Permalänk

Jag köpte ASUS M3A79-T Deluxe för att kunna köra Phenom II och klocka..

Och de verkar ju som att potensialen på denna brädan finns.. då ni ser på ett av printscreenen här på forumstråden.. att en Phenom II körs i 6ghz på just en M3A79-T Deluxe!

Vet inget om MSI DKA790GX Platinum, men den klockar säkert också bra.. tveksam till att de skulle vara ett "mycket" bättre val än M3A79-T Deluxe bara!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Jag köpte ASUS M3A79-T Deluxe för att kunna köra Phenom II och klocka..

Och de verkar ju som att potensialen på denna brädan finns.. då ni ser på ett av printscreenen här på forumstråden.. att en Phenom II körs i 6ghz på just en M3A79-T Deluxe!

Vet inget om MSI DKA790GX Platinum, men den klockar säkert också bra.. tveksam till att de skulle vara ett "mycket" bättre val än M3A79-T Deluxe bara!

Dom är rätt jämnlika skulle jag nog påstå. ASUS korten har nästan alltid en förmåga att nå riktigt hög klockfrekvens. Skillnaden är att det sitter 790FX istället för 790GX chipset. Skillnaden är avsaknad av integrerad grafik på 790FX men istället något bättre minnesprestanda på 790FX. Dock inte värt den priskillnad. MSI DKA790GX Platinum kortet har visat sig vara lyckat iaf. Dess DrMos gör sitt jobb, och man har kommit upp i 2550MHz HTT (510x5). Dock måste jag påpeka att min X2 6400+ klockade något bättre på mitt tidigare ASUS M2N32-SLI Deluxe, men skulle tro att dom nyare korten gör bättre ifrån sig med en Phenom baserad processor. Huvudsaken är att man sitter på SB750 SB'n.

Jag kommer även att göra en tråd så småningom där man kan posta sina Phenom II resultat i överklockning, så man lätt får en god inblick av vad den klockar överlag

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem

kollade in phonem2 testet å jag var föga imponerad, känner mig dum som skaffade ett am2+ sys med en 5200+ till brossan i väntan på en phenom 2. borde skaffat ett intel 775 maskin till honom istället. fasiken hade verkligen högre förväntningar än så.

Phenom2 test

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
kollade in phonem2 testet å jag var föga imponerad, känner mig dum som skaffade ett am2+ sys med en 5200+ till brossan i väntan på en phenom 2. borde skaffat ett intel 775 maskin till honom istället. fasiken hade verkligen högre förväntningar än så.

Phenom2 test

Det är ju riktig kris för AMD om det stämmer. Trodde de skulle prestera ungefär som Intels core2quad vid samma frekvens men ligger ju efter även de långsammare modellerna många gånger. Blir nog en Core i7 eller en q9650 i stället.

Visa signatur

E2140 1600@2666, 2 GB Corsari 800MHz 2 GB Kingston 667 MHz, MSI P35 NEO-F, 8800 GTS 320 Mb, 74GB Raptor, 500 Gb samsung, 250 GB Maxtor

Permalänk
Medlem

Har länge trott att, om en processor har högre fps (spel) i låga upplösningar har den åtminstånde lite bättre fps i höga upplösningar.

Men som jag ser i det senaste testet så går ofta phenom ll om och förbi i dom högre upplösningarna. Och det är väll där som vi spelar

Visa signatur

MSI 890FXA-GD70 -l- AMD Phenom II X6 1055T~3.75GHz -l- 4GB (2x2GB) DDR3 Corsair XMS3 -l- Sparkle GeForce GTX 470~CC 721MHz MC 1750MHz

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
kollade in phonem2 testet å jag var föga imponerad, känner mig dum som skaffade ett am2+ sys med en 5200+ till brossan i väntan på en phenom 2. borde skaffat ett intel 775 maskin till honom istället. fasiken hade verkligen högre förväntningar än så.

Phenom2 test

Fan va svårt att komma åt testresultaten på den där sidan. Som äkta AMD fanboy struntar jag i dessa resultat. Dom visade ju inte hur bra dom klockade heller

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
kollade in phonem2 testet å jag var föga imponerad, känner mig dum som skaffade ett am2+ sys med en 5200+ till brossan i väntan på en phenom 2. borde skaffat ett intel 775 maskin till honom istället. fasiken hade verkligen högre förväntningar än så.

