tekniken har rullat framåt

Permalänk

HL 3 bilden var ju brar på skoj.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Tror spel var roligare när man var liten för att man inte hade en massa andra saker att tänka på. Iaf var det väl så för mig. Satt man och lirade med kompisar så skulle ett päron säga till när man skulle hem och äta t ex. All fokus var i spelet och det fanns ingen stress.

Håller med. Nu har man annat o göra och det blir inte lika roligt att spela

Visa signatur

Lian Li PC-A05B || Gigabyte P35-DQ6 @ 501mhz || C2D E8400 @ 4Ghz || Asus HD 4850 512MB + Acc S1 || WD Raptor 74gb | Samsung F1 HD753LJ 32MB || 2GB Corsair XMS2 Dominator PC8500 @ 1000mhz ||Asus Xonar DX|| Corsair 520w

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Bilderna från Hf3 måste vara fejk, man ser att de är tagna ur verkliga miljöer. ( googla bilder på hf3 )

Näe, den är äkta. Helt säker annars skulle jag inte postat.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

alla spel ser galet snygga ut på tidiga screenshots/videos. Sen när spelet kommer visar det sig alltid att det ungefär ser ut som det brukar göra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WhateverR
alla spel ser galet snygga ut på tidiga screenshots/videos. Sen när spelet kommer visar det sig alltid att det ungefär ser ut som det brukar göra.

Så tycker jag också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

spelen blir både bättre och sämre om jag får säga mitt.. om jag tänker mig strategispel så tycker jag de va som bäst när de va som warcraft 1-3.. starcraft.. red alert osv... men nu när blir som nya Starcraft t.ex så är det alldeles för mycket 3d.. warcraft 3 och red alert spelen var perfekt.
Sen supermario till både snes och n64 va riktigt bra och underhållande.. men knappast något jag skulle sätta mig o spela nu.. men t.ex nya mario till wii tycker jag är dramatiskt tråkigt.. spelkänslan finns inte kvar.
Dukenukem spelade jag mycket till pc när det va nytt.. men tycker dagens fps-spel är mer underhållande... CS har man väl lagt ner mest tid på och det kan väl endast betyda att det är eller "var" det mest underhållande spelet.. även Quake 1 och 3 spelade mycket..
Just nu spelar jag mest mmorpg.. och det fanns ju inte för 15år sen.. så där har ju tekniken positivt gått väldigt långt.. och när man sitter på en ny dator som kan maxa de senaste spelen grafikmässigt så kan man ju inte göra något annat än luta sig tillbaka och njuta av de fina miljöerna ifrån bl.a crysis.. dock så hatar jag spelkänslan och systemet för övrig i crysis..
Dock tycker jag att det finns gott om spel med väldigt fin upplevelse.. bl.a då mmorpg som jag har svårt att släppa..
sen så håller jag med om, vad nån sa där, att man som yngre och för längesen upplevde spel som mer spännande och roliga... men i väldigt många fall så skulle man inte vilja återuppta dessa gamla spel för att de i dagens läge inte är roliga längre..
Denna text blev lite kladdig, fick lov att avbryta flera ggr för att ja sitter på arbetet.. hoppas budskapet gick fram iaf

edit: spel som jag älskade va Monkey island 3 och sanitarium och liknande spel... förstår inte varför dessa spel nästintill försvunnit.. underbara äventyrsspel
Sen om man vill gå ännu längre tillbaka.. spel som bestod av riktiga bilder som x-files och Phantasmagoria

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Har man ingen egen smak kan man alltid mäta grafiken med polycount, partikelanimationer och antal lensflares.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Näe, den är äkta. Helt säker annars skulle jag inte postat.

handen och delar av gatan ser animerade ut men bilen och vattnet ser way to good ut. De ligger ju ljusår framför Cryengine2 i så fall. Men om du säger de så är det väll så

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

crow2, håller med dig lite. Jag tycker det fortfarande släpps en del riktigt fina spel som ger minst lika mycket som gamla spel.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Har man ingen egen smak kan man alltid mäta grafiken med polycount, partikelanimationer och antal lensflares.

Finns nog knappast nån som tänker så... Lensflares är jävligt jobbiga och fula iofs.. Men artistiskt snygga spel FTW!!!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Visst har grafiken blivit bra men jag saknar känslan jag hade första spelen
jag spelade. Tex//När man fick en känsla av rädsla av half life,

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MorteM
Har man ingen egen smak kan man alltid mäta grafiken med polycount, partikelanimationer och antal lensflares.

Mer polygoner och from! Mindre normal maps! Mer snygg FX! Hatar att se ful eld, explosioner eller energigrejs.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Näe, den är äkta. Helt säker annars skulle jag inte postat.

Tyvärr hade jag rätt,

http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2007/05/h...

(kolla längst ner vid kommentaren över bilden)

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

jaha. fan vad onödig tråd. lås. ta bort.

-bobbits

Visa signatur

bobbits in the house
chill out -mr. frees

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sisjöbävern
Tyvärr hade jag rätt,

http://www.videogamesblogger.com/wp-content/uploads/2007/05/h...

(kolla längst ner vid kommentaren över bilden)

Men han skojar ju med dig förstår du väl. Han vet ju att det är en "riktig" bild.

Permalänk
Medlem

Quake ftw !
Har över 3000 registrerade timmar på Q3 <3

Det spelet släpper jag aldrig taget om

Crysis, visst ögongodis men storyn var ju helt urusel Man tycker ju dom borde lägga lite krydda på handlingen.

Max Payne har jag för mig var ett väldigt bra spel

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Quake ftw !
Har över 3000 registrerade timmar på Q3 <3

Det spelet släpper jag aldrig taget om

Crysis, visst ögongodis men storyn var ju helt urusel Man tycker ju dom borde lägga lite krydda på handlingen.

Max Payne har jag för mig var ett väldigt bra spel

Heh.. du klagar på crysis story men älskar Q3? vad har Q3 för story egentligen? va handlar spelet om? gladiatorer är det väl? ingen som helst story, endast ett multiplayer spel där man ska döda varandra i en arena ... crysis har dock en story.. men som du sa, en kass en.. de har lagt ner allt på att skapa ett "fint" spel.. eller som du sa ögongodis..
Men nu ska jag inte vara sån.. Q3 är ruskigt mycket roligare än crysis.. vet inte hur mycket Q3 jag spelat.. (även Q1) men det är lång tid.. Crysis spelade jag 2 timmar och va redan trött på det skitdåliga systemet.. blev mest irriterad på att det knappt gick att smyga sig upp på fiender fast man va osynlig och smög i buskarna mitt i den tätaste skogen.. eller när man skulle ta sig in i en by så räckte aldrig osynligheten till utan alla i byn såg en komma...

Japp.. max payne 1 o 2 har man varvat några ggr.. skön spelkänsla, story och kommentarer de har i spelet
Filmen är påväg!

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
jag tycker fortfarande att quake 2 weapons factory var/är det bästa onlinespel jag nånsin spelat

BRODER!!

Detta måste vara första gången jag hört någon nämna gamla hederliga wf på 8 år. Jag förstår inte vart det tog vägen. Det var hur stort som helst under Q2-tiden, men sen bara försvann det. En variant till Q3 var på G, men blev aldrig lika kul och populärt, så det lades typ ner. Jag har nu inte spelat wf seriöst sedan -99, och jag önskar att jag någon dag innan jag dör kommer få återuppleva detta underbara spel på en full 32p server på klassiska 2fort7

Inget annat spel har dessutom haft en så bra implementerad grappling-hook, någonsin. Lika mäktigt varje gång att se hela sitt lag storma frammåt flygandes med grapples längs tak och väggar

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd

haha jo visst har den gått framåt

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Men han skojar ju med dig förstår du väl. Han vet ju att det är en "riktig" bild.

Jaha, sarkasm och ironi fungerar inte så bra över nätet.

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk

Nån mer än jag som tycker bättre om den första bilden?
Den med bra grafik ser så dull och boring ut
Man skulle lika gärna kunna sätta sig i en verklig bil och köra istället....

Permalänk
Avstängd

Nä jag vill kunna köra in i väggen i 200km/H utan att dö xD

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk

Grafik är överskattat

Permalänk
Avstängd

nopp, Jag vill se vad som är vad i ett spel ^^, jag vill kunna se mer än 1m framför mig i ett spel :P, så grafiken e inte överskattad :D, bättre grafik=Roligare upplevelse

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
BRODER!!

Detta måste vara första gången jag hört någon nämna gamla hederliga wf på 8 år. Jag förstår inte vart det tog vägen. Det var hur stort som helst under Q2-tiden, men sen bara försvann det. En variant till Q3 var på G, men blev aldrig lika kul och populärt, så det lades typ ner. Jag har nu inte spelat wf seriöst sedan -99, och jag önskar att jag någon dag innan jag dör kommer få återuppleva detta underbara spel på en full 32p server på klassiska 2fort7

Inget annat spel har dessutom haft en så bra implementerad grappling-hook, någonsin. Lika mäktigt varje gång att se hela sitt lag storma frammåt flygandes med grapples längs tak och väggar

Visst fan var det så:))
Det finns inget idag som kan matcha WF.
TF2 och battlefield heroes är tråkiga rip offs på wf och kan aldrig komma upp i den klassen någonsin:))

Skoj o se att någon på sweclockers minns den riktiga gamla goda tiden(och i detta fallet stämmer det att allt var bättre förr).

P.S du har rätt i att grapple hooken i wf var den bästa variant som någonsin utvecklats i spelvärlden också,helt otroligt att dom inte lyckats implementera den i något modernt ctf spel över huvudtaget:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Vilket otroligt skitsnack!

