Asus G50V med GF9700, min nästa bärbara?

Permalänk
Medlem

Har en fråga, nær man kør recovery skivan får man gøra om partionerna sjælv? Jag har alltid haft en mindre partion før windows och seden en eller många større.

mvh
/glupsk

Visa signatur

: ASUS P97x79 LE : i7 3820 : 16GB RAM : 680 GTX 2GB : LOGITECH g600/MX518 : ASUS VG278HE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glupsk
Har en fråga, nær man kør recovery skivan får man gøra om partionerna sjælv? Jag har alltid haft en mindre partion før windows och seden en eller många større.

Om du kollar Vicious artikeltext här:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=283137

... och skrollar ner till rubriken "system recovery" så verkar det finnas alternativ för en partition eller två partitioner...

Permalänk
Medlem

HUr klarar denna datorn warhammer online?

Permalänk

Den klarar Warhammer online utan problem. Finns ju inte så mycket med grafik inställningar att välja på heller i o för sig. än så länge.

Är det någon som har koll på uppdateringarna på Asus hemsida? Jag kan inte få någon att fungera, går inte att installera. datorn uppfyller inte minimi kraven för att installera får jag upp en ruta om? Någon som kan hjälpa mig med vad för shit det kan vara?

Permalänk
Medlem

Casull / Micke,
Först vill jag tacka för all info som du bidrar med, det är riktigt givande att få läsa om allt testande.
Jag undrar om du kunde ge lite kort info om vad du använder för att påverka FSB och CPU-hastighet?
För övrigt, några nya bravader genomförda?

\\OliZ

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliZ
Casull / Micke,
Först vill jag tacka för all info som du bidrar med, det är riktigt givande att få läsa om allt testande.
Jag undrar om du kunde ge lite kort info om vad du använder för att påverka FSB och CPU-hastighet?
För övrigt, några nya bravader genomförda?

\\OliZ

Kul att mina insatser uppskattas...

Just nu växlar jag os ca 1ggr/vecka... har lite svårt att bestämma mig känns det som.

Har väll fått det mesta att funka i xp men har lite trassel med fjärrskrivbord... har heller inte hittat någon annan som har haft möjlighet att testa med sin G50V.

För att öka FSB så anväder jag ett program som heter setfsb och ställer in PLL på ICS9LPR363DGLF. Det är ett simpelt program som verkar funka bra.
Men det finns säkert bättre.

I XP så larmar os'et att det är nått som drar för mycket ström när man startar datorn..... men det är tydligen bara en XP bugg.

Hör av er om ni har fler frågor

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Tack för svar Micke.
Jag använder mycket fjärrskrivbord och det är möjligt att jag kommer att testa XP, fast det tar ett tag eftersom datorn tydligen dröjer en stor del av oktober pga de sena leveranserna.

Det var en märklig bug, trodde inte OSet skulle ha nåt med det att göra, det känns troligare att Biosen skulle kunna göra nåt sånt.

Förresten, tyckte jag läste nåt om P8400 i din signatur. Det ska ju naturligtvis vara P8600 men jag såg säkert fel

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliZ
/snip/ ... fast det tar ett tag eftersom datorn tydligen dröjer en stor del av oktober pga de sena leveranserna. /snip/

Öh, jag är ledsen jag bryter mig in, men eftersom jag själv går i väntans tider måste jag fråga vem du har varit i kontakt med som antyder att leverantören inte får in dem i början på oktober?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaeng
Öh, jag är ledsen jag bryter mig in, men eftersom jag själv går i väntans tider måste jag fråga vem du har varit i kontakt med som antyder att leverantören inte får in dem i början på oktober?

Det baserar jag på ett mail från TBH.se. Jag kan ju inte veta säkert men jag antar att det kommer en leverans till de flesta samtidigt.
"Hej! Produkten återkommer prel. 17/10/2008 till våran leverantör."

Förresten, angående klockning som vi pratade om tidigare så läste jag på
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-9700M-GT.9454.0.h...
att det i princip inte går att klocka grafikkortet eftersom det redan är maxat. Det står också att det är ett MXM-3 kort vilket betyder att det kanske skulle finnas en chans att kunna byta ut det mot ett bättre MXM-3kort. Problemet är väl att få tag i ett.
Här är ett ställe men de har visst bara gamla kort:
http://mxmvideoquest.com/

Här är en länk till att det faktiskt ska gå till viss mån att uppgradera en laptop:
http://www.legitreviews.com/article/133/2/

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Arrgh, jag blir galen av dessa leveransförseningar. Måste ringa TBH imorgon. När lade du din beställning?

