Warhammer Online: Age of Reckoning del 1

Permalänk
Medlem

Vad tror ni är bäst stats för en pvp shaman-healer? Funderar på att sätta allt på toughness (reduce dps taken) och wounds (+health).

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spax0
Vad tror ni är bäst stats för en pvp shaman-healer? Funderar på att sätta allt på toughness (reduce dps taken) och wounds (+health).

En blanding av Toughness, Wounds, Initiative och Resistances med en hel del Willpower. Toughness och Initiative är kanske viktigast för just en Shaman.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

min shaman kicking ass

Game of the Year helt klart

Visa signatur

Asus Maximus Formula | QuadCore Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3 Ghz| 4GB corsair DHX 5-5-5-18 | Raptor 150 GB 10000RPM, 16MB |Seagate Barracuda 7200.11 500GB, 32MB, 7200RPM | 2x Sapphire Radeon HD4850 512MB CROSSFIRE Setup| Cooler master 700W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
En blanding av Toughness, Wounds, Initiative och Resistances med en hel del Willpower. Toughness och Initiative är kanske viktigast för just en Shaman.

Initiative främst för evade attacks då eller varför just initiative? Funderar på om wounds är bättre att satsa på.

Visa signatur

Stationär: C2D E6600 2.40GHz, Noctua NH-U12F, P5W DH Deluxe, Corsair Dominator TWIN2X6400C4D 2048MB DDR2, Club 3D 8800GTS, Raptor 10000rpm 37gb, Samsung 970P TFT + Samsung 40" M86 1080p.
Bärbar: HP HDX16
PSN: Spaxo

Permalänk

Någon som vet varför de tog bort Orc Choppa ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av misr
Spelar Witch elf btw...

Vilken level blir jag osynlig ?

Rank 11.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

Nej nu blir det reroll.

Archmage, gud vilken fattig klass

Permalänk
Medlem

nån som har en bra "core" server som man kan skutta in på ?

BLir Destruction. Vilken class tror ni kommer vara mest " in need" ?

Visa signatur

en dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EgilViking
Någon som vet varför de tog bort Orc Choppa ?

Meleen i spelet var otroligt buggit så de övergav den för att kunna förbättra de andra istället

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody."
-Bill Gates, 1981

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marshmallow
Meleen i spelet var otroligt buggit så de övergav den för att kunna förbättra de andra istället

Meleen överlag är ju inte buggig? Måste väl bara vart på Choppa då. Finns ju massa MDPS Marauder är ju kickass dps!

Permalänk
Medlem

Hur är det med Zealots på era servrar? Har hört rykten om att dom är grymt överspelade. Hade hoppats på att få spela en klass som inte så många andra har.

Visa signatur

An enemy that is pure evil? Right or wrong are not what separate us and our enemies. It’s our different standpoints, our perspectives that separate us. Both sides blame one another. There’s no good or bad side. Just two sides holding different views. - Squall, FF8

Permalänk
Medlem

Karag Azgal servern destruction är ju kö på nästan dyngnet runt :/

Visa signatur

[quote]Failure to comply will result in death by catapult.[/quote]
Awesome...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoKane
Hur är det med Zealots på era servrar? Har hört rykten om att dom är grymt överspelade. Hade hoppats på att få spela en klass som inte så många andra har.

Zealots verkar vara rätt vanliga på Karak-Azgal. Ser minst 4-5st per Nordland Scenario. Tycker att Destruction alltid har fler healers än Order, åtminstone såna som slänger heals på sina lagkamrater.

Fan vad jag älskar Engineer! Gömde en Grenade Turret inuti lilla skjulet vid Lighthouse på Nordland Scenario när Destruction hade kontroll över den och campade där. Sprang bara runt och slängde Acid Bomb på alla och fokuserade mina Gun Blasts på squishies. Gjorde nästan 32 000 i skada den matchen.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Shit vad Bright Wizard äger om man bara får lite heals...

Etta på kills, damage, renown och xp... (ja, inte jättemkt dam iofs...)

