Läskigast skräck spelet?

Permalänk

Ingen som sagt Bioshock än?
Om de e nått som får en att bli rädd så är de de!
Lirade de hemma hos polaren som har en fet projektor o mäktigt surroundljud.
Höll fan på att skita på mig när en Big Daddy kom :S

Visa signatur

"Und bist du manchmal auch allein, Ich pflanze dir ein Schwesterlein"

Permalänk
Medlem

Clive Barker's Undying är läskigt i början innan det spårar ut. Annars måste jag säga att det första AVP spelet som Marine är det läskigaste som jag har spelat.

Permalänk
Medlem

JAg är inte stor på skräckspel.

Men visst jag håller med de som rankar STALKER och Cuthulu: Dark Corners of The Earth.

STALKER i labben är fan inte avspänt att lira. I början backade jag gärna upp till trapphuset jag kom från för där fanns det lyse.

Dark Corners är mest skräckspel i början, när man är ganska så obeväpnad (helt).

Permalänk

Resident Evil 1, sitter själv och spelar det nu Sen ska jag ta och varva 2an och 3an igen, och 4an ska jag också testa.

Permalänk

left 4 dead. även om det är ett online spel men testade demon igår. vände mig om och stirrar in i en zombie. hoppade till rejält. roligt spel dessutom. alla horror spel är väl bra på sina sätt.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Medlem

Call of Cthulhu: Dark Corners of The Earth är fanemej hemskt! Funderade på att spela om det igen men när jag tänkte efter kom jag på att jag inte vågade =(
Resident Evil 1 till Playstation när inga andra sådana spel fans var också satan så läskigt.
Jag har precis börjat med Penumbra också, verkar satan så tokigt! Blivit livrädd flera gånger och jag har bar kommit ut ur ventilationsgångarna precis!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Fatal Frame till PS2.

Permalänk
Medlem

http://en.wikipedia.org/wiki/Phantasmagoria_(computer_game)

Det är nog redan nämnt men det VAR coolt på den tiden man körde w95 och sb16 ljudkort. Att ett spel -96 kom på 7st CD skivor var ju inte heller att leka med.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Resident Evil 1 tycker jag e läskigast. fast Residen 4 e läskigt på sitt vis med. när man kommer in i Staden . ställer sig I mitten och hör en massa röster . som kommer från olika håll hela tiden. snacka om påfrestande att man vill gå på toa

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk

F.E.A.R är nog det psykiskt mest skrämmande spel jag har provat, den där lilla flickan damn hon va läskig. Får nog ge mig på en del av dom som kommit upp i tråden.

Roligt att höra att många andra också nästan skiter på sig.

En kompis prova doom 3 men han spela knappt en timme innnan han bokstavligen sprang därifrån, fan det va skoj

Permalänk
Medlem
Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

Penumbra spelen som sagt. dead space är lite äckligt på sina håll. F.E.A.R. extraction point är skyldig mej några nerver....

Permalänk
Medlem

Fatal Frame tycker jag är värst. Silent Hill är inte lika läskiga.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Mytos: Håller med, Fatal Frame tar det mesta, Ljuden och filmerna i Fatal Frame är fan mäktiga, spelen är som en blandning av The Ring, The Grudge och Shutter. (: Gillar man japansk skräck så tror i alla fall jag man gillar Project Zero (Fatal Frame).

Kom nu även på Siren: Blood Curse men vet inte om det finns till PC, de flesta skräckisar finns trots allt på konsoll, tyvärr.

Lento: Eternal darkness tycker jag hade för mycket action men som det spelet lurade mig ibland, gick tex fram till TV:n för att slå ihjäl en fluga, blev lagom paff när jag kom fram till TV:n och märkte att det va en "inbillning".

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dubbel-Ost
F.E.A.R är nog det psykiskt mest skrämmande spel jag har provat, den där lilla flickan damn hon va läskig. Får nog ge mig på en del av dom som kommit upp i tråden.

Roligt att höra att många andra också nästan skiter på sig.

En kompis prova doom 3 men han spela knappt en timme innnan han bokstavligen sprang därifrån, fan det va skoj

Japp, jag lägger min röst på FEAR också ^^

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem

yes, FEAR. fyfan för att gå ner för en stege och vända sig om och få flickan stirradens på mig en dm framför :S

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk
Medlem

Förstår mig inte riktigt på er som tycker om att bli skrämda. Som det känns för mig under vissa spel, t.ex. AvP2 som jag nämnde tidigare, så är jag övertygad om att jag förkortar mitt liv med stressen jag upplever

Permalänk
Medlem

Tack allihopa jag ska kolla upp era exempel^^

Permalänk
Medlem

Det finns otroligt många skrämmande spel, men många av dem skrämmer inte så många som är vana med den här genren idag. Själv blir jag typ endast skrämd när jag inte ser det jag hör. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl är ett sådant spel och det tar därmed min titel som "världen's skrämmaste spel". Kan anses inte vara så skrämmande, men vänta bara då du kommer längre in i spelet. Precis som Horus säger, vill jag gärna vara där det är belyst.