Angående byte av grafikkortet har jag läst att det är något med BIOS som påstås omöjliggöra byte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaeng
Arrgh, jag blir galen av dessa leveransförseningar. Måste ringa TBH imorgon. När lade du din beställning?

Angående byte av grafikkortet har jag läst att det är något med BIOS som påstås omöjliggöra byte.

Det var nu i veckan.
Berätta mer om Bios?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OliZ
Berätta mer om Bios?

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=282100&page=...
Se svar # 130 (längst ner)

Permalänk
Medlem

Om intresseklubben antecknar, så har jag nu beställt en AK020K. Recension kommer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunteman
Om intresseklubben antecknar, så har jag nu beställt en AK020K. Recension kommer.

Vi i klubben har alltid tangentbordet uppvärmt Välkommen i kön, var beställde du ifrån?

... för övrigt har CNet och Laptop nu recenserat Asus G50V

CNET
http://reviews.cnet.com/laptops/asus-g50v-a1/4505-3121_7-3324...

LAPTOP
http://www.laptopmag.com/review/laptops/asus-g50v.aspx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaeng
Vi i klubben har alltid tangentbordet uppvärmt Välkommen i kön, var beställde du ifrån?

http://www.alina.se/, här i Norrköping.

Permalänk
Inaktiv

Centrino 2

Vet någon om Asus G50 verkligen har "Centrino 2" teknologin? För på deras hemsida står det inget om att den har det, och på många hemsidor nämns bara "Centrino".

Någon som hittat fakta om det från en säker källa? Exempelvis från Asus hemsida (om att det är en "Centrino 2" på alla G50 från Asus?)

Permalänk
Medlem

Re: Centrino 2

Citat:

Ursprungligen inskrivet av greenlight
Vet någon om Asus G50 verkligen har "Centrino 2" teknologin? För på deras hemsida står det inget om att den har det, och på många hemsidor nämns bara "Centrino".

Någon som hittat fakta om det från en säker källa? Exempelvis från Asus hemsida (om att det är en "Centrino 2" på alla G50 från Asus?)

Om du kollar på Intel's hemsida och P8600 cpn'n så har den 1066 i fsb och det är bara Centrino2 som har det... samt att det finns en centrino2 sticker på burken

//Micke

Visa signatur

ASUS G50V - Intel P8400@2.8Ghz - 4GB DDR II SDRAM 800 MHz - 15.4" WXGA+ 1440x900 - Nvidia GF9700GT 512MB DDR3 - 160GB 7200 rpm - 320GB 5400rpm

Permalänk
Medlem

Sugen köpare

Har läst lite i tråden, känner att dettta kanske är det bästa köpet för 13k eller vad det blir. (Zepto är inget alternativ) men jag är lite sisådär om skärmen. Det är det ända jag känner inte är så bra på den, så vad tycker ni som har den i jämnaförelse med andra bärbara skärmar som är bättre?

EDIT: Hur blir det med garanti när man köper från dessa olika affärer?

Permalänk
Medlem

Försenad leverans

Ny uppdatering från butiken TBH:
"Hej!
Tyvärr så har våran leverantör skjutit upp denna produkten till prel. 07/11/2008"

Är det nån som har lyckats klocka grafikkortet ännu?

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Min finns att hämta nu idag ;-), beställd 9 september, på itpower.se.

Leveranstid som heter duga kan man säga.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denoud
Min finns att hämta nu idag ;-), beställd 9 september, på itpower.se.

Leveranstid som heter duga kan man säga.

Grattis. Vilken modell beställde du?

Permalänk
Medlem

Hej,

Det händer tydligen saker i landet i väst vad gäller modeller för G50V.

Best Buy har börjat sälja en ny modell G50Vt med Nvidia 9800.

Kolla denna länk

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=310638&page=...

Kan detta vara orsaken till leveransförseningarna ??

