Permalänk
Robot

Aktiv vatten i7 haf932

Ny låda haf932 för att den var helt perfekt för mig.
DDC pro pump.
Ek supreme vattenblock.
i7 920 4.2ghz.
Gigabyte ga ex58 UD5 moderkort.
4870/4850 i crossfire.
Triple rad i taket Black ice GT 360

Besök albumet: Aktiv vatten i7 haf932 av Flopper

Permalänk
Medlem

Bilder på insidan! Då pratar vi runkvirke

10p, riktigt grym setup!

Permalänk

Ser rörigt ut. ser gärna bättre bilder på insidan plus att den bilden på sidan med massa vit runt om kan du väl ta och ändra/tabort?
sjukt liten

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag har ett par frågor!!! (funderar på att skaffa samma chassi!)
Tror du en P120.3 Radiator går in i taket? (man får nog göra nya hål för skruvarna skulle jag tro) Kan du inte ta några bilder så man ser hur det ser ut i taket och framme vid 5.25 platserna?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ser fint ut =(Avis) haha!

Har en fråga, hur tycker du att zalmans fläcktstyrning fungerar? funderar på att köpa en likadan.

^^

Visa signatur

| AMD 8350 8-Core || Asus R9 270X ||
Corsair 8Gb 1866MHz || Asus Sabertooth 990FX R2.0 || Corsair CS750M ||
Windows 8.1 x64 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Jag har ett par frågor!!! (funderar på att skaffa samma chassi!)
Tror du en P120.3 Radiator går in i taket? (man får nog göra nya hål för skruvarna skulle jag tro) Kan du inte ta några bilder så man ser hur det ser ut i taket och framme vid 5.25 platserna?

Vad tror du sitter där
en triple rad
...
Haf har alltså 3 fläktplatser i taket, där ryms det en tripple rad, enda nackdelen är att den tredje fläkten går under toppen, vilket inte är rent blås.
Det är dock gjort öppningar för den tredje fläkten och funkar bra.
Dvs det finns hål för 3 st fläktar, ingen borrning nödvändig....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av knegil
Ser fint ut =(Avis) haha!

Har en fråga, hur tycker du att zalmans fläcktstyrning fungerar? funderar på att köpa en likadan.

^^

Funkat bra.
Inga större grejor förutom fäst anordningen som är av aluminium.
Nu följde det med en 5.25 för floppy med haf lådan som jag fäste min i.

letat efter en ännu bättre fläktstyrning men zalman fyller sin uppgift.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ser rörigt ut. ser gärna bättre bilder på insidan plus att den bilden på sidan med massa vit runt om kan du väl ta och ändra/tabort?
sjukt liten

Jo, funktion före design.
Har inte orkat göra pillergörat med kablar eller justeringar, mitt nätagg har så många extra kablar så det är hemskt, att gömma dessa även med haf lådan är en pillergöra av nåde.

Jag är nöjd med lådan, allt ryms inuti, plats för tripple rad i taket, nätagg antingen nere elr uppe, mycket utrymme samt ett luftflöde i en omfattning som är imponerande. Funderar på att skaffa kontroller för alla fläktarna för en heltyst låda.
Utsidan är snygg, bilder gör den inte rättvisa, ingen plastig look alls.
Mer som en delta force med lite navy seals bagage låda.

Hittade denna bild på xs forum angående topp rad.
har ingen kamera utan lånade syrrans och den är borta igen.
http://www.xtremesystems.org/forums/attachment.php?attachmentid=88443&stc=1&d=1225820043

där kan du se underifrån hur en tripple rad sitter.
Nu har han inte tagit bort original fläkten men det går att göra.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Avstängd

Vad är tempen i detta system ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk

24 tums upplösning? wtf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OzOoN-Loks
24 tums upplösning? wtf!

1900*1200 kanske

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

har också funderat på HAF:en, hur är det med filter??? Verkar annars bli en riktigt dammsamlare

Visa signatur

ASUS M5A97 R2.0 AM3+ - AMD FX-6350 6-Core -ASUS GeForce GTX 650 2GB - Antec truepower 1000 w. Thermaltake 850 pro. Vista + XP. Allt i ett NZXT Tempest

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
Vad är tempen i detta system ?

idle ca 38-40c cpu, 45-60 med belastning.
ska fixa så jag kan styra fläktarna lite bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av power56
1900*1200 kanske

korrekt.
lenovo har mindre pixlar därav 1920x1200 på 22 tum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Matte G
har också funderat på HAF:en, hur är det med filter??? Verkar annars bli en riktigt dammsamlare

Jag skulle nog göra ett filter för insuget.
svårt att veta hur det är med damm, då lådan är så ny.
att göra ett filter ska inte vara några bekymmer även om det är 22cm fläktar.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Flopper
.....

Ja, du har en trippelrad ja, men den PA120.3 har lite annorlunda fläktfästen. Den är inte som vilken radd som helst! *haha* Det är bredare mellan hålen...Men det borde gå ändå! Kanske blir ett HAF för mig också då.

Föressten, hur tycker du ljudvolymen är på orginalfläktarna?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Ja, du har en trippelrad ja, men den PA120.3 har lite annorlunda fläktfästen. Den är inte som vilken radd som helst! *haha* Det är bredare mellan hålen...Men det borde gå ändå! Kanske blir ett HAF för mig också då.

Föressten, hur tycker du ljudvolymen är på orginalfläktarna?

ah, borde funka dock tycker man även med pa?

Hum, blåser ett lågt bas hum, lagt alla fläktarna på zalman kontrollren vilket gör att 5v är helt ok med ljudet.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hej!

Att göra filter är inte svårt, jag fixade det till min Antec Ninehundred när jag köpte/hade den. ta strumpbyxor/nylonstrumpor och klipp ut bara

Sen en annan fråga:

OzOoN-Loks: Har du verkligen 32GB RAM eller är det jag som fattat din sign fel?

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Är det Black Ice GT 360 Stealth eller Xtreme radden du har?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Avstängd

ja jag tycker fortfarande att denna coolermasterlåda är förbannat ful. den må kanske va kall av sig men inte nått man vill ha synlig i en lägenhet.

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anemic
Är det Black Ice GT 360 Stealth eller Xtreme radden du har?

stealth.

För mig är lådan snygg och brutal.
Rå kraft som andas ak4 och krutdoft med technologi.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Kabeldragningen är inte ens okej... Och att cpun skulle gå i 4,2ghz har jag svårt o tro?

Visa signatur

Black Legend:Asus P8Z68, 2600k, 16gb Corsair Vengance,GTX580, Silverstone Strider 1,5kw, @ Custom H2O
Htpc: Asus P7P55DE, Core i5 760, 8gb Kingston Hyper-X, Asus GTX 465, Silverstone Strider 850w,4,5TB @ Custom H2O
Htpc2: Bitfenix Prodigy, Asus E45M1-I, 8gb Corsair vengance LP, 80gb ssd, 150w Pico

Permalänk
Medlem

Haha min favorit var "22tum med 24tums upplösning"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Core2Quad
Kabeldragningen är inte ens okej... Och att cpun skulle gå i 4,2ghz har jag svårt o tro?

4240mhz just nu.1.344vcore 39/40c idle
bara för att du har det svårt att tro gör inte att den inte går så fort.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=462093

Kabeldragningen har jag inte brytt mig om. syns inte när lådan är stängd.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne
Haha min favorit var "22tum med 24tums upplösning"

hehe, den är 22 tum och har 1920x1200 så 24tum

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Visa signatur

Modding Is Believing

Permalänk
Medlem

24" upplösning? :S

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q