Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
Du får mer för pengarna om du inhandlar en n82:a

Han/hon får mer om han inhandlar en n79.

Visa signatur

tihi

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hans_villius
Han/hon får mer om han inhandlar en n79.

N82 har bättre hårdvara, bättre pris, Xenonblixt och har fått mjukvaruuppgraderingar som har gjort telefonen riktigt snabb.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
N82 har bättre hårdvara, bättre pris, Xenonblixt och har fått mjukvaruuppgraderingar som har gjort telefonen riktigt snabb.

En mobil ska helst få plats i fickan, så en N79 är mer prisvärd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SEw902
En mobil ska helst få plats i fickan, så en N79 är mer prisvärd.

Om man tycker att dom där millimetrarna är så viktiga, ja, hm..

Fördelarna hos n82 tycker jag väger upp en millimeter eller två.

Är man ute efter en tunn/smidig telefon så finns ju begagnade w880 för under 1000kr

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Finns det Nes och Snes emulatorer till N85 ?
funkar homwbrews ?

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Hedersmedlem

hm N82 vs N79, rätt så svår val faktiskt.

Hårdvaran e ju betydligt bättre i N82an medans N79an kör ju med Fp2 som inte går att hacka / modda än (installera icke signerade program)

N79an har däremot bättre battertid så jag skulle skaffa en N79 om valet stod mellan N82 o N79

Permalänk

Fick min N79 idag och den är ju helt underbar.
Älskar knappsatsen (som vissa klagat på av nån anledning).

Enorm skillnad mot Sony Ericssons skitmobiler.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Jag testar för tillfället också en n79. Har inte riktigt bestämt mig om jag ska behålla den eller skaffa en n85. Jag är fortfarande rädd för lotteriet med att få en dålig slider eller inte.

N79 är i alla fall än så länge väldigt övervägande positiv. Batteritiden är helt otrolig, och alla funktioner gör sitt jobb och fungerar bra. Bland de negativa sakerna finns knappsatsen som krävdes lite övning - men fungerar helt okej numera, samt sådär kvalitet på bilderna som kameran tar.
Jag irriterar mig också rejält på att det inte står vilken tid sms har ankommit i meddelandecentralen, utan man måste klicka sig in i varje enskilt sms meny för att se detta. Detta är något som är gemensamt för alla s60-telefoner har jag förstått efter att ha läst rundor, men fortfarande helt obegripligt. Det är något man hade upptäckt och blivit frustrerad över efter 3 minuters testning av telefonen. Varför inte fortsätta använda beprövade och omtyckta funktioner, utan istället gå bakåt i utvecklingen?

Visa signatur

tihi

Permalänk
Hedersmedlem

vi får inte glömma heller att S60 inte har sms / mms räknare, helt sjukt asså!

Permalänk
Medlem

Jag har en N79 nu sen två dagar och är nöjd. En så länge har den stannat sig 2gånger, och i bland blir den totalt slö. Men det är inte ofta.

Men jag är väldigt nöjd ändå!

Permalänk
Inaktiv

den har alltså hängt sig 1 gång per dag och blivit totalt slö flera gånger på 2 dagar :/ Det kallar jag ganska ofta!

Permalänk

Haft min N79 i fyra dagar nu helt utan problem. Underbar mobil.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk
Medlem

Om det ringer i Ljudlöst mode på en Sony ericsson så kan man trycka på volymknapparna så slutar det vibrera. Signaler fortsätter dock att gå fram för den i andra änden, om man inte trycker typ en gång till så skickas en upptagen ton.

Kan man göra de samma med N79?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
den har alltså hängt sig 1 gång per dag och blivit totalt slö flera gånger på 2 dagar :/ Det kallar jag ganska ofta!

Nje, inte mot vad min N78:a gjorde.
Men jag fattar inte varför den hackar upp sig och dör när man spelar musik den gjorde det idag med. Jag körde om nokia update igår även att jag hade den nyaste firmwaren 10.046. Jag har gjort återtällning, bytt minneskort men samma sak.

