Crysis eller Far Cry 2?

Permalänk

Crysis tyckte jag var grymt tråkigt.

Far Cry 2 som jag lirar nu ger mig mycket mer.

Mer än så är det inte^^

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Utan tvekan Crysis, helt enkelt mer val att spela det på. Gillar där jag kan spela som jag vill och inte som det "bör" spelas

Haha, så man har mer valmöjligheter i crysis säger du? ;>

Öppen värld med valbara uppdrag = Far Cry 2

Stora öppna banor med ej valbara uppdrag = Crysis

Du får gärna gilla Crysis men att säga att FC2 har en mer förbestämd rutt än Crysis funkar inte riktigt i min bok (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

*Host*

http://www.crymod.com/thread.php?threadid=37844&threadview=0&...

Får se hur detta utvecklas Kan bli jävligt najs, det bästa från två världar. Ontopic så har jag inte spelat Far Cry 2 tillräckligt än för att döma det. Återkommer.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Far Cry 2 är som GTA möter Crysis. Riktigt öppet med många valmöjligheter och olika missions.

MEN, Far Cry 2 har en trist grafik. Det är 100 nyanser av brunt, tänk Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW). Grafiken är inte dålig, men Crysis är tveklöst snyggare, inte minst pga färgerna.

Personligen blev jag besviken, även om det finns stora valmöjligheter så är det samma sak: åk dit, skjut, klar.

Men har bara kommit ca 15%, så jag skall ge det mer tid. Men i nuläget är Crysis mer underhållande för min del.

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Har ni testat vara under vattnet på Far Cry 2? Det ser ju skit ut finns inget där. Samt det blir ju inga fotspår efter en, inte heller av bilen? Kör Very High, är det något fel?

Men om du tittar ner så ser du att du inte har några fötter,eller ben för den delen så det kan helt enkelt inte bli några fotspår.

Visa signatur

E6850@3Ghz, Noctua NH-12F, Asus P5K Deluxe/WiFi-AP, 4GB Corsair 6400C4DHX, Corsair HX 520W, Antec P182 Gun Metal, X-Fi Xtreme Gamer, Asus ENGTX 260, Samsung 320GB/500GB. Top-notch...years ago.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
MEN, Far Cry 2 har en trist grafik. Det är 100 nyanser av brunt, tänk Ghost Recon Advanced Warfighter (GRAW). Grafiken är inte dålig, men Crysis är tveklöst snyggare, inte minst pga färgerna.

Detta beror nog på att Afrika är lite brunare och en ökenmiljö, även växter har en mer brungrön färg än djungeln i Crysis.
Man får en bättre känsla med mindre färger; varmare och torrare på något sätt.

Vilket är mest underhållande? = FC2
Vilket har bäst ljud? = FC2
Vilket har bäst grafik? = FC2
Vilket har bäst multiplayer? = Inte testat.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Vilket spel är bäst? Far cry 2

Vilket är mest underhållande? Far cry 2
Vilket har bäst ljud? Far cry 2
Vilket har bäst grafik? personligen tycker jag crysis var för överdrivet, Far cry 2 är mer realistiskt...vet att ni blir sura på de

Sammanfattning: crysis är överskattat Far cry 2 är inte riktigt lika överskattat ^^

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Mest underhållande? Crysis
Jag ska försöka vänta med att uttala mig för mycket om Far Cry2 utan att ha spelat igenom spelet först, men de intryck jag har fått hittils är:
slö mus som fan, buggig hitbox, fryslag, vapnena sprängs och jammar överdrivet ofta (vill dom skryta med det eller? Jag menar om fienden kan skjuta med dem perfekt vafan ska skiten sprängas så fort jag håller i den?), bilen går sönder överdrivet enkelt, bilen kör 10km/h och det är en öppen värld vilket inte är en så bra kombination...

Den slöa musen ska gå att åtgärda om du slår av smooth mouse och drar upp känsligheten (mycket).

