Spel som du tycker inte kom i närheten av hypen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Hur stor var hypen innan Diablo? Satt alla och snackade om hur fett Diablo 1 skulle bli? Tror inte det, va?

Samma sak med CS, det är en jävla mod.

PC Gamer: ALLA GAMERS LYSSNA, SNART KOMMER NÅGON SLÄPPA EN BETAVERSION AV EN MOD TILL HALF-LIFE SOM KOMMER VARA DET FETASTE SPELET EVER! ALLA MÅSTE KOLLA IN!

Det är spel som har fått en fanskara uppbyggd. Du kan få skriva Diablo 2 eller CS: Source om du vill, men annars har du tamejfan fel. Det finns inget "tycker jag.." i den där frågan eftersom du verkligen bara har FEL alternativt missuppfattat vad tråden handlar om. Klart som fan inte Counter-Strike var hypat innan det släpptes, det blev bara jävligt populärt.

Diablo 1 kan jag iofs inte svära på men på den tiden var det inte samma hype runt något spel, alls.

Jävlar vad du gillar att hacka på folk. Oj, någon har fel, jag måste bomba bomba bomba. Har svårt att ta dig seriöst eftersom du är så arg hela tiden, men du lever upp till ditt namn. Natobombare

Han tänkte kanske inte efter så bra nej, men han kanske inte var så seriös heller?
Brukar alltid vara någon som nämner historiskt bra spel i sånna här trådar bara för att jävlas eller retas

Permalänk
Medlem

Pylver: WoW hade inte heller något nytt att komma med, allt dom kom med fanns redan och det stämmer att dom snodde allt bra från WAR knappt 1 månad efter release, väldigt svinigt av Blizzard.

Kloker: Varför MGS4? Skulle gärna vilja höra varför, har nämligen inte hört något vettigt från någon som har trackat på det spelet. 90% av alla som klagar på det verkar dessutom inte ha spelat föregångarna av någon anledning.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Pylver: WoW hade inte heller något nytt att komma med, allt dom kom med fanns redan och det stämmer att dom snodde allt bra från WAR knappt 1 månad efter release, väldigt svinigt av Blizzard.

Säg ett spelföretag som inte lånar idéer från andra spel?

Som någon annan tidigare sa i tråden: Om spel inte tog idéer från varandra skulle dem flesta spel vara förbannat tråkiga idag.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk
Medlem

Rapidfool: Klart att alla lånar av varandra men behöver ju inte gå till överdrift?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Vad är det för massa idér som blizzard har stulit ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Vad är det för massa idér som blizzard har stulit ?

Ingenting, några kids som missuppfattat saker och ting.
Rekommenderar alla att läsa artikeln i PC Gamer (okt tror jag) som handlar om patent i spel.

Siege och siegemaskiner diskuterades på den tiden jag spelade WoW, dvs när Alterac Valley, Arathi Basin osv lanserades. Var väl 2-3 år sen eller så?
Grundidén är allt annat än ny, någon har säkert patent på det.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag blev grymt besviken på Farcry 2.

Visa signatur

[Intel Quad 9450 @ 3.30] [Asus Rampage Formula] [2x2048 Crossair PC6400]
[Powercolor HD 4870 Crossfire] [Corsair TX750]
[Seagate Barracuda 320 GB]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Tråden:
"Spel som hyllades trots att dom sög"

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=870...
---
Innehåller samma argument.. dock med en sämre topic.. men men, tråden är 14sidor lång och funnits sedan länge.

No shit Sherlock?

Så observant av dig, du kanske också märkt att i den tråden är det ett par människor som faktiskt upptäckt att tråden var jävligt dåligt genomtänkt och att en ny tråd som faktiskt är rätt formulerad vore på sin plats?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk

Skriver bara ett kort inlägg är trött

Spore,,

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaphoX
Vad är det för massa idér som blizzard har stulit ?

Stulit och stulit. Själva loren i WoW är baserad på figurspelet Warhammers värld. Sen har Blizzard givetvis lånat lite fritt från vinnande koncept när dom skapade sitt första MMO. WoW liknar ju EQ en hel del, men är givetvis ingen kopia
WoW är nu definitionen av vad som är ett bra MMORPG och det är svårt att slå det om det inte släpps något helt nytt.

Själv tycker jag Star Trek Online (bild)
och Warhammer 40k online (bild) kan bli riktigt intressanta

Permalänk
Medlem

havets vargar

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk

Surprise... Far cry 2!
Det suger så hårt att det inte finns.. faktiskt ett av dem sämsta och tråkigaste jag spelat nånsin tror jag, trots hypen.

Permalänk

Testat 1:a DOOM någon gång? eller ngn av doom.

Wizard of War. c64 Ett mycket underskattat spel.

Mest hypade e la allt med ishockey eller fotboll spel.

Permalänk
Medlem

bleet:
Jag menade inte att det är fel att "låna" från andra spel.. menade att det va lågt att totalt kopiera allt som skiljde WAR från WoW.. bara några veckor efter WAR's release.