Värkar som om det kvitar vad man köper igentligen om man tittar på testerna, man kör ju aldrig under 1680x1050 och då värkar fps va ungefär lika mellan alla processorerna, ganska skumt i farcry 2 att I7 för bättre i lägre upplösning än de andra och sämre i högre upplösning än de andra(skumt)

Någon som har koll på hur mycket farcry 2 belastar alla cores om man har quad core?, jag skulle vilja ha sätt nya GTA + nyaste unreal i testet också.

Man bör nog köpa det som är biligaste av de 3 systemen(cpu, moderkort ,minnen o allt), har man en Q6600 eller dylikt är det ingen mening att byta. Visst PII kommer nog klocka bättre med tiden m.m och sen så får man ganska mycket ökning om man klockar NB/L3 klocken på den.

Värkar som dagens spel är mycket beronde av bra grafikkort, väldigt trist att Amd inte kommer med AM3 direkt till Phenom 2, blir en väldans bytande om man måste byta till den sen också....får se hur jag gör.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd

Det var ju väldigt jämnt mellan C2Q och Phenom II. Tar man pris och överklockning i beräkningarna tycker jag Phenom II är ett givet val. Allra helst med tanke på att den verkar prestera bättre i höga upplösningar, där det räknas.

Sedan så var det nästan uteslutande syntetiska test i den recensionen. Det är ju allmänt känt att Intel står sig bra på just syntetiska test.

Permalänk
Medlem

Förstår inte ens kritiken mot Phenom II. Phenom II spöar ju Intels samtliga processorer i den högre upplösningen i Crysis WarHead, och det är extremt jämnt i Far Cry 2.

Permalänk
Avstängd

WinRAR är väl inte syntetiskt?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
WinRAR är väl inte syntetiskt?

Haha, näe, därav ordvalet "nästan uteslutande".

Permalänk
Medlem

I "reccensionen" så vann phenom2 systemen enbart i farcry 2 på i den höga upplösningen med nån decimal. Alla andra spel och upplösningar vann intel systemen även om i höga upplösningar så spealr ju cpun fortvarande mindre roll.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ser ut som att det ändå är ganska så jämnt mellan Phenom II och C2Q, dock inte så bra som jag hoppades. Men ja kommer fortfarande att hoppa på AMD tåget, tror mer på AMDs nuvarande plattform än Intels s775 och s1366 långsiktigt

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Får hoppas att Sweclockers gör en recension om phenom 2 kompatibla brädor så jag ser hur stor skillnaden är

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
I "reccensionen" så vann phenom2 systemen enbart i farcry 2 på i den höga upplösningen med nån decimal. Alla andra spel och upplösningar vann intel systemen även om i höga upplösningar så spealr ju cpun fortvarande mindre roll.

Hur läser du? Phenom II vann en hel del test mot C2Q.

Permalänk
Avstängd

!

phenom 2 med lite clockning är ett givet val gentemot Intel C2Q
C2Q är ju inte ens längre intells nyaste så den borde snart
betraktas som EN FÖRETETING Hehe !
om maninte har pengarna till en Core i7
så kommer PHENOM 2 att vara bästa val
Core 2Q gammal som sagt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
I "reccensionen" så vann phenom2 systemen enbart i farcry 2 på i den höga upplösningen med nån decimal. Alla andra spel och upplösningar vann intel systemen även om i höga upplösningar så spealr ju cpun fortvarande mindre roll.

Phenom ( I ) Var också bra i höga upplösningar och orsaken till det är att när man kör i hög upplösning så får du fram bättre hur processorn är på de lägsta FPS värdena. Grafikkortet kommer då och "sila" bort de högsta FPS talen som man får när det inte händer något i spelet. Där kommer alltid Core 2 vara bra eftersom den har så gigantiskt stor L2 cache, händer det inget så skyfflas inte speciellt mycket minne och kärnor behöver inte jobba.
Det viktiga är att processorn klarar av när det är mycket action, där var den äldre Phenom redan bra och den nya kommer visa på samma fenomen fast starkare. Gränsen för att "sila" bort de höga fps talen flyttas upp (Phenom behövde kanske 1920x1200 medan Phenom II kan behöva 1680x1050 för att sila tillräckligt mycket så man kan se) eller att man kan "sila" med snabbare grafikkort.