Hitboxarna ser jag inga fel med men det kanske har att göra med att jag faktiskt skuter när jag har siktet över fiendens kropp och inte när jag pekar pipan rakt ut djungeln

Om du ser till att köpa dina vapen istället för att plocka upp dem från fienden så ska du se att det går bättre. Inte ens en AK47:a lär fungera bra efter så mycket rost och korrosion som det brukar finnas på vapnen i Far Cry 2.

Angående bilarna som går sönder så tycker jag att det verkar rätt realistiskt med tanke på att bilarna gör ca. 80km/h om man kollar på hastighetsmätaren och i den hastigheten hade din egen bil nog inte mått speciellt bra efter en tungkyss med en betongvägg. Ett skott genom motorblocket är inte heller speciellt bra för en motor har jag hört.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
inga firemodes på vapnen

*chockad* VA SÄGER DU? Inga eldgivningslägen? Hur klarar du dig i windowsmiljö om du inte kan klicka? Har hört att den tekniken ska fungera ungefär som singelskott i FPS-spel

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Varenda jävel öppnar eld så fort de ser dig, jävligt irriterande i kombination med att du ska ta dig till andra sidan banan och din bil pajjar så fort fienden tittar på den.

Jag skulle nog också ha öppnat eld mot dig om jag såg dig inkräkta på området jag skulle bevaka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Ta mig inte fel nu, Far Cry 2 är faktiskt rätt underhållande ibland, men det är för mycket buggar och irritationsmoment i spelet för tillfället, efter några patcher, om ubisoft lyssnar på fansen, så är det säkert toppenspel, jag menar crysis har ju fått tid på sig att rätta till saker.

Jag blir alltid lika förvånad när folk klagar över buggar i programvara jag använder mig av och jag själv inte stöter på några av dessa påstådda buggar. Säger inte att spelet är helt buggfritt men jag har en känsla av att du överdriver en smula.

Har hittills märkt av tre buggar: spelet övergår till window-mode när man tabbar ur under Dx10 (händer mig även i Crysis och Ass. Creed under Dx10), slö Ai (stod framför två grabbar med AK47: or men ingen av dem märkte mig förrän jag sköt på den ene) och att AA inte fungerar för mig under Dx10 (kan dock inte köra Dx9 därför att jag får ca. 20 FPS mindre då vilket är ungefär samma förlust jag skulle få om jag använde AA under Dx10).

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem

Vilket spel är bäst? Crysis

Vilket är mest underhållande? Crysis
Vilket har bäst ljud? Far cry 2 pga att bränder låter realistiskt
Vilket har bäst grafik Crysis, dom som säger annat ljuger!

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
Vilket spel är bäst? Crysis

Vilket är mest underhållande? Crysis
Vilket har bäst ljud? Far cry 2 pga att bränder låter realistiskt
Vilket har bäst grafik Crysis, dom som säger annat ljuger!

För mig är grafik inte enbart högupplösta detaljer. Jag skulle nog säga att naturen och närvarokänslan spelar större roll, och där får Crysis fete däng av FC2 (den som säger något annat ljuger ^^,)

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk
Medlem

Bazooka:
Självklart har jag tagit bort smooth mouse, och jag vill absolut inte ha mer sensivty än det är.

Ang hitboxen så ja, jag siktar på fienden, ta mig inte för en idiot snälla lilla. Jag nämnde det för att jag läste att fler upplevde samma sak, men om man inte är så van vid FPS kanske man inte märker av sådant.

Om jag inte visste hur man klickar på en mus skulle jag inte vara här einstein, fire modes finns på de flesta shooters i dagsläget, och för mig har det blivit en stor fördel i spel, man slipper krångla med korta musklick och grejjer.

Jag köper vapnena, det jag klagade på var att fienden skjuter hur mycket som helst utan att jamma eller att deras vapen spräns, läs. Dessutom e det ju lite jobbigt att man har väldigt lite med skott, så man kan ju behöva ta upp nytt vapen om man inte hittar ammo (min åsikt).

Ang inkräkta på fiendens territorium, det gick ju utmärkt att köra förbi med taxisnubben i början? varför öppnade de inte eld då? Jag hinner inte ens komma nära gubbarnas "område" innan de får spader och skjuter hej vilt efter dig. Det som är jobbigt är att det existerar inte vänliga soldater utanför no-fire zone.