Lcars:
Tycker det nämns exakt samma sak i denna tråd som i den förra.. samma personer har nämnt samma spel i båda trådarna.. båda trådarna har samma syfte

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Crow 2: Den förra tråden var lätt att missuppfatta vilket många gjorde.

Crysis och far cry 2, diablo 2

Crysis var kul men det levde fan inte upp till hypen det fått.

Far cry2 suger rätt igenom. Fyfan, var det ingen som tänkte att spel ska vara kul när de designade det.

Diablo 2: satan vad man såg fram emot det, inte så jädra kul när det väl kom.

Permalänk

Far Cry 2, men jag förväntade mig inte så mycket av det spelet ändå så. Crysis har jag alltid gillat!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 !
Halo Serien
Spore

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Spore: Vart var allt man blev lovad?
Warhammer Age of Reckoning: Grinda , grinda och grinda på ett annat ställe...
Far Cry 2: Stora landskap men stelt och långsamt.
Crysis: Aliens...

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk

Spore...

Fy fan vad tråkigt det var efter 3 timmar.

Tycker själv att både Far Cry 2 och Crysis är roliga spel, om än att FC2 är lite enformigt, men man har ju spelat Assassin's Creed, så jag är van vid enformighet

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kr0owe
Pylver: WoW hade inte heller något nytt att komma med, allt dom kom med fanns redan och det stämmer att dom snodde allt bra från WAR knappt 1 månad efter release, väldigt svinigt av Blizzard.

Kloker: Varför MGS4? Skulle gärna vilja höra varför, har nämligen inte hört något vettigt från någon som har trackat på det spelet. 90% av alla som klagar på det verkar dessutom inte ha spelat föregångarna av någon anledning.

Fanns listor och idéer på Wotlk en bra tid innan jag ens hörde talas om WAR. Många "nya" mmorpg använder te.x WoW's grafiska bitar, utropstecken, frågetecken....to.m de gråa varianterna när man inte kan ta ett uppdrag, eller är klar med det.

Ripoffs, överallt.

ONT: Crysis var, och är ett rent skit, Farcry 2 likaså. Och som många nämner; Spore. Red Alert 3 är dock helt okej. hoppas inte Starcraft 2 och Diablo 3 blir skit dock....två titlar jag verkligen ser fram emot (och har förhandsbokat sen jag hörde talas om om).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av segas
Fanns listor och idéer på Wotlk en bra tid innan jag ens hörde talas om WAR. Många "nya" mmorpg använder te.x WoW's grafiska bitar, utropstecken, frågetecken....to.m de gråa varianterna när man inte kan ta ett uppdrag, eller är klar med det.

Du vet att ryktena om WAR kom när WoW var hyffsat nytt? (innan tbc)
Vet inte vad blizzard planerade skulle komma i näst, nästa exp redan då.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur alla är så emot Far Cry 2...Jag gillade spelet enda tråkiga i det var AI som spawnade för ofta!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Hedersmedlem

command & conquer renegade är en bra kandidat här. Inte så otrolig hype runt de flesta spelen på den tiden, men C&Cserien var etablerad och skulle nu utvecklas till något mer. Det blev en riktig flopp.

Annars är som många skriver Spore förmodligen en miss. Men vi får väl vänta och se vad säljstatistiken säger om detta spel om ett år eller två. Sims fungerade ju uppenbarlign bra trots att jag tröttnade på det efter 2 timmar.

Angående förväntningarna som byggs upp runt blizzards kommande spel så väntar jag nog med uttalanden till de kommer. Kan någon så kan blizzard göra båda till riktiga hittar. Men när misslyckades de sist? Alla vet om detta och förväntar sig mer än förbannat mycket och förr eller senare, någon gång måste de göra en mindre lyckad release.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

C&C Tiberian Sun
Var väl kanske 12-13 när det släpptes och hade längtat efter det spelet så länge jag kan minnas, hade läst varenda artikel om det flera gånger om och visste allt som gick att veta. Kramade kartongen när jag hade fått den och var helt lyrisk (förbokat via postorder två år innan), ungefär som Nintendo64-kid. Men så fort första uppdraget började så dog jag en smula... Det var slött, fult, tråkigt och på alla sätt sämre än båda sina föregångare...

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk

wc3 ftw!

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk
Medlem

FarCry 2
ARMA 2
MW2 (hur kan detta inte vara med ännu?)

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Finns bara ett rätt svar på den här frågan och det är Duke Nukem Forever lol

Visa signatur

Asus M4A785TD-V Evo | Phenom 2 550x4@3,6ghz | Scythe Andy Samurai | xfx Radeon 6870 hd | OCZ reaper 2x2gb 1333 | Corsair TX 750w | Antec Twelve hundred

Permalänk

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Hoppades så mycket men så blev det pannkaka av alltihop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av påskmust:

Operation Flashpoint: Dragon Rising

Hoppades så mycket men så blev det pannkaka av alltihop.

Den glömde jag, håller med.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheJerk:

MW2 (hur kan detta inte vara med ännu?)

Mig veterligen var det inte släppt 2008.

(kolla datumen på inläggen före )