Apple attackerar Microsoft i ny reklamfilm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas_skane
Ganska rolig film men tyvärr:

http://img370.imageshack.us/img370/9525/1224346260786ul5.jpg

lol
Fåniga skräpreklamer, som en vacum toalett som blivit kortsluten och istället kastar ut all skit överallt, de räddas av att de är välskriva och regiserade.

Men de börjar bli tradiga, det märks att det inte är så stor skillnad mellan mac och pc så det ända apple kan locka kunder med är att säga att Vista har "massa problem", vilket den inte har, vilket alla som använder Vista vid det här laget säkert vet. Det är lite som amerikansk politik: kasta skit i glashus. Det fungerar också. Vet inte hur många men hela tiden gnäller folk, som aldrig använt Vista, på att det inte funkar mm... Microsoft släpper nån reklam med Seinfeld, mac kontrar, PC förblir herren på täppan och Steve Jobbs står där med bajs på händerna...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Sötast

Riktig rolig reklam.
Apple kan ju göra humoristisk reklam till skillnad från skoförsälj...... ähh menar microsoft

Kunde inte sluta garva

Permalänk
Medlem

apples reklamer ä ju iaf lite roliga jämfört med ms:)

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Avstängd

Mac är gay, vista är gay. Riktigt dålig reklamfilm, blir bara surare på Apple.

Visa signatur

Intel E8400@3,15 Ghz (AMAZING?)| XfX 9800 GTX+ @ 800/1988/1165 | Corsair Dominator PC2-8500 | Aerocool Extremengine <3t | Gigabyte EP35-DS3 | 900 GB...
Hp NC8000 Intel Pentium 1,6 Ghz | 1 GB ram | Amd Mobility 9600 64mb | Slutkört batteri...

Permalänk
Medlem

Nån som har lite siffror hur mycket microsoft respektive apple lägger på marknadsföring? Skulle bli förvånad om det skiljer mycket.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polack
Vet inte hur många men hela tiden gnäller folk, som aldrig använt Vista, på att det inte funkar mm... Microsoft släpper nån reklam med Seinfeld, mac kontrar, PC förblir herren på täppan och Steve Jobbs står där med bajs på händerna...

Dock går det ju bra för os x, till skillnad mot windows. I alla fall om man får tro till exempel dessa siffror: http://marketshare.hitslink.com/report.aspx?qprid=9
Om trenderna håller i sig (inte helt troligt kanske) är windows och os x lika stora om tio år.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lazzar
Ja, verkligen det håller jag med om. Män i 50 års åldern som har medelålderskris samt vill ha en penisförlängare hehe...eller homosexuella...

Jaså minsann... Ja, där slog du verkligen huvudet på spiken *ironi*

En av de roligare reklamerna för övrigt, men visst Apple lägger säkert astronomiska summor på reklam. Vad de vill ha fram är väl att de inte bara ignorerar OS:et för den sakens skull. Hur det nu är med den saken låter jag vara osagt!

Permalänk
Medlem

kul reklamfilm...

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Så jävla löjligt dåligt...

Visa signatur

Win 7 x64 | Intel Core 2 Duo E6750@2.66Ghz | Gigabyte GA-P35-DS3R | Corsair 4096MB XMS2-6400 | Radeon HD4850 512MB | Creative X-FI ExtremeMusic | 2TB HDD | Hiper 580w | Sunet 100/100

Permalänk
Medlem

Haha, kanske lite under bältet men fan så kul! Garvade när han tänkte till och skickade över alla pengarna till advertisinghögen! Sjukt skön trots att det är myyyycket sandlåda över det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Fan va bra artikel sweclockers! Tur att ni inte tar era läsare som kompletta idioter som man måste förklara skämten för!

FFS SKRIV RIKTIGA ARTIKLAR ELLER SLUTA LEKA JOURNALISTER!

Haha vad är ditt problem då? :D:D Kände du dig som en idiot? xD haha ojoj, slutaoverreagera.com.

Permalänk
Medlem

Riktigt omogen reklam, MS kastar i alla fall inte skit på Apple..

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thomas_skane
Ganska rolig film men tyvärr:

http://img370.imageshack.us/img370/9525/1224346260786ul5.jpg

Den bilden var mer klockren än den här gnällfilmen till reklamsnutt apple nyss petat ihop.

Visst jag har både och hemma men min respekt för apple som företag börjar krympa till MS nivå om de ska hålla på så här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Nån som har lite siffror hur mycket microsoft respektive apple lägger på marknadsföring? Skulle bli förvånad om det skiljer mycket.

