Permalänk
Medlem

Alltså, varför är det så himla många som glömmer den extra strömsladden till prollen?:S Har sett flera stycken nu som har haft samma problem... Är ju bara en kabel precis som alla andra, borde inte vara något man missar tycker jag:).

Permalänk
Hedersmedlem

Första gången man glömde ha i 6-pin kontakten till grafikkort var en riktig chock för mig.

Uj vad dom skrek på den tiden...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Tänk såhär: Min första dator jag bygger, helt enkelt en nybörjar tabbe. Sånt händer

Permalänk

Alla gör vi fel ibland och jag vet hur det va själv när jag byggde ihop min dator, man va ju så ivrig för att få igång den så fort som möljigt så man missa sånna där småsaker.

Dels tycker jag också att placeringen är lite halvdan, har man en stor CPUfläkt så skymmer den ju, det gör den på mitt moderkort ^^

Permalänk
Medlem

Japp, dock kanske man borde komma på tanken att läsa manualen om man är osäker, men det händer tydligen att man missar det och då är det tur att vi finns

Permalänk
Medlem

Kul att det löste sig, men något man bör börja med när man bygger ihop något och det inte funkar är att kolla om det finns någon ledig kontakt någonstans och se om man har en likadan kabel på nätagget att koppla in där. Har man det, i med den, har man inte det, köp nytt nätagg alternativt en konverteringskabel.

Får minnena ström ifrån 4-pins kontakten på mobot eller är det enbart prollen? Låter som en ruskig tur att ditt minne klarade sig. Går fort att kortsluta saker nämligen

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Tror det bara är processorn som får lite extra kräm men är inte säker.

Ja nog hade han tur att inget brann allt

Permalänk
Medlem

Sitter på den nya burken nu. Fungerar finemang! Tack ännu en gång Grabbar!

mvh

Permalänk
Medlem

Hoppas den håller om du sitter på den

Simma lugnt