Permalänk

Vilket spel är bäst? Far Cry 2

Vilket är mest underhållande? Far Cry 2
Vilket har bäst ljud? Far Cry 2
Vilket har bäst grafik? Jag tycker faktiskt att Far Cry 2 är snyggare än Crysis. Högupplösta texturer är inte allt
Vilket har bäst multiplayer? Crysis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gurgl
Bazooka:
Självklart har jag tagit bort smooth mouse, och jag vill absolut inte ha mer sensivty än det är.

Ang hitboxen så ja, jag siktar på fienden, ta mig inte för en idiot snälla lilla. Jag nämnde det för att jag läste att fler upplevde samma sak, men om man inte är så van vid FPS kanske man inte märker av sådant.

Om jag inte visste hur man klickar på en mus skulle jag inte vara här einstein, fire modes finns på de flesta shooters i dagsläget, och för mig har det blivit en stor fördel i spel, man slipper krångla med korta musklick och grejjer.

Jag köper vapnena, det jag klagade på var att fienden skjuter hur mycket som helst utan att jamma eller att deras vapen spräns, läs. Dessutom e det ju lite jobbigt att man har väldigt lite med skott, så man kan ju behöva ta upp nytt vapen om man inte hittar ammo (min åsikt).

Ang inkräkta på fiendens territorium, det gick ju utmärkt att köra förbi med taxisnubben i början? varför öppnade de inte eld då? Jag hinner inte ens komma nära gubbarnas "område" innan de får spader och skjuter hej vilt efter dig. Det som är jobbigt är att det existerar inte vänliga soldater utanför no-fire zone.

Tro mig när jag säger att hitboxlagg är bland det värsta som finns i ett FPS, men det låter ytterst otroligt att detta fenomen skulle förekomma i ett singelplayerläge med tanke på att allt sker på klient sidan då.

Jag har sett fiender som varit tvungna att fixa sina vapen men inga som sett sina vapen sprängas i deras händer. Det händer, men är rätt lätt att missa mitt i en eldstrid. Har man lite ammunition får man väl helt enkelt leva med det och försöka klara sig med det man har, eller hur? Dessutom verkar det som om det inte spelar någon roll vilket vapen man har; man kan ändå plocka upp ammo från stupade fiender. T.ex. använder jag nu den ljuddämpade MP5: an men även om jag kliver över en fiende som bar på en AK47: a så får jag ammunition.

Anledningen kan ju vara att de inte kände till dig i början, eller hur? Du hade heller inget vapen då.

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lazlo09
"Vilket har bäst grafik Crysis, dom som säger annat ljuger!"

Vissa tycker att Crysis är snyggare... en del tycker tvärtom. När man pratar om "grafik" så kan man prata om tekniskt mumbojumbo... eller så kan man prata om hur folk uppfattar det visuella.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Utan tvekan Crysis, helt enkelt mer val att spela det på. Gillar där jag kan spela som jag vill och inte som det "bör" spelas

Vad snackar du om!? det finns ju inget sätt att spela som man vill i Crysis -.- men gör uppdrag efter uppdrag... visst finns det olika sätt att klara de på elr lättare sagt att döda fienden på men det ger inte lika mycket frihet som i Far Cry, Ta mig inte som en Fanboy gillade Crysis också

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

håller med Gurgl i nästan allt. fienderna är skit, man står 50 meter från dem de ser en inte (dålig A.I) firemode. grafiken i sig är helt ok. MEN Far Cry har absolut ingen som helst story. döda en person som gav båda sidor vapen. hur lame är det. Crysis hade i alla fall en story.

Visa signatur

i5 760 | 4gb dominator| XFX 5850 XXX | Coolermaster Wave Master | asus p7p55d |Corsair Vertex 2 60gb | Samsung 500gb, 1tb (ext) , 160 gb Maxtor , 80gb maxtor ext | Seagate 250gb | Tagan Easycon 580W Tgu-15 w.Noctua NF-P12| Samsung 225bw | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Den öppna spelvärlden är inte mycket att hurra för när varenda jävla uppdrag är likadant och allt respawnar på 3 sek.. Den enda progression som finns är att man får bättre vapen... som man inte behöver eftersom dom man börjar med är tillräckligt bra.