Hur lång tid ska det ta för folk att fatta att nostalgi är en illusion?

Man minns alltid saker och ting som mycket bättre och mer idylliska än de var.

Om jag tar upp ett spel idag som jag älskade för 10 år sedan så är inte alls spelkänslan så fantastiskt bra som jag minns den.

Sluta försöka lura er själva, det är ni som förändrats, inte spelen!

Visst finns det sanning i det du säger men helt sant är det inte. Iaf inte när det kommer till tv serier.

Har rätt nyligt tittat på Spiderman, Batman, Starzinger och sitter nu och tittar på Turtles. Dom håller fortfarande måttet!

Jag är snart 20 om någon skulle undra.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

TMNT ÄGER den nya filmen med dom e faktiskt bra ^^

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arius
Visst finns det sanning i det du säger men helt sant är det inte. Iaf inte när det kommer till tv serier.

Har rätt nyligt tittat på Spiderman, Batman, Starzinger och sitter nu och tittar på Turtles. Dom håller fortfarande måttet!

Jag är snart 20 om någon skulle undra.

Starzinger är bra och jag är 27 och ett halvt.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Vilket otroligt skitsnack!

Hur lång tid ska det ta för folk att fatta att nostalgi är en illusion?

Man minns alltid saker och ting som mycket bättre och mer idylliska än de var.

Om jag tar upp ett spel idag som jag älskade för 10 år sedan så är inte alls spelkänslan så fantastiskt bra som jag minns den.

Sluta försöka lura er själva, det är ni som förändrats, inte spelen!

Jag lurar då inte mig själv. Många av dagens spel har förlorat sin själ. Spel ska enligt mig förbli spel, inte en ren kopia av verkliga livet. Tycker det är otroligt vad många spelföretag kan göra med grafiken idag. Dock är spelglädjen inte lika bra i flertalet av dom.

Det jag gillar med spel är

  • Utmaningen - Lite hjärngympa får det gärna vara med pussel och gåtor att lösa. Portal är ett bra exempel på ett modernt spel som lyckas åstadkomma detta.

  • Musiken - Då ska det vara spelmusik, gärna elektronisk, chiptune, bitpop. Helt enkelt musiken som föddes med spelen. Ingen tråkig radio- eller EMO-musik som förekommer i många av dagens spel.

  • Spel som konst. Många gamla spel är vackra just för att dom är pixlade. Kolla min avatar t.ex. Pure gaming art

  • Belöningen eller känslan av att klara ett riktigt utmanande spel.

  • Thinking outside the box; flummiga karaktärer, annorlunda världar, mystik.

Det är det som många av dagens spel misslyckas med att fånga. Det är för mycket fokus på realismen.
Vill vi se en film kollar vi det på bio, datorn eller tvn/hemmabion, men istället blir spel mer och mer som filmer.
Jag är en som finner detta trisst :/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dalhedaren
Jag lurar då inte mig själv. Många av dagens spel har förlorat sin själ. Spel ska enligt mig förbli spel, inte en ren kopia av verkliga livet. Tycker det är otroligt vad många spelföretag kan göra med grafiken idag. Dock är spelglädjen inte lika bra i flertalet av dom.

Det jag gillar med spel är

  • Utmaningen - Lite hjärngympa får det gärna vara med pussel och gåtor att lösa. Portal är ett bra exempel på ett modernt spel som lyckas åstadkomma detta.

  • Musiken - Då ska det vara spelmusik, gärna elektronisk, chiptune, bitpop. Helt enkelt musiken som föddes med spelen. Ingen tråkig radio- eller EMO-musik som förekommer i många av dagens spel.

  • Spel som konst. Många gamla spel är vackra just för att dom är pixlade. Kolla min avatar t.ex. Pure gaming art

  • Belöningen eller känslan av att klara ett riktigt utmanande spel.

  • Thinking outside the box; flummiga karaktärer, annorlunda världar, mystik.

Det är det som många av dagens spel misslyckas med att fånga. Det är för mycket fokus på realismen.
Vill vi se en film kollar vi det på bio, datorn eller tvn/hemmabion, men istället blir spel mer och mer som filmer.
Jag är en som finner detta trisst :/

Ohh, vad originell du är!

Jag antar att du inte visste att exakt samma sak sades för 20 år sedan?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lcars
Ohh, vad originell du är!

Jag antar att du inte visste att exakt samma sak sades för 20 år sedan?

Jag är 20 år, så nej det visste jag inte. Vad vill du jag ska säga?
Oh Lcars, du har så rätt, allt jag tycker är en illusion som endast du kan rädda mig ifrån, för du är allvetande
Det jag sa i mitt föregående inlägg är precis så jag tycker och inget som någon sagt åt mig att tycka!
Jag spelar fortfarande gamla spel och tycker att känslan i dom är bättre. Inte för att nostalgi-nördar säger det, utan för att JAG - läs noga - JAG själv har kommit fram till det *PUNKT*