Phenom II kommer med all sannolikhet vinna väldigt många speltester som körs på lite högre upplösningar just eftersom den levererar så bra prestanda när spelen behöver kraften.

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
I "reccensionen" så vann phenom2 systemen enbart i farcry 2 på i den höga upplösningen med nån decimal. Alla andra spel och upplösningar vann intel systemen även om i höga upplösningar så spealr ju cpun fortvarande mindre roll.

Jäsp....så Intels cpus är helt överlägsen Phenom II då?, jag tycker det ser väldigt lika ut...vem sitter o lirar på lägre upplösning än 1680x1050 nu för tiden?, Köper man ett dyrt system som I7 eller dylikt inte kör man då med en skärm mindre än 22 tums.

Phenom II ser ut att va mest performance för pengarna, men visst har man Q6600 eller liknade system så anser jag inte det är någon mening att byta till Phenom II eller I7 system. Men har man något Dual core system så kan det va värt att uppgradera till Phenom II.

Sen tycker jag det är lite tragiskt att du bashar sönder Amd trådarn med OT snack om hur bra Q6600 , Intel är på Xtremesystems.org.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Avstängd

!

håller med dig

Sen tycker jag det är lite tragiskt att du bashar sönder Amd trådarn med OT snack om hur bra Q6600 , Intel är på Xtremesystems.org.
som sagt core 2Q är en föredetting

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Jäsp....så Intels cpus är helt överlägsen Phenom II då?, jag tycker det ser väldigt lika ut...vem sitter o lirar på lägre upplösning än 1680x1050 nu för tiden?, Köper man ett dyrt system som I7 eller dylikt inte kör man då med en skärm mindre än 22 tums.

Jag lirar i 1440*900 dom få gångerna jag spelar spel men skärmen är det jag minst prioriterar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Quadspider
Jag lirar i 1440*900 dom få gångerna jag spelar spel men skärmen är det jag minst prioriterar.

Visst är det sant att flera kör med lägre upplösning än 1680x1050, som fortfarande sitter kvar på sin 19tums lcd m.m, men de flesta som tänker uppgradera och lägga ut en slant kommer troligen byta till en störe skärm också om pengarna finns(lättare att få till de pengarna om man köper Phenom II än ett I7 system) , priset på 22 tums skärmarna är ganska låg i dagens läge....så om man ändå ska ha en skärm så är det nog lika bra att köpa en 22 istället för en 19 tums.

Har man råd med ett snabbt system så brukar man oftast ha råd med en skaplig skärm också, sen beror det ju också lite vad man använder datorn till.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

hehe, bashar jag, nja eller. tyckte jag sade det som verkar vara uppenbart enligt den enda recensionen om phenom2 som jag kan hitta. kan mycket väl ändra sig. Måste kunna jämföra amd nya produkt med en produkt som är likvärdig från intel. Kan ju jämför med amds äldre produkter men vad gör det mig å alla andra som sitter på intel maskiner när vi inte kan dra en direkt jämförelse.

edit: kommer faktist inte på vart jag har lagt in en kommentar om hur intel e mycket bättre än amd, speciellt inte en q6600. måste ha misstagit dig.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Avstängd

Min Samsung SyncMaster 204B 20" klarar i alla fall 1600x1200, det gamla 4:3 formatet som CRT använde, så det lär inte bli några problem med konstig bild i spel om det är gamla spel. Var aldrig intresserad av att skaffa widescreen, men jag får se hur det blir i framtiden om jag köper en ny skärm. Jag lär väl inta ha några val då 4:3 formatet håller på att försvinna :). När det gäller Phenom II så lär jag avvakta tills AM3 versionen släpps

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Viceroy
Förstår inte ens kritiken mot Phenom II. Phenom II spöar ju Intels samtliga processorer i den högre upplösningen i Crysis WarHead, och det är extremt jämnt i Far Cry 2.

amd är idag en budget plattform med pris/prestanda som argument.
En CPU används till mer än spel vilket är en liten del av marknaden.
AMD har fördelen med en billig plattform och stöd med ddr2 minnen.
För de som sitter med ett intel system 2 generationer bakåt behöver inte byta ned sig till ett AMD system.
För de som kör amd kan dock få en bra boost, samt en god överklockningsmöjlighet och en chans att nå 4ghz.
(3.6-3.8ghz mer troligt dock)

Som helhet är dock p2 inte riktigt upp till bevis för att utgöra ett tillräckligt skäl att byta till amd.
Om inte annat kan amd säga att deras cpu gör 6ghz+ under extrem kyla.
Man kan dock bygga ett bra budgetsystem med amd.
Deras p2 matchar q6600 vilket får anses som bra.

Tittar man på spel ser man att spel som kräver en del av cpu´n som rts och liknande typ wic, så ser man att mer hästkrafter under huven verkar spela en roll även i 1680x1050.
100fps i 1280x samt 10fps i 1680x till i7s fördel.
Dock är det med spel att vi behöver mer GPU kraft än cpu kraft för tillfället.
1280x är en låg upplösning, likaså 1680x.

För budget är ett amd system idag ett bra val.
För ren råprestanda så gäller intel.
Tyvärr.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DST
hehe, bashar jag, nja eller. tyckte jag sade det som verkar vara uppenbart enligt den enda recensionen om phenom2 som jag kan hitta. kan mycket väl ändra sig. Måste kunna jämföra amd nya produkt med en produkt som är likvärdig från intel. Kan ju jämför med amds äldre produkter men vad gör det mig å alla andra som sitter på intel maskiner när vi inte kan dra en direkt jämförelse.

edit: kommer faktist inte på vart jag har lagt in en kommentar om hur intel e mycket bättre än amd, speciellt inte en q6600. måste ha misstagit dig.

Moderatorerna på Xtremesystems har rensat bort det du har skrivit eftersom det va lite för mycket OT m.m och för mycket Amd vs Intel. Det värkar som de ska göra ett test nu i 3.7ghz och nya GTA, nyaste Unreal m.m ska bli kul och se om det blir lika som innan.... vissa spel är ju lite dåligt optimerade för quad cores.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
amd är idag en budget plattform med pris/prestanda som argument.
En CPU används till mer än spel vilket är en liten del av marknaden.
AMD har fördelen med en billig plattform och stöd med ddr2 minnen.
För de som sitter med ett intel system 2 generationer bakåt behöver inte byta ned sig till ett AMD system.
För de som kör amd kan dock få en bra boost, samt en god överklockningsmöjlighet och en chans att nå 4ghz.
(3.6-3.8ghz mer troligt dock)

.....

För budget är ett amd system idag ett bra val.
För ren råprestanda så gäller intel.
Tyvärr.

+1

AMD har väl näppeligen gått ut och sagt att de skulle konkurrera med i7 utan har lagt sig runt Q9450-Q9550. Tycker recensionen var bra men var inte så utförlig. De ska ju lägga till prestandan i fyra spel till och har redan lagt till kodning av x264 och där presterade Phenom II väldigt bra (bättre än i7 t.o.m.).

Dessutom kommer klock-klock-jämförelse, överklockning och energiförbrukning.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
vissa spel är ju lite dåligt optimerade för quad cores.

finns inget spel som är bra optimerat för 4 kärnor vad jag vet.
stöd ja, men optimerat?

Dagens gamla programmerare klarar inte att koda dagens spel för fler än 1 kärna.
Vi behöver en ny generation kodare som gör spel för 4kärnor och 2st grafikort eller mer.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Deras p2 matchar q6600 vilket får anses som bra.

Skulle du haft en q6600 och bytt till phenom II så skulle du märkt en förbättring direkt om du kör bara mer än ett program samtidigt. Du märker även bättre flyt i spel som kräver en del av processorn (de få som gör det), detta även om q6600 skulle få mer FPS i låga upplösningar.

