Permalänk
Medlem

Vid starten, tryck F12 så du får upp menyn för att välja boot device, och lägg först då i CD:n/DVD:n, och välj sedan DVD-läsaren. Åtminstone hittar inte min nox en skiva som är i när den startar om, utan måste göra så här för att det ska funka.

Permalänk
Medlem

Eventuellt en dum fråga, men måste man ha OS installerat för att bios skall gå att uppdatera? Sätter nämligen i skivan med BIOS men den vill då inte vara med och leka utan säger att detta bootar jag inte ifrån och sen vill den ha en skiva som funkar.

Permalänk
Medlem

Hej, har en fråga till er alla som köpte en Nox med liknande konfiguration!

Köpte med windows home premium, fick inte med någon skiva?

Köpte min dator på avbetalning med GE Money bank, har de hört av er till er gällande vart man ska betala in?

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem

ang avbetalning kommer det en faktura varje månad på beloppet.
Där står alla uppgifter osv.
Kan dröja ända till nästa månad

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

tänkte köpa zpto tidigare men efter andras erfarenheter blir det inte så

måste kommentera ett svar från zepto:

man få stå ut med fläkt ljud....
kommentar - zepto får stå ut utan mina pengar

säger de att det inte går att kylla datorn med sånt graf.kort skall de titta på sager med 9800gt hur har de löst det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jingeL
Hej, har en fråga till er alla som köpte en Nox med liknande konfiguration!

Köpte med windows home premium, fick inte med någon skiva?

Köpte min dator på avbetalning med GE Money bank, har de hört av er till er gällande vart man ska betala in?

Inga problem, det där med avbetalningen sköter sig själv, du får en avi varje månad med överrenskommet belopp.

Sen till er som är i valet och kvalet att köpa, min zepto (Mythos A15) fungerar klockrent! KÖP! ..det enda som kan oroa mig lite är hur deras
support fungerar ifall något pajjar. Men jag har inget belägg för det, bara lite oroad.

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem

Okej, dock köpte jag min dator i Augusti och ännu inte fått någon faktura...
men ingen som har något om Windows skiva eller ligger den på egen partion man ej kommer åt förns det är dax att formatera den?

Visa signatur

Insert a coin and try again.

Permalänk
Medlem

Fick min lille Nox idag!
Beställde i slutet av augusti så väntan har varit lång. Jag har 9650-kortet och 7200 HD:n, kanske därför jag fått vänta.
Installationen av Vista verkar ha gått fint, puuuh.
Om datorn bara inte visar sig vara ett måndagsex nu så känner jag mig otroligt nöjd. Den är faktiskt ...vacker.

Det här med nya drivrutiner. Bör man ladda hem de senaste även om datorn flyter bra som det är nu?

Permalänk
Medlem

Hur tror nu ljudnivån kommer vara på nox A14? Den är ju mindre med samma specs, bör ju låta mer och oftare

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shooblan
Hur tror nu ljudnivån kommer vara på nox A14? Den är ju mindre med samma specs, bör ju låta mer och oftare

vad då? man skall stå ut med det

dessutom skall du ta ut battery och minne då och då, typ gör det själv, och skriva drivrutiner själv för nya kan inte laddas ner

Permalänk
Medlem

Någon mer här som upplever att ljudet i Mythos (Nox har samma ljudkort ? Realtek ALC262) är väldigt dåligt ?

Visa signatur

|| MSI GE60 0ND, Core i5 3230m, 8GB RAM, GTX 660m ||
|| Samsung Galaxy Tab 7.7 ||
|| Läst: CCNA 1,2,3,4 CCNP Routing, Switching ||

Permalänk
Medlem

Verkar vara en schysst dator, så jäkla synd bara att man inte törs beställa pga alla tidigare leveransproblem. Skulle jag tvingas vänta 1 månad eller längre skulle jag bli knäpp, då köper jag hellre ngt snäppet sämre men som jag vet levereras d ådet är sagt

Permalänk
Medlem

Nu har jag haft min Mythos i två veckor och är helnöjd. Har dock problem med att det har förekommit missfärgningar av chassit där man vilar händerna när man skriver. Någon som har någon aning om hur man kan få bort det?

Har även tänkt se om det går att skicka tillbaka datorn och få chassit utbytt mot det svarta. Någon som vet om det går och hur man skall gå tillväga?

Permalänk
Medlem

Det konstiga ljudet som jag beskrev tidigare (1-2 sekunder långt, typ som ett gammalt modem som ringer upp, kom 1-2 gånger per dag) var på grund av hårddisken (160 GB, 7200 RPM). Eftersom min erfarenhet av zeptos kundservice inte är så bra så bestämde jag mig att helt enkelt bara köpa en ny. Passade på att skaffa en större samtidigt, så det blev en Seagate momentus 320 GB istället. Litet mer högljudd än den gamla, vilket märks om det är knäpptyst. Men hellre det än att hårddisken låter osäker.

