Asus G50V med GF9700, min nästa bärbara?

Permalänk

Valet står mellan en g50 och en nox15. Dock vill jag ha min dator snabbt och då känns inte zepto så aktuellt just nu (eller?).

Såg även att TBH hade slut på g50 nu och att de hade höjt priset med 400. Någon speciell anledning till det? Någon som vet en butik som har den i lager för ett pris under 13k?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DoZ
Kollade lite på www.asusparts.eu och höll på att få en chock!
13,612.36€ för ett tangentbord?! För det är väll vad det här är? http://www.asusparts.eu/product_info.php?cPath=456_552&produc...

Det där är versionen som tillverkas av massivt guld...

Permalänk

Jag ska kolla med mina återförsäljare om dom har koll på hur man får tag i hårddisk hållare till den här modellen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Anzy
Det är ju falsk marknadsföring att skriva annan modellbeteckning.
Jag själv som avbokade min G50 AK från TBH skulle varit skitsur om jag istället utan anledning fick en AS med sämre specifikation!
Absolut krävt stor kompensation eller helt enkelt bett dom ta tillbaka paketet!

Vad var det för skillnad i specsen då?
Okej att man bör få tillbaka pengarna som de skiljer, men AS har ju en perfekt upplösning på 1440*900, och det var väl det enda som eventuellt skulle skilja på dem?

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Medlem

Jag tackar och bockar för bilden Casull! Väldigt hygglo av dig

Och det där såg ju inte så farligt ut som jag trodde, jag föreställde mig att det skulle se mer "trångt" ut.

Får väl koppla in en extern 19'' om det skulle eventuellt krisa med fönsterplats.

Visa signatur

Dell Studio - Intel® Core™ 2 Duo-processor T9300 (2,5 GHz) - 17,0-tums WUXGA+ (1 920 x 1 200) - 4 096 MB 667 MHz DDR2 - 500GB (5.400rpm) - 256 MB ATI Mobility RADEON HD 3650 - 3DMark06 = 3050 pts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tagg
Ringde till Asus idag och de hänvisade mig också till asusparts.eu, som ser ut att vara en återförsäljare av asusdelar?

Rätt oproffsigt tycker jag att inte kunna få fram reservdelar till sina egna datorer. Eller ja, det finns ju uppenbarligen, mer trist att viljan inte finns att fixa fram dessa.

Casul har du hört något mer från han du kontaktade på Asusparts ang. hd-hållaren?

Min 200GB som jag stoppade i börjar bli full, normalt skulle jag klara mig med så mycket men nu när jag har 320GB till som ligger här brevid känns det ju lite dumt. Blir nog till att fixa någon ful-lösning för att få den att sitta som den ska.

Tja... jag blev less...

Igår kollade jag på hur tight disken satt om man satte dit den utan hållare.
Och jag kan meddela att det sitter med rätt små marginaler.

Så jag gjorde så här:

Under disken sitter det lite skumgummi... jag satte dit lite mer så disken fick stöd i på alla sidor.
Satte dit disken.

Bakom disken satte jag tre lager med dörr list en ganska fast gummilist som gör att disken inte kan krypa bakåt.
Sedan i bakkanten ovanpå disken satte jag lite mer skumgummi som klämmer fast disken mjukt och fint mellan locket och disken.

Det blev jätte bra... så jag struntar i hållaren.

Så nu stämmer min signatur

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Nån som har en länk att ge vart jag hittar uppdateringar till grafikkortet?

Försöker köra world in conflict men det fungerar inte helt bra...

Visa signatur

Alienware X51 R2

Permalänk

Är det en bluray brännare i g50v-AK020K modellen? Har beställt den kommer på tisdag eller onsdag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sfärisk
Nån som har en länk att ge vart jag hittar uppdateringar till grafikkortet?

Försöker köra world in conflict men det fungerar inte helt bra...

Kolla här:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=88

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Tja... jag blev less...

Igår kollade jag på hur tight disken satt om man satte dit den utan hållare.
Och jag kan meddela att det sitter med rätt små marginaler.

Så jag gjorde så här:

Under disken sitter det lite skumgummi... jag satte dit lite mer så disken fick stöd i på alla sidor.
Satte dit disken.

Bakom disken satte jag tre lager med dörr list en ganska fast gummilist som gör att disken inte kan krypa bakåt.
Sedan i bakkanten ovanpå disken satte jag lite mer skumgummi som klämmer fast disken mjukt och fint mellan locket och disken.

Det blev jätte bra... så jag struntar i hållaren.

Så nu stämmer min signatur

//Micke

Shit vad händig du är. Jag har nog varken skumgummi eller dörrlister hemma, för lösa det på något vänster iaf. Kul att det gick att lösa relativt smidigt iaf, ska nog sätta i min i veckan jag med.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Kolla här:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=88

//Micke

Men hur gör man då? för GeForce 9700MGT finns ju inte i listan?

Permalänk
Medlem

Stämmer storleken på Asus G50V-AK020K
Dimensioner (BxDxH): 37.5 cm x 26.5 cm x 3.4 cm ???
eller är den större???

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e90
Är det en bluray brännare i g50v-AK020K modellen? Har beställt den kommer på tisdag eller onsdag

Blueray brännare går inte riktigt att få tag på kommersiellt, än...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sniperman
Men hur gör man då? för GeForce 9700MGT finns ju inte i listan?

Det du gör är att du laddar ner en drivrutin + den nya INF filen och lägger den i drivrutinsmappen och kör installern. P.g.a. att 9700M GT inte finns i listan så kommer namnet på grafikkortet ändras till 9700M GS eftersom att det finns i listan. Om man blir ledsen över att det är fel namn så kan man nog bara gå in och ändra GS till GT i inf filen.

