Permalänk
Medlem

Nån som äger/testat Eizo SX2761W-BK?

Jag är sugen på en ny skärm, för allmänt desktopbruk, film + spel.. Jag är kräsen vad gäller bildkvalitet och har suckat djupt över de TN-skärmar jag kikat på hittills.

Sitter idag på en Apple 30" ACD (IPS), och den duger fortfarande, men är kanske en aning stor för spel. Så jag tänkte att jag kunde gå ner lite i storlek och köra 1920x1200 istället. Jag vill nog helst ha en PVA-panel då färgerna och svärtan lockar mig mycket!

Jag har läst prad's test och det ser mycket lovande ut.. Frågan är väl bara om någon här har testat att spela på den? Den har en viss input lag, men det har väl å andra sidan min Apple också och jag har inte stört mig på den iaf.

Spelmässigt kör jag inte så mycket högoktanig FPS, utan oftast lite lugnare saker som strategi, RTS, äventyr/RPG och dylikt. Men visst, det kan bli lite Bioshock och Crysis emellanåt.

Tips vore trevligt, jag har ingen större erfarenhet på området.

Visa signatur

Fractal Define 7, Aorus X570 Xtreme, Ryzen 5950X, Fractal Celsius+ S36, 64GB TridentZ Neo CL14/3600 RAM, MSI RTX 3090 Suprim X, 5TB NVMe SSD + 12TB SATA SSD + 64TB Seagate IronWolf Pro HD, Fractal Ion+ 860W Platinum, LG 32GP850 + LG 42C2 OLED