Mvh
Leif

Permalänk
Medlem

Tanke 1: Undrar vad den kommer att kosta här..
Tanke 2: Fan, den är ju snyggare och diskretare än den G50V vi har nu
Tanke 3 (tittar på fler bilder, bl.a. ovansidan): Men vad i h-vete!?

Permalänk
Medlem

Grym

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gamaeng
Grattis. Vilken modell beställde du?

Det är en AS019K (fast de kallar den fortfarande AK019K). Den kom faktiskt en vecka tidigare än vad de sa för en månad sedan.

Är grymt nöjd efter ett par dagar med den.
Tyckte till en början att den var extremt plastig, men vande mig efter några timmar. Troligen känns det så pga att den inte är helgrå eller helt svart som jag haft innan. Smaksak iof.

Körde lite rendering i Vegas och klockade upp den till "Extreme" (ca 2.65Ghz i CPU-Z istället för ca 2.4Ghz) och tyckte nog att indikatorn tickade på lite fortare. Nån borde väl snart hacka den här funktionen så de vågade kan gå högre än så.

Drog hem lite demos för att testa spelprestanda,
tex CoD 4 flöt riktigt bra i alla upplösningar, max på allt annat tjafs. Devil May Cry 4 flöt i alla förutom 1440x900 där allt gick lite långsammare (inte hackade utan bara långsammare) av någon anledning. Har dragit hem Crysis demo, men inte installerat än, man har ju ett vanligt liv också ;-).

Kör v.178.24 av nvidias vista x64 drivare (international version måste man ha tydligen), så det kanske är något där gällande Devil May Cry.
Urkasst att nvidia/asus tvingar på en Asus förpackade drivare. De drivarna är ju urgamla drivrutinsmässigt, funkar inte med nya PhysX funktionaliteten tex, men att ersätta med en modded inf funkar utan problem (se tidigare i tråden gällande länkar).

Hårddisken är väldigt tyst, men lite långsam. Tror det är den som generellt sänker "upplevelsen" av maskinen.

Datorn är generellt tyst förutom ett litet konstant lätt surr av fläkten som knappt hörs (som tidigare angivits i denna tråd). Börjar du spela något tungt blåser det ordentligt med värme på vänster sida från grafikkortet.

Tja, jag är på det hela riktigt riktigt nöjd med den här datorn. Ett riktigt bra köp enligt mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SLR

Best Buy har börjat sälja en ny modell G50Vt med Nvidia 9800.

Oj snacka om 15 minuter i rampljuset för G50Vm.
Jag klagar inte om det kommer ett gäng G50Vt istället, det finns väldigt mycket mer tak för överklockning av grafikkortet i den. Det verkar vara ett 9800mGS i den = troligtvis ett nerklockat 9800mGTS.
Och ett nytt utseende tom, den är grå/svart och har blå flames på locket.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

9800GS lär vara ett 9800GT enligt uppgifter på forumet på notebookreview.com

Permalänk
Medlem

Ja de tror en massa saker. Vi får se vem som har rätt.
Priset på den orange har gått upp har jag sett, nästan en tusenlapp på TBH. Frågan är om man ska stå kvar med ordern på det gamla priset eller om man ska avboka och satsa när den grå kommer. Man vet ju inte hur det priset kommer att bli.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk
Medlem

Den får onekligen intressanta värden i 3dmark06, och det med BestBuy versionens långsamma processor.

Men med tanke på ASUS leveranstider så lär vi dock knappast se den här innan årsskiftet.

Permalänk
Medlem

Hämtade min AK020K idag. Det tog ett tag att få den, men den levererades i alla fall exakt på det datum som var sagt från början (Alina). Återkommer med åsikter.

Permalänk
Medlem

Ja jag fick min AS019K idag oxå. Det är lustigt alltså att den bara dök upp helt plötsligt när de hade sagt efter 5 nov. Den var inte öppnad iaf typ som ett retur-ex, det var Asus-plombering på hela.

Edit:
Har testat några olika drivisar för Vista 64 och 7850 i 3Dmark 06 på 1024x768 var inga problem @2,8Ghz.

Ett problem som jag har nu är att jag inte kan krympa Vista-partitionen till mindre än 100GB. Fattar inte varför eftersom jag bara använder 30GB. Hjälper inte att defragga eller ta bort page-filen. Någon som har några tips?
Och så saknar jag program för att se temp på CPU i Vista 64.

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |