästan samma sak för några dagar sen. Fick ett mail från steam (trodde jag) till båda min account (mailadresser) där det det var en länk till en hemsida. Hette likadant som steam hemsida och såg exakt lika dan ut, men vad vet jag. jag skrev in kontonamn och lösen och loggadde in.

kom inte ihåg vrf man skulle logga in med det var något. Samma sekund som jag loggade in så tänkte jag, helvete, tänk om det är en sånt här fejk hemsida som snor ens uppgifter. fort som fan loggade in och bytte lösen på båda min account. Och som tur har inget hänt, än.

Någon annan som fått en liknande mail?

Lycka till me accountet böye!

Edit: Nu när jag tänkeer efter så var det nog "riktiga" steam, men vrf skulle dom skicka ut ett mail för att få mig att logga in på deras hemsida?

Permalänk
Medlem

Det går att få tillbaka sitt konto genom att antingen skicka in sina kontouppgifter (till det kreditkort man köpt spelen med) eller med en CD-key. Fick mitt stulet för någon vecka sen också, fick upp en ruta att mitt konto loggat in någon annanstans och så blev jag utloggad, försökte logga in men det gick inte så jag kollade min mail och då hade någon bytt e-postadress och lösenord. Drog det mot Steam, kom på att jag hade ett spel där jag har en CD-key så jag skickade in en bild på den till dem och de ordnade tillbaka mitt konto.

https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2347-QDFN...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nypifisel
Det hoppas nog alla för all guds skull att dom inte har då det vore en gigantisk säkerhetsrisk. Att uppge en CD-key på köpt valve produkt borde vara bra bevis dock.

Klart som fasen att en del uppgifter om köpen lagras, annars vore det förjävligt dåligt. -kund "jag köpte det här spelet men" -steam "vi har inga spår överhuvudtaget om..." .

Vidrig tanke, men för bokföring, kvitton etc, framtida sådana här fall kommer vissa uppgifter alltid sparas. Man kan inte se sina CD-keys alltid, om man har köpt HL2, CS, CSS etc har man ingen synbar key någonstans. Och btw så kan man inte göra något med bara kortnummret. Den absolut största säkerhetsrisken sitter ni med i handen när ni handlar på nätet, den där lilla dosan som kan räkna ut er kod med samma slump som eran banks hemsida. Köra lite reversed engineering på det...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Och btw så kan man inte göra något med bara kortnummret.

Jodå... det kan man. Likaså ifall man enbart har en persons konto-nr. Så det är därför man inte ska ge ut sådana uppgifter hur som helst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Jodå... det kan man. Likaså ifall man enbart har en persons konto-nr. Så det är därför man inte ska ge ut sådana uppgifter hur som helst.

Nope det kan man inte.

Och dessutom så;

Citat:

# If you purchased software through Steam with a credit card, please provide the following:

* The Card Type (Visa, MasterCard, Discover, American Express)
* The Cardholder’s Full Name
* The Credit Card Expiration Date
* The last four digits of the credit card number - Do not provide the full credit card number

# If you purchased software through Steam using a PayPal account, please provide:

* The Billing Name on the PayPal Account
* The full Billing Address on the PayPal Account
* The PayPal PayerID
* The Invoice ID and the Transaction ID

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen

Lycka till me accountet böye!

Vi kan ju köra lite gta 4 du och ja tills ja får tillbaka mitt steam

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Nope det kan man inte.

Jag var lite otydlig. Men ifall man enbart ger ut t.ex. sitt konto-nr eller sitt bankkontonr till fel person så kan man bli fattig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av James_Exxo
Jag var lite otydlig. Men ifall man enbart ger ut t.ex. sitt konto-nr eller sitt bankkontonr till fel person så kan man bli fattig.

Nej, jag kontaktade banken och frågade just om det var någon säkerhetsrisk med att ge ut sitt kontonummer till en person på blocket, och det var ingen fara alls

Permalänk
Medlem

en kompis till mig blev hackad på msn , hackern frågade mig om han kunde låna mitt cs konto för en clan match lite snabbt , dum som jag var så gav jag honnom kontot , kom snabbt på att jag hade blivit hackad och mailade till steam ,
skrev ungefär
" hej , jag vill byta lösenord till "balbaba" och byta email adress på kontot till "bablabla" , här är min hl cd key som verifierar att jag är ägaren av kontot xxx-xxx-xxx-xxx"

fick tillbaks kontot på någon dag.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
en kompis till mig blev hackad på msn , hackern frågade mig om han kunde låna mitt cs konto för en clan match lite snabbt , dum som jag var så gav jag honnom kontot , kom snabbt på att jag hade blivit hackad och mailade till steam skrev ungefär
" hej , jag vill byta lösenord till "balbaba" och byta email adress på kontot till "bablabla" , här är min hl cd key som verifierar att jag är ägaren av kontot xxx-xxx-xxx-xxx"

fick tillbaks kontot på någon dag.

Skönt att höra ! La till att jag ville byta lösen till ******** och add dom skulle ändra emailen till orginalet.

hoppas dom fixar de imorgon.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Nu fick jag ett till likadant mail igen, ser ut såhär:

Här är den igen, syns så dåligt på bilden.

http://img212.imageshack.us/img212/2042/steamar4.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av puppisen
[B] Nu fick jag ett till likadant mail igen, ser ut såhär:
]

email@support.steampowered.com

heter min men o.O

Men de är ju support.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5