Det skiljer nog rätt mycket. Apple får ju en massa gratisreklam av media som hela tiden skriver om deras produkter, framför allt iPhone.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mor5ives
Den bilden var mer klockren än den här gnällfilmen till reklamsnutt apple nyss petat ihop.

Visst jag har både och hemma men min respekt för apple som företag börjar krympa till MS nivå om de ska hålla på så här.

Apple är som sagt inte alls "bättre" som företag än MS, de kastar skit och håller på båda två.
Reklamen var ju kul men den stämmer ju inte mer för det

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Kan väl vara den sämsta reklamen som någonsin gjorts?

Visa signatur

Amd 64 3500+ winchester, MSI k8neo 2 platinum, Leadtek GeForce 6800 Gt **** Asus G2S, Core2duo T7500 santa rosa, 2 gb ram, GeForce 8600 gt 256 mb ddr3.

Permalänk
Hedersmedlem

I morgon skall jag bygga mig en Mac för att sedan överklocka den så jag kan spela alla de nya grymma spelen...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Lite rolig var den väl, men bara något som man inte tar seriöst.

Permalänk
Medlem

Rolig film, tycker den stämmer (-:

Föredrar inget utav dom, XP e det som gäller.

Permalänk
Medlem

Det här är precis lika roligt som den Amerikanska valdebatten.

Permalänk
Medlem

med tanke på den låga kvaliteten på reklamerna hoppas jag att de inte slösat allt för mycket... (typ två skådespelare + en vit bakgrund i princip)

EDIT: "enkelheten" är väl rätt ord snarare kanske

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650

Permalänk
Avstängd

Apple är bara pinsamma -,-

Önskar de att Mac-användare vore unga killar eller? Jag menar, är det någon utom medelålders kvinnor och prylbögar som använder macs?

Visa signatur

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av al0be
såg denna haha hyffsat skoj^^ http://www.youtube.com/watch?v=8h1VQBfLDLA&feature=related

Frågan är om man inte skulle köpa en PC efter att ha sett den reklamen dock.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Apples reklamer är roliga och kreativa. Microsoft har Jerry Seinfeld och Bill Gates i en familj? Skulle man inte veta vem Bill Gates var skulle man inte fatta reklamen . Det är skit. I Apples reklamer nämner ju dom åtminstone "Vista", "PC", "Mac" och liknande ...

Permalänk
Avstängd

De som har pengar köper mac, det är så bara (nej, jag har ingen).

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

Alla vet ändå att en stor majoritet använder MS operativsystem, och så kommer det nog vara en lång tid framåt.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flipp
Det skiljer nog rätt mycket. Apple får ju en massa gratisreklam av media som hela tiden skriver om deras produkter, framför allt iPhone.

Tycker att det får räknas som reklam när ett företag skickar ut produkter till en tidning så att dom kan recensera det också. Sen vet jag inte hur mycket reklam dom har brukar sålla bort reklam när jag läser tidningar och dyl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Tycker det är udda med en ung kille att reprensentera Apple då den största delen av Macs användare är män, medelålders+.

Inte för att det låter helt omöjligt, men vart har du fått siffrorna ifrån?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av draggarn
Apples reklamer är roliga och kreativa. Microsoft har Jerry Seinfeld och Bill Gates i en familj? Skulle man inte veta vem Bill Gates var skulle man inte fatta reklamen . Det är skit. I Apples reklamer nämner ju dom åtminstone "Vista", "PC", "Mac" och liknande ...

Alla vet vem Bill Gates är så dom behöver inte nämna någonting som du själv säger om man vet vem Bill Gates är, du använder inte huvudet direkt revolutionerande.

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk
Medlem

M$ skulle ju spendera 300 miljoner dollar på reklam när de kontrakterade Seinfeld så påståendet är ju inte grundlöst.
Tycker dock att det var lite väl hårt från Apples sida.

Med tanke på Apples stigande marknadsandelar så fungerar uppenbarligen någon del av deras marknadsföring oavsett vad man tycker om den. De får nog hyfsat mycket mer gratisreklam per marknadsandel än t.ex. Dell.
Detta är kanske inte är så konstigt med tanke på att Dell är en lågprisburk och en Mac ... well not so much Det är alltid roligare att recensera något exklusivt och om inte annat så är ju Macarna exklusiva med sina (enligt sweclockers forumskribenter) otroligt höga priser.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.