New ocz SSD the Vertex

Permalänk
Medlem

prestanda test på en "apex"

http://www.legionhardware.com/document.php?id=804&p=4

samma SSD disk med annat namn på.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Gaah..

Satte ihop en ny burk igår. Det visade sig att min gamla 74gb raptor har kastat in handuken... Får bli en 30gb Vertex som ersättare. Håller tummarna för att man kan lägga vantarna på en nästa vecka.

Lite offtopic.
Är det fortfarande rekommenderat att flytta pagefilen till en annan disk fast man har en Vertex som systemdisk?

Permalänk
Medlem

Vem kör med pagefile nu när ram är så billigt?

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatpipe
Gaah..

Satte ihop en ny burk igår. Det visade sig att min gamla 74gb raptor har kastat in handuken... Får bli en 30gb Vertex som ersättare. Håller tummarna för att man kan lägga vantarna på en nästa vecka.

Lite offtopic.
Är det fortfarande rekommenderat att flytta pagefilen till en annan disk fast man har en Vertex som systemdisk?

ska inte behövas.
eftersom vertex har cache.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Köp extra ram minne istället minst 6-8 GB bör man ha i dagens läge.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Köp extra ram minne istället minst 6-8 GB bör man ha i dagens läge.

För att de är billigt behöver inte man överdriva, jag använder mina datorer till spelande dagligen, en med win 7, och en med xp. o ja skulle aldrig behöva mera än 2Gb styck

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd

Jahapp där blev disken "inte i lager" från att ska ha inkommit under lördagen.. Trevligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Jahapp där blev disken "inte i lager" från att ska ha inkommit under lördagen.. Trevligt

Kom säkert in å skickades sen tog alla slut.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hez
Kom säkert in å skickades sen tog alla slut.

Nej jag har ju försbeställt, var en av dom första. Alla andra är gula medans 30 varianten är "röd" vilket betyder att alla dom "troligtvis" kommer få in är slutsålda, dock har dom inte fått in en enda disk ännu.

Hmm..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Nej jag har ju försbeställt, var en av dom första. Alla andra är gula medans 30 varianten är "röd" vilket betyder att alla dom "troligtvis" kommer få in är slutsålda, dock har dom inte fått in en enda disk ännu.

Hmm..

Du kan vara lugn.
Jag har varit i kontakt med Komplett.
Den visar antalet lediga diskar på den kommande leveransen.
Alla är redan bokade på denna. De har inte fått något nytt leveransdatum ännu än det som står nu.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatpipe
Du kan vara lugn.
Jag har varit i kontakt med Komplett.
Den visar antalet lediga diskar på den kommande leveransen.
Alla är redan bokade på denna. De har inte fått något nytt leveransdatum ännu än det som står nu.

Var väl det jag skrev? inte många dagar kvar nu....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xcxcxc
Var väl det jag skrev? inte många dagar kvar nu....

My Bad..
Nu är det nya datumet den 30e...
Vi får sätta oss ner tålmodigt och vänta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fatpipe
My Bad..
Nu är det nya datumet den 30e...
Vi får sätta oss ner tålmodigt och vänta.

Mitten av feb, tydligen är deras nya serie eftertraktad.
dock underligt att ingen recension dykt upp än.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Den har inte släppts än så det är väl inte så konstigt att det inte kommit ut någon recension än. Förhoppningsvis massproduceras diskarna redan och det enda som krävs för utskick är en ny firmware.

Permalänk
Medlem

Gah ... ogillar tillverkningsproblem

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

drog iväg en beställning på en vertex 30gb o ha som os disk ! tror ni ja gjorde bort mig ? stod mellan den o en velociraptor....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tobbe84
drog iväg en beställning på en vertex 30gb o ha som os disk ! tror ni ja gjorde bort mig ? stod mellan den o en velociraptor....