Permalänk
Medlem

vafasen.. vad är det som låter i hddn då?

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk

Angående rengörning utav noxen.

Hur och först vågar man ta ut minnerna? Isåfall vad bör man tänka på, och vart sitter dom. En annan fundering är om det verkligen är värt att sitta och köra med batteriet i, även fast jag sitter med strömkabeln i 99% av tiden - eller är datorn så smart att den på något sätt kopplar om strömmen så att det inte går via batteriet hela tiden?

Visa signatur

Laptop: Zepto Nox A15, P8600 @ 2,40Ghz (2 CPUs), GeForce 9600m GT 512, 4 GB RAM, 320GB hdd 5400 rpm, 15.4" WSXGA+ (1680x1050), Win Vista Business x64

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat GTA IV på sin Nox A15 ? Jag köpte det och får usel prestanda. 10-15 FPS ..MAX! Och då har jag minimerat grafik inställningar. Är det verkligen så att Noxen inte kommer klara detta spelet? Fler som har testat? Inställningar? Nox-Konfig?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yoyoyo
Är det någon som har testat GTA IV på sin Nox A15 ? Jag köpte det och får usel prestanda. 10-15 FPS ..MAX! Och då har jag minimerat grafik inställningar. Är det verkligen så att Noxen inte kommer klara detta spelet? Fler som har testat? Inställningar? Nox-Konfig?

Enligt rykten ska GTA 4 till PC vara mer buggigt av sig än kalla kriget. Dock ska en patch vara på gång.

Permalänk
Medlem

ingen som lyckats få bort missfärgningarna på sin mythos?

Permalänk
Medlem

vad kör ni för drivare som har 9650gt?
Och vilka inställningar kör ni på GTA4? har lite knepigt med att få det att rulla på bra... vill ju spela nu, inte vänta på nån patch

Visa signatur

men ja!

Permalänk
Medlem

Jag beställde min Nox 15A från ComputerCity.se och fick den inom en vecka för 10995kr.

Konfiguration
Zepto Zpro2 / NBG / 300Mbit

Keyboard Nexus/Nox SE BLACK

6 Cell Nox/Nexus

Miljöavgift

ODD-Bezel - Black

WSXGA+ 1680x1050 ZBD + NVIDIA® 9600M GT 512MB GDDR3

Intel C2 DUO P8400 – 2,26Ghz, 1066Mhz FSB, 3MB Cache – 25Watts

4 GB (2x2GB) DDR2 PC6400 800MHZ

320GB 5400rpm SATA Hårddisk

Blu-ray/DVD-RW SATA inkl. Software - SATA

MS Windows Vista Home Premium 64bit - SE + Office testversion

Tyckte att det var ett väldigt bra pris och snabb leverans från ComputerCity. Men nu när jag har den tycker jag att den är lite för stor, pendlar varje dag pga. studier i Arkitektur och ville helst ha en liten men kraftfull dator. Kanske skulle 14A passat bättre?

Nackdelar:
Fläkten är helt på eller helt avstängd det finns inget mellanläge. För mig är den onödigt bred med widescreen, datorn känns bökig och tung (hade en gammal fyrkantig Compaq 15"). Skärmupplösningen 1680+1050 gör text på nätet väldigt liten samt med den inställningen går Sketchup hackigt. Fick inte till någon skiva för Vista installationen viket var redan installerat (ska ringa och fråga om det när får tid). Därtill är touch-panelen helt värdelös, är ursvårt att scrolla har varit tvungen att använda datamus vilket aldrig hänt tidigare med Compaqen.

Prestandamässigt antar jag att datorn är bra provade att spela Crysis och det gick undan (är igen gamer men i och med ny dator ska allt testas). Förstår bara inte varför en Mac med sämre konfiguration ger en följsammare rörelse av modeller i Sketchup?

Tacksam ifall någon kan tipsa om en lika kraftfull dator som Noxen fast i mindre format. Är Nox A14 att föredra framför A15?

Permalänk
Medlem

Vaaaa?!?!?! Shit du vet att du alltså har sparat 7000 kr va?

Jag är själv på jakt efter en mindre speldator och la då fokus på a14 som verkar vara bland dem bästa i prisklass/storleksklass.
Men nu när du hittat ett så pangerbjudande börjar jag fundera på om jag borde lägga pengarna på den.
Hur är datorn? Tung, klumpig? Lite för stor för att bära på, kanske 2-3 ggr i veckan?