Permalänk
Medlem

Efter ha spelat FC2 lite mer så vart jag bara mer och mer besviken på spelet.
Allt respawnar ju så fort, känns som allt man gjort/dödat var förgäves.
Helt omöjligt att döda visa fiender ibland, sitter dom bak på en bil ett mountet gun så är dom odödlig, stog 1m ifrån en och tömde 2 mag på han utan att reagera, sedan klev han av och då dog han på några skott som vanligt.
Vart till att avinstallera spelet efter det, inte värt att ha sånt skit spel på HDDn.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Crysis var iaf mer underhållande i mitt tycke så jag röstade på det. Vet inte om jag orkar spela ut Far Cry 2 ens.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Far Cry 2 sög ju helt, det var fan pinsamt =/

^^

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk

Vilket är mest underhållande? Far cry 2
Vilket har bäst ljud? Far cry 2
Vilket har bäst grafik? Crysis (dock ganska liten skillnad med min dator)

Övrigt: Världen i Far cry 2 känns MYCKET mer levande, röken från vapnena ser bra ut.
Enda nackdelen med spelet, ja behöver jag säga det? Alla som spelat vet att vaktposterna åter blir bemannade väldigt fort efter att man rensat dem.

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Vilket spel är bäst? röstade FC2 men anser att det är likvärdigt med Crysis warhead

Vilket är mest underhållande? lätt fc2 då jag inte alls gillar linjära spel över huvud taget.. vill kunna göra vad jag vill när jag vill ^^
Vilket har bäst ljud? säger nog att det är crysis här.
Vilket har bäst grafik?Crysis (med undantag för den extremt stora miljön i fc2)
Vilket har bäst multiplayer? Crysis (wars)

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

jag har spelat FC2 i drygt 2 dagar.. (totalt kanske 5 timmar) visst.. det börjar bli tråkigt att man åker fram o tillbaka hela tiden.. känns som man aldrig blir förvånad över vad som kommer hända.. iof har ja inte kommit så långt men..

spelat har inte blivit tråkigt än.. bara lite irriterande, kanske kommer mer omväxling snart i spelet.. men det har iaf varit roligt än så länge 4timmar längre än crysis ... jag tröttnade nämligen på crysis efter första banan eller vad man ska säga.. same shit hela tiden i crysis.. man försöker smyga sig på fiendens läger.. omöjligt.. blir beskjuten innan man ens kommit nära.. eftersom osynligheten tar slut efter 5sek typ..
I Far cry kan man iaf smyga sig fram i buskarna och i skuggorna utan att bli sedd..

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

För att vara ett så hypat spel så imponerar inte Far Cry 2 så värst mycket slutet år 2008, tycker det är så trist, hela afrika uppläget ser mest så dystert och trist ut jag vet inte man känner sig så ensam när man kör med bilen till olika uppdrag etc..

Permalänk
Medlem

FZ vågar säga det många tycker, däriblnad jag: http://www.fz.se/artiklar/20081030/far-cry-2/

Det var länge sedan jag tröttnade så snabbt på ett spel...

Visa signatur

C2D E8400 @ 3,8Ghz, Gigabyte EP35-DS3R, 2Gb 1066Mhz DDR2, HD4850 512Mb 680/100, CoolerMaster Hyper 212, Öppet PIII chassi med bordsfäkt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Efter ha spelat FC2 lite mer så vart jag bara mer och mer besviken på spelet.
Allt respawnar ju så fort, känns som allt man gjort/dödat var förgäves.
Helt omöjligt att döda visa fiender ibland, sitter dom bak på en bil ett mountet gun så är dom odödlig, stog 1m ifrån en och tömde 2 mag på han utan att reagera, sedan klev han av och då dog han på några skott som vanligt.
Vart till att avinstallera spelet efter det, inte värt att ha sånt skit spel på HDDn.

Du kanske glömde att sikta?