Permalänk
Inaktiv

Har en n78. Den har kanske hängt sig 5 - 6 gånger på 3 månader. Underbar telefon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Har en n78. Den har kanske hängt sig 5 - 6 gånger på 3 månader. Underbar telefon

Hm jag vet nog varför min startade om med gämna mellan rum, specielt när jag lynssade på musik.
Jag kör nu med teman som har orginal ikoner istället för custom och funkar lustigt nog nu helt utan problem.

Permalänk
Inaktiv

ok :/ provat alla teman och den hänger sig bara när man tjockar igång massor med program, ibland!

Permalänk
Medlem

Nee idag lyssnade jag på musik ca 45min och den stannade likförbannat 2gånger det händer när jag byter låt, det jobbiga är att den inte går att stänga av utan man måste ta ut och in batterit varje gång! :/

Permalänk

Har funderat på att köpa antingen en nokia N82 eller N79, i mina ögon telefoner som har allt man behöver och kanske lite till. Har dock blivit lite avskräckt när jag läst om problemen med telefoner som hänger sig hela tiden, sådant vill man ju helst inte vara med om då man lägger nästan 4000 sek på en mobiltelefon. Har läst om att det som gör att telefonerna hänger sig kan bero på minneskorten som följer med telefonen. Men det kan väl säkert bero på flera olika saker.

Vågar jag satsa på någon av de här telefonerna? berätta gärna om era erfarenheter

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E6550 @3,42 Ghz, ATI Sapphire Radeon HD 4850, 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirnorrlandsguld
Har funderat på att köpa antingen en nokia N82 eller N79, i mina ögon telefoner som har allt man behöver och kanske lite till. Har dock blivit lite avskräckt när jag läst om problemen med telefoner som hänger sig hela tiden, sådant vill man ju helst inte vara med om då man lägger nästan 4000 sek på en mobiltelefon. Har läst om att det som gör att telefonerna hänger sig kan bero på minneskorten som följer med telefonen. Men det kan väl säkert bero på flera olika saker.

Vågar jag satsa på någon av de här telefonerna? berätta gärna om era erfarenheter

N82 vågar du garanterat satsa på, den är stabilare än n79.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ironghost
N82 vågar du garanterat satsa på, den är stabilare än n79.

Jag skulle nog också satsa på en N82 som går att få billigare och har bättre hårdvara. /ChG

Ps. Jag har själv inte haft någon N79, men N85:an hade jag under ett halvårs tid och den fungerade klockrent. Det går ju att tanka ned senaste uppdateringar via Nokia Update. Ds.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av drifter
Jag skulle nog också satsa på en N82 som går att få billigare och har bättre hårdvara. /ChG

Ps. Jag har själv inte haft någon N79, men N85:an hade jag under ett halvårs tid och den fungerade klockrent. Det går ju att tanka ned senaste uppdateringar via Nokia Update. Ds.

N85:an kom väll rätt nyligen o inte för 6 månader sen? men du kanske är mobil testare?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk

Verkar som att Tre kommer missa N85 (precis som dom gjorde med N82). Tre verkar vara dom som är absolut sämst på att ta in bra telefoner. Nu kommer jag byta operatör!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
Verkar som att Tre kommer missa N85 (precis som dom gjorde med N82). Tre verkar vara dom som är absolut sämst på att ta in bra telefoner. Nu kommer jag byta operatör!

Det håller jag inte med om, dom tog ju in Nokia E71, vilken enligt mig är det bästa finnarna har kommit med hittills, stabil, snabb som fanken, väldigt mycket praktiska funktioner och ett grymt bra tangentbord för en mobil enhet, att den är tunn och i större delen tillverkad av stål gör ju inte saken sämre.. Men om nu deras mobiler suger så hårt så är det väl bara att köpa en telefon löst och sedan ta ett billigt abbonemang? Personligen tycker jag 3 är klart bäst då de är de enda som erbjuder obegränsad datatrafik och har god täckning även i mindre orter, använder man telefonen till mycket datatrafik så har andra operatörer inte mycket att komma med..