Har inte spelat så mycket av Penumbra-serien, men jag tycker spelet inte har samma klass som S.T.A.L.K.E.R.. Visst, spelen är skrämmande, men inte som speljätten.

F.E.A.R. var skrämmande först, men sen när man spelar det om o om igen, så blir man inte lika skrämd längre. Gäller även för DOOM 3. Spelet är alldeles för linjärt. S.T.A.L.K.E.R. är dynamiskt och man vet inte vart och när fienderna kommer, oavsett hur många gånger man spelar om en enda del av spelet.

När det gäller ljud, måste jag även där säga S.T.A.L.K.E.R., men även också Bioshock. Ruggigt bra ljud.

Önskar det kommer ut nått spel som verkligen tar "hör men inte se" till en ny nivå.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

testade penumbra efter att läst denna tråden men det var inte skrämmande pga den omständiga styrningen. slå med hammaren var ju katastrof! störde mig för mycket på detta så jag orkade inte lira det mer. dessutom var grafiken inte det bästa med min dator, jag såg genom alla väggar. det tar bort en del av atmosfären hehe.

Visa signatur

| Intel i5 4670K | Asus ROG maximus VI gene | Corsair 8GB (2x4GB) CL11 2133MHz VENGEANCE | sapphire r9-290 arctic cooling accelero hybrid |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av almightymojo
Ingen som sagt Bioshock än?
Om de e nått som får en att bli rädd så är de de!
Lirade de hemma hos polaren som har en fet projektor o mäktigt surroundljud.
Höll fan på att skita på mig när en Big Daddy kom :S

bioshock är faktiskt en höjdare men jag behövde inte byta kallingar lika många ggr som när jag spelade doom 3, men bioshock är ju en smula snyggare

Visa signatur

xfx780i, e8500, corsair 650w, 4gb 6400 corsair, 2xleadtek9600gt extreme, vista 64, x-fi extrememusic. 17222 3dmark06 @3,8ghz (för länge sen)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonti
Alien vs predator! när man spelar som marine!!

Ord. Det bästa med det spelet var att det var så helt olika beroende på vilken ras man spelade. Marines var läskigast, man kände sig som en mus instägd i ett mörkt rum med katter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonti
Alien vs predator! när man spelar som marine!!

o ja Har man 5.1 ljud så kan man ju orientera sig lite och skjuta på känsla. men det e läskigt!

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Dead Space, när man flydde från den första i början, herregud vad det satte stämningen i spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonti
Alien vs predator! när man spelar som marine!!

Det är iofs också snuskigt ruggigt! Synd att jag inte får igång spelet bara på Windows XP :/ Ser bara ljuskällorna o att de fastnar på skärmen, som om spelet hade hängt sig typ.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Silent Hill 1 till PS1 är det hemskaste spel jag nånsin spelat.
Minns jag och min kompis satt och spelade det till kl.4 på morgonen och han höll på skita på sig när han skulle cyckla hem i mörkret.HAHA.

Idag kanske inte spelet länge är så kusligt detta är ju trots allt 10år sedan!

Det kan jag starkt hålla med om, finns inget bättre eller mer skrämmande skräckspel, fy sören säger jag bara!

Permalänk
Medlem

Lägger också min röst på Silent Hill 2.

Efter en lång kvälls spelssion skulle min polare bege sig hemåt. När han gick från mig var det både mörkt, och som pricken över i:et dimmigt (!). Fem minuter senare kommer han tillbaka och tvingar mig att följa honom hem (Vi var båda ca 18 år) Jag har nog aldrig känt mig så paranoid och barnsligt rädd som på den ensamma vandringen hemåt.

Visa signatur

"Where should I put this thing so that it doesn't hurt anyone we know or care about?"
"Out the window, Sam. There's nobody but strangers out there."

Permalänk

Är det ingen som har nämnt The Suffering? Jag vågar knappt spela det.

Finns att få tag i gratis här:
http://www.fz.se/filer/?id=7391

Visa signatur

GA-EP35-DS3 ~ Intel Core 2 Duo E8400 ~ Corsair 2048MB XMS2 EPP ~ Corsair 1000w PSU ~ ATI Sappire HD4850 ~ Western Digital 500GB ~ HP w2207h ~ Vista Home Premium

Permalänk
Medlem

Röstar på AvP. Spelade på en gammal Celeron 700 och integrerat intel grafik (915i eller nått) och faktum var att den dåliga FPSen gjorde spelet ännu mera spännande. Striderna var fullständigt kaotiska!

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem

Resident evil 2
Silent Hill
Alone in the dark (PS2)
Doom 3
AvP2 (marine)

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James