Crysis eller Far Cry 2?

Permalänk
Medlem

FC2 har mer potential, men den utnyttjas inte och spelet är så opolerat och enformigt att vad som kunde ha varit ett riktigt bra spel mest bara blir ett tidsfördriv. Crysis är traditionellt, men det känns mer omväxlande och välgjort.

Jag skulle helst se FC2 som ett test inför nästa spel. Få se om FC3 kan ta och göra något mer än att bara utveckla ett bra koncept.

Permalänk
Medlem

Ni som kommenterat på att man inte kan spela som man vill i Crysis på mitt tidigare uttalande.

Klart man kan vad snackar ni om?
Smyg med cloack? Spring förbi ett läger med speed! Förstör hus med strength, hoppa upp på husen, över väggar. Välj själv hur du ska infiltrera ett läger. MYCKET mer frihet och bara fantasin sätter gränser.

I Far Cry 2 har du din bil som du kör runt med, och öppet är det men det är så många ställen där man inte kan vara eller där det ändå inte är någon fokus på området. I GTA kan man iaf alltid döda folk och roa sig, i Far Cry 2 är det noll fokus på vissa ställen. Skit i öppen värld om inget händer och där det väl händer och finns fiender så respawnar dom varje minut man känner att man inte påverkar omgivningen för fem öre.

Far Cry 2 hade bra map editor och var relativt kul men säger att Crysis är bättre.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Vilket spel är bäst? Fc2

Vilket är mest underhållande? Fc2
Vilket har bäst ljud? Fc2, dynamiskt ljud beroende på vad som är påväg att hända
Vilket har bäst grafik? Fc2. Crysis är väl snyggast, men Fc2 är snyggare per prestanda. dvs, min dator gör Fc2 snyggare även om crysis går att höja mer.
Vilket har bäst multiplayer? Inte kört

Visa signatur

Q9300, 4GB PC8500, EVGA 9800GTX, Gigabyte GA-P35-DS3L, T220, MX518, 1,5TB 7200rpm, 150GB Velociraptor

Permalänk

Vilket spel är bäst? Crysis

Vilket är mest underhållande? Crysis är helt klart mest underhållande.

Vilket har bäst ljud? Vet inte, har aldrig tänkt på det.

Vilket har bäst grafik? Crysis! I FC2 så känns det som att man spelar ett spel från 2005, visst det är stora öppna ytor men texturerna tycker jag är riktigt kassa.

Vilket har bäst multiplayer? Har inte testat.

Jag håller helt klart Crysis som en stor vinnare.

Grafiken är som sagt sjukt mkt bättre i Crysis. Men det handlar inte bara om grafiken, i Crysis så kan du välja sättet du ska spela på.
Du kan sätta på cloak och smyga runt och med ljuddämpare på vapnet så kan du smyga runt och döda fiende efter fiende, utan att någon upptäcker dig.
Du kan annars bara åka rakt in i ett ställe och meja ner allt som rör sig. Det är så stora möjligheter.

Du kan ta den vanliga vägen dit men du kan också ta "bakvägen" (havet)
Fysiken i FC2 har ingen chans mot fysiken i Crysis, period!

I crysis så kan du ta sönder allt och då menar jag verkligen allt.
I FC2 så är det verkligen inte så.
Denna videon förklarar det bättre:

http://www.youtube.com/watch?v=z9ki1xTdEGo

Att vistas under vattnet i Crysis är riktigt härligt, solstrålarna som skär genom vattnet, och skuggorna på bottnen är riktigt snyggt.

Detta hade inte varit hela världen om det inte fanns en massa irritationsmoment i FC2:

Det är störande att vapnen som man tar från fienden alltid jammar och sprängs i handen på en, det känns nästan som Ubisoft vill skryta om den funktionen som någon annan skrev.

Fienden respawnar hela tiden, grymt störande och det gör att spelet känns mkt mindre realistiskt.

Du kan döda allt och alla och bränna ner allt på en vägspärr, men åker du förbi där 5 minuter senare så kommer det vara helt återställt.

Uppdragen är väldigt dåligt gjorda. Man får åka i 10min sen när man väl kommer dit så är det en lastbil och en jeep som åker runt i cirklar mitt i öknen (varför gör dem det!?) sen ska man bara skjuta sönder lastbilen så är uppgraget avklarat.

Sen får man åka tillbaka i 10min också för att kunna få ett nytt uppdrag.

Fienden tål extremt mkt, ja kan skjuta flera skott mot en fiende och blodet sprutar som bara den men ändå så står han upp och skjuter mot mig.

Det enda som är bra med spelet är bränderna.

Jag ger spelet 1/5

Permalänk
Medlem

Vilket är mest underhållande? Far Cry2 Måste jag nog säga då det är mycket mer fritt!

Vilket har bäst ljud? Svårt att säga faktiskt, likvärdigt.

Vilket har bäst grafik? Crysis såklart.

Vilket har bäst multiplayer? FC2!!

Visa signatur

E7200 @ 3.16Ghz | Antec Three Hundred | Fractal Design Newton 500W | Samsung Spinpoint 320GB | Leadtek GTX 260 896MB | 2x2GB (Tot. 4GB) A-Data DDR2 800Mhz | Gigabyte GA-EP35-DS3 | Windows Vista Ultimate 64-bit |

Permalänk

Mest underhållande är nog Far Cry2 roligt att åka i vög på ett långt uppdrag och se över situatuionen sedan skrida till verket
Ljudet i Crysis skulle jag säga är mera detaljerat.
Grafiken så är det Crysis om man har bra dator anors Far Cry 2
Multiplayer är nog Far Cry2 om man inte tar med Crysis Warhead

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+