Visa signatur

Spel/Multimediaburk: Antec P182b | Gigabyte EX58-UD5 | Core i7 920 | 3x1GB Kingston HyperX 1600mhz | Asus 9600GT Silent | 3x500gb Spinpoint | Corsair VX450 | XP Pro x86 | iPhone 3GS 16gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Det håller jag inte med om, dom tog ju in Nokia E71, vilken enligt mig är det bästa finnarna har kommit med hittills, stabil, snabb som fanken, väldigt mycket praktiska funktioner och ett grymt bra tangentbord för en mobil enhet, att den är tunn och i större delen tillverkad av stål gör ju inte saken sämre.. Men om nu deras mobiler suger så hårt så är det väl bara att köpa en telefon löst och sedan ta ett billigt abbonemang? Personligen tycker jag 3 är klart bäst då de är de enda som erbjuder obegränsad datatrafik och har god täckning även i mindre orter, använder man telefonen till mycket datatrafik så har andra operatörer inte mycket att
komma med..

Jo datatrafiken är väl billagast på Tre, synd bara att dom är så dyra på minuttaxan vid samtal (0.69/min) lika mycket som Telia. Det är mer en TRE gånger så dyrt som jag har på mina 2 abonnemang: Telenor 0.19/min till alla mob.op och alla fasta och Tele2 Snackis samma taxa. Själv föredrar jag en låg minuttaxa efter som jag ringer mycket, men som sagt det beror ju på vad som passar en själv bäst..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FullOner
Det håller jag inte med om, dom tog ju in Nokia E71, vilken enligt mig är det bästa finnarna har kommit med hittills, stabil, snabb som fanken, väldigt mycket praktiska funktioner och ett grymt bra tangentbord för en mobil enhet, att den är tunn och i större delen tillverkad av stål gör ju inte saken sämre..

Sry, visste inte att E71 var en mobil, trodde det var en skrivmaskin.
Nejdå men det är faktiskt så att Tre är jättedåliga på att ta in de bästa telefonerna. Sedan så kan du inte köpa alls många telefoner subventionerat via tex. Katshing om du vill ha Tre, något som går med övriga operatörer.
Kort sagt så är Tre väldigt dåliga på att köpa in rätt telefoner vid rätt tidpunkt och dessutom försvårar de för kunden att själv kunna köpa sin mobil subventionerat som tex. via Katshing.
Tre har kort sagt blivit sämst på marknaden! (för att inte tala om när man "byter" mellan 3G och GSM som aldrig fungerar med Tre).

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffejalle
(för att inte tala om när man "byter" mellan 3G och GSM som aldrig fungerar med Tre).

3 kör väl enbart på 3G-nätet?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bha*
3 kör väl enbart på 3G-nätet?

hehe, skulle de göra det, skulle de inte vara särskilt användbara Tre hyr väll in sig på Telenors GSM nät. så när du inte får 3G teckning, så får du gsm teckning via telenors nät. likaväl så delar väll Tre och Telenor en del av 3G nätet

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
hehe, skulle de göra det, skulle de inte vara särskilt användbara Tre hyr väll in sig på Telenors GSM nät. så när du inte får 3G teckning, så får du gsm teckning via telenors nät. likaväl så delar väll Tre och Telenor en del av 3G nätet

Det är tänkt så ja, men tyvärr så funkar det aldrig. När du ser en grå jordglob på din telefon så är du utanför 3G-nät, och då kan du glömma att vare sig ringa eller bli ringd. Tre suger!

Visa signatur

Ingenting försvinner, allt finns kvar!

Permalänk
Medlem

Funderar starkt på N79 men funderar på varför många säger att N82 är bättre? N79 har väl bättre batteri och processor? även 2,3mm smalare och enl mig iallafall många gånger snyggare, en kompis har N82 och den ser väldigt väldigt plastig ut.

N82 är ju runt 200:- billigare så om den egentligen är bättre vore det kanske dumt att köpa N79!