/Peo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AetasSerenus
Blueray brännare går inte riktigt att få tag på kommersiellt, än...

Visst gör de det! Sony, Lenovo, Dell och Asus har bärbara med bluray-brännare. I fallet med A20K är det dock tveksamt.

Permalänk

Men är jag helt blind då? för jag hittar inte något 9700 i listan?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peo_Bond
Det du gör är att du laddar ner en drivrutin + den nya INF filen och lägger den i drivrutinsmappen och kör installern. P.g.a. att 9700M GT inte finns i listan så kommer namnet på grafikkortet ändras till 9700M GS eftersom att det finns i listan. Om man blir ledsen över att det är fel namn så kan man nog bara gå in och ändra GS till GT i inf filen.

/Peo

Permalänk

Hej!
Jag undrar vart jag kan hitta drivrutiner till G50V för XP x64,för det som är på skivan är ju bara för VISTA :(.

Permalänk
Medlem

Vet inte vart man hittar det. Men jag kör Vista 64 utan några som helst problem så det kan ju vara värt ett försök. Spelar The Witcher med allt på max och skön fps, och då är jag jävligt kräsen när det kommer till hur spel flyter

Med alla drivrutiner direkt från skivan som medföljer, har inte orkat pilla något själv. Otroligt smidig installation får jag säga, creds till asus för det. Stoppa i skivan, välj alla drivrutiner & program man vill lägga in, och så kör den igenom allt automatiskt. Restore dvd'n var guld värd också, ger en helt ren vista install. /me gillar

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Jo,men man är ju så vad vid XP :).
så om det finns nån där ute som skulle vilja hjälpa mig,skulle jag bli väldigt glad

Permalänk
Medlem

Kan nogon vara vänlig och svara på om asus mått stämmer?
Dimensioner (BxDxH): 37.5 cm x 26.5 cm x 3.4 cm ???
eller är den större???

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ascool
Kan nogon vara vänlig och svara på om asus mått stämmer?
Dimensioner (BxDxH): 37.5 cm x 26.5 cm x 3.4 cm ???
eller är den större???

Pallar inte mäta men vågar påstå att de måtten stämmer ganska bra.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Hej igen !

Jag har fått igång alla drivisar utom en i enhetshanteraren.

ITECIR Infraed Receiver <----blir det ett gul ? på.

Kan nån hjälpa mig med det ?:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZiLvErFaNg
Hej igen !

Jag har fått igång alla drivisar utom en i enhetshanteraren.

ITECIR Infraed Receiver <----blir det ett gul ? på.

Kan nån hjälpa mig med det ?:)

Jag gissar att det är för winxp... tydligen så finns det ingen drivare för den i xp... vad jag vet i alla fall...

Jag har installerar Vista igen... när jag kör xp får jag inte fjärrskrivbort mot en win2k3 burk att funka som det ska... men med vista funkar det fint... vet inte om det har och göra med dåliga winxp grafikkorts drivrutiner att göra.

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk

Hej,

Först av allt, tack för en mycket bra tråd med massa användbar info.
Jag funderar på en G50V men är lite fundersam över tangentbordet. Att man
klämt in numeriska tangenterna fattar jag inte. Hur går det att skriva på det?
Har man klämt ihop andra tangenter? Touchpadens position osv..
Jag vet att jag e lite tjurig om detta men jag vet att jag blir vansinnig om det
inte flyter på när jag programmerar eller kommer åt touchpaden.
Skulle vara mycket tacksam om nån kunde fixa en riktigt bra bild på bara tangentbordet.

/Håkan

Permalänk
Medlem

Asus G50V-A1 och A-2

Är det modeller som kommer snart?

http://www.excaliberpc.com/products/products.html?ch=Computer...

Permalänk
Medlem

A1 och A2 är såvitt jag vet USA's modeller.
Vi i europa har AKxxblabla

Ang tangentborder så är det i min mening fullstort. Även numpaden är fullstor, bara 3 rader bred dock, så siffrorna sitter där de ska men +/- etc har flyttats uppåt.

Tänk på att datorn är 15.4" widescreen + 2.5cm extra på varje sida, rätt så bred mao

Touchpaden går lätt att stänga av med snabbknapp om man så vill, men den har inte stört mig när jag skriver.

Visa signatur

Acer 3820TG | i5 480m @ 3.4Ghz | 6550M @ 800/1100 | 3DMark11 @ 1469
LG Optimus 2X

Permalänk

Ok...!

Tack för alla svar

Permalänk
Medlem

Nått som är grymt störande är att det inte går att spara lösenord för lokala servers (network share).

Är det nån som har en lösning på det?

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk

Hej igen!
Jag ville bara tala om att jag hittade drivis för" ITECIR Infraed Receiver"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av casull
Tja.. om du vill spela lite på den så kan jag rekomendera 2 burkar:

Den billiga Acer Aspire 5930G-733G25Mn kostar 8000:-
och borde fixa dom spel du vill... i alla fall på medium settings.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=336604

Den den dyrare är ASUS G50V... då får du bättre spel prestanda och där med längre livslängd... men om det är värt ca 4200:- mer är för dig att avgöra.

//Micke

Acer räknar jag bort då jag ser det som är budget märke.
Sen G50V verkar ju vara hel nice. Men det känns som att den är ett litet för stort prestanda monster om man kollar på vad jag spelar för spel.
Jag skulle gärna kunna offra lite spelprestanda för bättre batteritid/skärm/kvalite tex.

Jag har inge större problem att lägga 15 000:- för en schysst dator.