Det är svårt att säga, iom att ingen har sett den IRL (den är mäkta försenad, och har ännu inte dykt upp i ngn butik), OCZ har inte heller velat presentera några riktiga prestandasiffror. Den ska iof enligt OCZ ha bättre prestanda när det kommer till random writes (små skrivningar som går lite varstans på disken) än deras tidigare Core-serie, men (a) det är inte bekäftat på ngt sätt med benchmarkresultat, (b) OCZ har farit med osanning tidigare, (c) den kunde knappast vara sämre.

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur Apex presterar som är deras nya "budget" disk och att vertex har ny kontroller, eller IO processor, samt cache så kommer den med största sannolikhet prestera mycket väl!

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

teaser...I have 120GB vertex, aligned no tweaks 4k random writes 1500+ apex is killer but Vertex is BADASS!!

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=4968...

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk

Skumt är det som sagt att det inte finns så många tester :/. Man är mkt sugen på att införskaffa en, hellre en vertex än en raptor 150 gb ( i samma prisklass ) .

(Lite offtopic.. när man kan har mkt igång på datorn, prog osv så är datorn " seg " men processor, visar max 20 % o minnena använder 450 av 2000. Är det hd som är flaskhalsen, personligen tror jag det eller har jag fel ? )

Visa signatur

hej

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
teaser...I have 120GB vertex, aligned no tweaks 4k random writes 1500+ apex is killer but Vertex is BADASS!!

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?t=4968...

Intels har ca 3300iops.

men som insteg som systemdisk lär den funka bra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Intels har ca 3300iops.

men som insteg som systemdisk lär den funka bra.

Frågan är snarare vad som ger bäst prestanda i verkligen förhållanden, inte siffor från syntetiska mätprogram.

Jag vill se "tidtagarur" som mäter specifika "vardagliga" operationer.

Sedan en disk som ger fullgod prestanda samt lägst kostnad per GB.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Inte förrens 20 februari kommer diskarna till komplett så .... Men vi får nog snart se utrikiska tester på dessa diskar

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Såg precis detta på OCZ forum:

All delays were due to firmware revision..OCZ are doing their own firmware and we have made many revisions.

When i get a firm date (which will be soon) i will post it.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Frågan är snarare vad som ger bäst prestanda i verkligen förhållanden, inte siffor från syntetiska mätprogram.

Jag vill se "tidtagarur" som mäter specifika "vardagliga" operationer.

Sedan en disk som ger fullgod prestanda samt lägst kostnad per GB.

för vanlig användare är det endast om disken stallar som folk lär märka skillnad, efter 200mb eller så i läs samt 0.2ms så är skillnaden inte märkbar.
med min egen set up lär jag inte märka en förbättring med 100mb mer per sekund i läs.

För normalkonsumenten lär det inte vara någon skillnad ssd vs ssd.
de som kommer från mekaniska diskar lär dock notera skillnader.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Gjorde precis en beställning på ett Adaptec 5405 o 3x 30gig Vertex. Blivit fanatisk efter att ha testat på 2x core v2 i raid 0

Känns lite sådär att chansa innan man sett benchmarks, men men ...
Hoppas dom får tummen ur att leverera snart nu bara.

Permalänk
Medlem

Hur mycket batteritid lär man spara på att peta in en ssd i en bärbar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0u
Gjorde precis en beställning på ett Adaptec 5405 o 3x 30gig Vertex. Blivit fanatisk efter att ha testat på 2x core v2 i raid 0

Känns lite sådär att chansa innan man sett benchmarks, men men ...
Hoppas dom får tummen ur att leverera snart nu bara.

Va tyckte du om core då?

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
Va tyckte du om core då?

Riktigt nöjd. Grymmt imponerad vilken skillnad det gjorde, allt går blixtsnabbt är nog lättast att beskriva. Hade lite bekymmer med stuttering i början men försvann helt efter lite twekande eller när jag körde 2st i raid 0.

Permalänk
Medlem