Väntetiden på Nordenwatch-scenariot... 2-10 sek...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hulle
Shit vad Bright Wizard äger om man bara får lite heals...

http://img253.imageshack.us/img253/4838/solstickanm015uh6.th....

Etta på kills, damage, renown och xp... (ja, inte jättemkt dam iofs...)

Jag tycker du får jobba lite på din healing.

Har fortfarande kvar par Headstart nycklar om nån vill ha, skicka pm.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

om man har en sån där headstart nyckel, kan man då köra med den download filen som man laddar ned?? för det står ju att den är en beta... om man inte kan det får jag väll vackert vänta

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalleidol
om man har en sån där headstart nyckel, kan man då köra med den download filen som man laddar ned?? för det står ju att den är en beta... om man inte kan det får jag väll vackert vänta

Det är open beta klienten man kör med, bara att patcha upp den.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

låter fint...Edit du får pm om ditt grafikkort gassa

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk

fan, kom å tänka på en grejj. Får man som SE "kund" behålla charren man lirar på nu i "headstart" :S

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
fan, kom å tänka på en grejj. Får man som SE "kund" behålla charren man lirar på nu i "headstart" :S

Självklart får man det.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

phewphew... ^^ räcker med att man blev 18 på betan, inte så kul å köra om allt för 3e gången

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jag tycker du får jobba lite på din healing.

Ja, jag måste göra det...

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Är lite sugen på att köpa det men undrar framförallt om det är mycket instanser och om det är en stor öppen värld? Gillar inte riktigt t.ex. Age of Conan där man är instängd i små lådor med ganska bestämda ställen att gå till vid varje level...

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Är lite sugen på att köpa det men undrar framförallt om det är mycket instanser och om det är en stor öppen värld? Gillar inte riktigt t.ex. Age of Conan där man är instängd i små lådor med ganska bestämda ställen att gå till vid varje level...

Det är bara scenarios som är instanserade. (som battlegrounds i WoW) Allting annat är öppet, inklusive stora RvR-områden.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

Bombardment tower here i come Hur fungerar moral?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lorithlor
Bombardment tower here i come Hur fungerar moral?

Moral laddas upp när du är i combat.

Permalänk
Medlem

Hur är det med PvE? Det verkar vara stort fokus på PvP men finns det dungeons och grupp-content om man så vill? Och om det finns, är det stor skillnad på loot och xp jämfört med solo?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Hur är det med PvE? Det verkar vara stort fokus på PvP men finns det dungeons och grupp-content om man så vill? Och om det finns, är det stor skillnad på loot och xp jämfört med solo?

Det finns otroligt mycket Public Quests som är riktgit jävla skitroliga!

Du kan se det som bossevent utplacerade överallt på kartorna. Det droppar allt från grön till epic från public quests, och via public quests så får du influence som du kan ta ut i items. Så även om du inte vinner någon loot på roll så får du via influence.

Även att spelet är PvP oritenterat så ska jag säga att jag blev riktigt överraskad va många och roliga PvE saker det finns.

Permalänk
Medlem

Och man får aldrig slut på quests heller i princip, jag hoppas verkligen inte att det blir sämre ju högre level man blir men verkar ju inte som det.

Permalänk

Igår när jag faktiskt lyckades spela utan blåskärm va jag med om en rolig bugg xD

Jag gick för att göra lite quest och Open RvR i nordland. Framför mig kommer en riddare på en häst och patrullerar. Inget jag tänkte allt för mycket på.
Men då ställer sig hästen upp, riktar sig mot mig och flexar musklerna!!!

Jag va tvungen att ta en paus för jag fick skrattanfall
Så lättroad är jag

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Och man får aldrig slut på quests heller i princip, jag hoppas verkligen inte att det blir sämre ju högre level man blir men verkar ju inte som det.

Att högsta ranken är 40 är en fördel också
Med 60-80 som förekommer i andra mmorpgs blir det bara segt och utdraget dom sista lvlarna