När det gäller din fråga, som sagt så är a14 ett riktigt bra val om du vill ha en lite mindre variant av a15. Men behöver du verkligen ett så pass bra grafik kort?
Annars kan jag rekommendera Dell E6400 som ett bra alternativ, mindre och mycket bättre processor på bekostnad av ett sämre grafik kort.
Vill du ha en ännu mindre kanske denna är bättre lämpad Dell E4300 samma burk som E6400 fast med lite sämre grafkort.

Permalänk

Någon som vet om man kan installera nya grafikdrivrutiner som inte har släppts genom Zepto? Jag försöker också att spela GTA IV, men det laggar så jävligt!

Visa signatur

"Om du är en ung maffiagangster som är ute på ditt första träff, tror jag att det skulle vara hemskt generade om någon försökte mörda dig." -Jack Handey

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lucus
Därtill är touch-panelen helt värdelös, är ursvårt att scrolla har varit tvungen att använda datamus vilket aldrig hänt tidigare med Compaqen.

Scroll-funktionen går att konfigurera. Om du gör scroll-ytorna lite större så funkar den utmärkt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rambotomten
Någon som vet om man kan installera nya grafikdrivrutiner som inte har släppts genom Zepto? Jag försöker också att spela GTA IV, men det laggar så jävligt!

Man kan haxa lite så får man de senaste drivisarna.. Minns tyvärr inte vad hemsidan heter där jag fixade det:( googla lite så hittar du det nog.

Visa signatur

Zepto Nox A15

Permalänk
Medlem

Här finns informationen om hur man fixar drivrutinerna: http://www.driverheaven.net/nvmodtool.php

Fungerar åtminstone för mej, enda skillnaden jag har märkt från de äldre drivrutinerna från zepto är att powermizer (som underklockar grafikkortet när det inte är i användning) låser grafikkortet till lägsta läget. När sladden är i fungerar det helt normalt. Aero glass och dylikt fungerar perfekt även på lägsta läget, så om du inte brukar spela med sladden ur är det inga problem.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det går att stänga av touchpaden när en mus är ikopplad? vet att det går på dell.. Så sjukt störigt att skriva och spela när man hela tiden hoppar omkring för att man råkar komma åt den.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har uppdaterat sitt BIOS till den senaste?
Jag har tror jag uppdaterat mitt BIOS, men är inte säker. Har stoppat i skivan och ändrat så att cd-romen ska starta först. Hör klart o tydligt att det skrivs från skivan. Någon minut senare så fortsätter datorn uppstarten till Vista.
Hur kan man kontrollera att BIOS har uppdaterats?

Visa signatur

| Laptop : Asus UX32VD-4002H |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuddZ
Någon som vet om det går att stänga av touchpaden när en mus är ikopplad? vet att det går på dell.. Så sjukt störigt att skriva och spela när man hela tiden hoppar omkring för att man råkar komma åt den.

Fn + F7 = Touchpad off

Hydrate, vid biosuppdateringen ser det ut som om datorn startar vista, men den startar uppdateraren. Det enda som finns på skärmen efter laddningen är en command promt ruta, där det står att man ska vänta på att en progress bar blir färdig, och sedan stänga av datorn genom att hålla in power-knappen. Om vista startar som vanligt istället har biosen inte uppdaterats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Nu har jag haft min Mythos i två veckor och är helnöjd. Har dock problem med att det har förekommit missfärgningar av chassit där man vilar händerna när man skriver. Någon som har någon aning om hur man kan få bort det?

Citat:

ingen som lyckats få bort missfärgningarna på sin mythos?

Jag har också råkat ut för missfärgningar på Mythos A15. Jag har varit i kontakt med deras support, rengjort maskinen enligt deras anvisningar, men utan någon som helst effekt. Förmodligen handlar missfärgningarna inte om smuts, utan snarare ett allt för tunnt färglager som börjat nötas bort.
På grund av detta har jag också reklamerat missfärgningarna i samband med att datorn skickades in på reparation för andra fel. Zepto vägrar dock att ta ansvar för problemet, eftersom de anser att det bara är slitage.

Till saken hör att jag nu haft datorn i totalt 10 veckor. 4 av dessa veckor har datorn varit otillgänglig på grund av reparationer. Hur Zepto anser att det är acceptabelt med missfärgningar på grund av slitage på en dator i den här klassen efter bara 6 veckors användning är för mig ett mysterium. Jag har även fått ett utlåtande från konsumentvägledare om att inte acceptera att Zepto inte tar något ansvar för missfärgningarna och gå vidare till Allmänna Reklamationsnämnden om de inte är villiga att göra en överenskommelse, men detta har de (än så länge) struntat i.