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem

Crysis:

+ Grafiken, fysiken, variationen med nanodräkten.
- Utomjordingar, lite väl linjär story, för kort.

Far Cry 2:
+ Grafiken, miljön, atmosfären, roliga vapen, inga aliens eller mutanter.
- Usel fysik, otroligt irriterande AI, sjukt tråkiga och upprepande uppdrag, vaktposterna....

Bägge spelen har sina för- och nackdelar. Jag tycker att Far Cry 2 är det snyggare spelet av de två. Inget av spelen är något som håller länge enligt mig. Crysis var riktigt roligt, men för kort. Far Cry 2 vet jag inte om jag ens orkar spela färdigt eftersom vaktposterna och den icke existerande variationen i uppdragen gör mig galen.

Vinnare: Crysis

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sanazin
Far Cry 2 sög ju helt, det var fan pinsamt =/

AIn i FC2 e ju läskigt dålig, dom springer in i träd stenar mm å blir springande mot dem.....

FC2 är för fritt...eller rättare sagt tar 4år att ta sej från där man får uppdraget till där uppdraget ska utföras.

Crysis(Warhead) må vara linjärt, men tamefan bland det vackraste å skönaste jag spelat på länge...älskar att man tvingas använda Suiten mer

Crysis är mer underhållande i längden.

Ljudet e bättre i Crysis(enligt mej).

Fiender respawnar för snabbt i FC2.

FC2 är repetativt så uta bara helvete..alla uppdrag e ju "döda dom" eller "spräng en pump/tank"...god damn...å sen helt irrelevanta malariashitet som tvingar en åka runt å levera böcker te folk....

Multiplayer: Crysis...

Helhet: Crysis Warhead.....S.T.A.L.K.E.R e iofs läskigt kul/bra oxå, men tillhör ju inte disskusionen.

EDIT: att leka med eld e iofs sjukt kul...så bonus te FC2.

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Något off topic men, men...

All de som har synpunkter på AIn i Crysis. Jag märker en väldig skillnad genom att välja Hard istället för Normal i svårighetsläget. Med Hard upplever jag inte det minsta att AIn skulle vara för dum, eller för seg i Crysis. Kan inte riktigt förstå vad folk klagar på, så upplys mig gärna.

MVH marbau

Visa signatur

Core i5-750@stock, Asus P55 Pro, Cooler Master Cosmos 1000, 4 GB DDR3 Corsair XMS3 1600 MHz CL8, HIS Radeon 6950 2GB, WD Caviar Black 32MB 640GB, Hitachi Green 2TB + Western Digital 2TB, Corsair TX750W, Samsung DVD RW-22X, 26" Fujitsu-Siemens Amilo SL3260W

Permalänk
Medlem

Alltså Crysis var ju ingent tiopängare men det var ett kul spel med en värld som kändes mer övertygande än i far cry2 om man bortser från aliens. Varför?
Far Cry 2 värld är obegriplig. Om du får ett vapen uppdrag ska du skjuta en bil som åker runt runt runt på en slinga. Varför gör han det?? Han borde ju lämna vapnena någonstans inte köra rally hela dagen.
Alla snubbar skjuter på dig så fort de ser dig. De har ju ingen aning om jag är på deras sida eller inte. Varför krigar de olika sidorna aldrig mot varandra utan bara mot dig?
Storyn är obegriplig. Jag skall alltså vara "god" och döda en kille som säljer vapen. Men istället för att skjuta mig in till ledarna för de olika faktionerna och tvinga till mig information om var han håller hus elller hur de möts så skall jag alltså begå massmord på landet jag vill rädda genom att göra en massa uppdrag för de två olika sidorna för att på något sätt nästla mig in i deras organisationer. Snacka om att ändamålet helgar medlen eller??? Dom skiter förövrigt i att jag gör uppdrag för motståndarlägret.

Spelet är förövrigt väldigt repetitivt och det är trist att behöva köra bil 10 minuter för att få något kul uppdrag. Uppdragen kan faktiskt vara rätt roliga och adrinalinhöjande men tyvärr drar de andra delarna av spelet ner betyget som blir 2.5/5 för mig.