Phenom II är byggd för att hantera multitasking och flera trådar samtidigt, det är missvisande och titta på test där man bara kör ett program som är anpassat för processorer som är optimerade för att köra ett program samtidigt. Phenom är även optimerad för 64 bitars program.

Det är heller inte alls osanolikt att Phenom II har bättre prestanda för desktop system för en vanlig användare jämfört med i7. Den drar även mindre ström.
Orsaken är att i7 har mindre L1 och L2 cache, deras cache är "inclusive" vilket har den nackdelen att varje cache lagrar data som den "innre" cachen har. L3 cachen har L2 cachens data, L2 cachen har L1 cachens data. Det är en viss redundans där samt drar mer ström och man kan heller inte göra de så snabba L1 och L2 för stora.
Phenom har en cache av typen "exclusive" vilket innebär att data i del olika L1, L2, L3 inte behöver finnas i den yttre cachen. de lever sitt eget liv. De kan därför göra L1 och L2 cachen större (dessa har väldigt låga latenser) samt cachens totala storlek är L1+L2+L3 medan den på intel är L3.
Hittraten på Phenom är också större eftersom deras L3 cache är 48-way set-associative medan den på i7 är 16-way set-associative.

i7 försöker kompensera sin mindre L1 och L2 cache med stor bandbredd och så kör de cachen i högre frekvens (följer processorn). i7 kommer förmodligen alltid och dra en bit mer ström jämfört med phenom. Den variant av cache lösning som i7 har är även något snabbare på att synkronisering av cache eller rättare sagt så slipper de synkronisera eftersom data dubbel eller trippel lagras.

http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_cache#Exclusive_versus_inclu...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
Dagens gamla programmerare klarar inte att koda dagens spel för fler än 1 kärna.
Vi behöver en ny generation kodare som gör spel för 4kärnor och 2st grafikort eller mer.

Det är mycket enklare och koda för flera kärnor när processorn har en L3 cache. Vad som varit problematiskt är C2Q, detta eftersom trådar bör undvika och dela resurser (då går prestanda ner). Skall man koda ett spel för att fungera bra på C2Q så måste man i princip skriva om hela spelet. Med en processor som har cache för alla kärnor så behövs inte det utan man kan koda om del efter del i ett redan befintligt spel. Det är även möjligt för en programmerare och programmera en specifik funktionalitet trådat och släppa den till andra spelutvecklare. Du kommer även få se en förändring i DirectX 11 samt säkerligen andra bibliotek där de anpassats mer för trådar just för att man förmodligen börjar lämna anpassningen mot C2Q (två stycken ihopklistrade C2D)

Att inte fler spel drar nytta av flera kärnor handlar också mycket om hur marknaden ser ut, de vill ju sälja en del spel. att göra ett spel som måste ha för kraftfull processor gör att få kan spela spelet

Visa signatur

Programmerare med C++ som huvudspråk.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
Moderatorerna på Xtremesystems har rensat bort det du har skrivit eftersom det va lite för mycket OT m.m och för mycket Amd vs Intel. Det värkar som de ska göra ett test nu i 3.7ghz och nya GTA, nyaste Unreal m.m ska bli kul och se om det blir lika som innan.... vissa spel är ju lite dåligt optimerade för quad cores.

a, det kan stämma. men tyckte inte att jag skrev för hemska saker bara det som jag tolkade från testen. aja, kul att de har låst upp tråden igen iaf, får se hur det blir när de jämför phenom mot phenom 2 i 3ghz samt hur "p2?" kommer att prestera i 3.7ghz. sen att det kommer lite fler spel e oxå nice.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
finns inget spel som är bra optimerat för 4 kärnor vad jag vet.
stöd ja, men optimerat?

Dagens gamla programmerare klarar inte att koda dagens spel för fler än 1 kärna.
Vi behöver en ny generation kodare som gör spel för 4kärnor och 2st grafikort eller mer.

Sant inget spel är riktigt bra optimerad för quad core men några är bättre optimerade , va för mig nyaste unrealtourment va ett av de som va bäst optimerad. Sen bör de optimera grafikkort med 2 kärnor eller mer också bättre + det du sa.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)