Rock Band 2 instrument kompabilitet?

Permalänk

Rock Band 2 instrument kompabilitet?

Hejsan hoppsan nu är det snart dags med nytt Rock Band och Guitar Hero. På grund av låtlistan lutar för mig mer åt Rock Band 2 men frågan är om man kan använda instrumenten från GHWT till den? Är det någon som vet?

Med tanke på att instrumenten till RB1 inte fått så bra kritik och nya till RB2 tar ett tag längre så känns det som en viktig fråga om man vill spela i år.

Permalänk
Medlem

RB 1 instrumenten fungerar till RB 2 samt World Tour, då jag själv kör med det. Det skall enligt Activision samt harmonix fungera åt alla håll, i vartjefall på 360:n. Det återstår dock att se ifall RB2 anpassar spelfältet för att fungera med deras trummor, såsom World Tour gör till RB.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

sååååååå GHWT instrumenten ska fungera till RB2 men det kanske inte är samma antal spelfält ppå trummorna? jag blev inte helt säker på ditt svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spelabanjo
sååååååå GHWT instrumenten ska fungera till RB2 men det kanske inte är samma antal spelfält ppå trummorna? jag blev inte helt säker på ditt svar.

När man kör RB instrumenten till GHWT så anpassas spelfältet till 4 rader, så det ser ut som RockBand, eftersom man inte har några cymbaler att spela med. Har däremot ingen aning om samma sak händer ifall man kör med GHWT instrumenten till RB2, men instrumenten skall fungera.

Förövrigt så föredrar jag RB 1 instrumenten över GHWT. Jävla cymbalerna får skruvas åt vartannan minut, annars missas hälften av noterna.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Oki tack då vet jag mer. Det är väl egentligen bara trummorna som spelar roll antar jag då jag har en GH3 gitar som funkar som den ska.

Permalänk
Medlem

World Tour har ju fått ganska mycket skit för sina trummor ändå. Så så jävla mycket bättre än tvåans vet jag inte om dom är. Men såklart, blir nog svårt att använda Rock Band trummorna till World Tour.

Visa signatur

mjau

Permalänk

ja man kanske vill köpa båda spelen till slut bara för att få låtarna. Frågan är då vilka instrument som är bäst alt mest kompatibla.