Ingen bild efter jag drog ut dvi kabeln?

Permalänk
Medlem

Ingen bild efter jag drog ut dvi kabeln?

Jag har ett litet bekymmer, när jag igår hade flashat min xbox 360 skulle jag koppla in den till min samsung tft skärm och jag drog bara ut dvi kabeln ur skärmen utan att stänga av datorn först och anslöt xboxen via dvi ingången på skärmen. Änsålänge funkade de bra , fick bild på skärmen å allt funkade, men när ja skulle koppla tillbaks datorn ditt skärmen bara den blinkar och de står mono/dogital ,blink blink???

Har försökt med allt, omintallerade xp sp2 och nu vista 64x men inget fungerar, den startar i felsäkert läge och i vga läge bara.

om jag avinstallerar drivrutinerna så funkar de, men så fort jag installerar dom och ja bootar om blinkar skärmen på power dioden men ingen bild när den kommer in i windows???

Jag har ett ATI X1950 kort i burken och en samsung skärm 2ms köpt för ett år sedan cirka.

Någon där ute i landet som har tips på hur jag ska komma tilrätta med de här?

Oerhört tacksam för svar....

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat båda DVI-utgångarna? Jag såg en tråd för ett tag sedan där nåns DVI-port hade gått sönder när han gjorde precis som du har gjort!

Permalänk

Man bör vara väldigt försiktig när man kopplar mellan dator och TV. Helst skall båda apparaterna vara avstängda vid kopplingen. Vet flera som pajjat porten på sitt grafikkort när de kopplat kablarna med dator och TV igång. Skulle tro att det blir en strömspik pga potentialskillnader mellan apparaterna.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Man bör vara väldigt försiktig när man kopplar mellan dator och TV. Helst skall båda apparaterna vara avstängda vid kopplingen. Vet flera som pajjat porten på sitt grafikkort när de kopplat kablarna med dator och TV igång. Skulle tro att det blir en strömspik pga potentialskillnader mellan apparaterna.

Jag gav det osäkra svaret, här har geniet talat! Det var precis detta jag menade, men jag kunde inte komma ihåg det här med strömspikar och grejer!
Hoppas det löser sig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
Har du testat båda DVI-utgångarna? Jag såg en tråd för ett tag sedan där nåns DVI-port hade gått sönder när han gjorde precis som du har gjort!

jag har testat båda dvi utgångarna på grafikkortet men men utan framgång.

Kan man utesluta att grafikkortet är kast nu eller?

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk
Medlem

hade liknande problem med ett 8600gt för ett tag sen,
stängde av skärm
stängde av dator
stängde av nätagg
ryckte sladdar ur väggen
väntade en halv timme
kopplade in allt och tro fan att det funka
varför och hur vet jag dock inte

Permalänk
Medlem

Det funkar via VGA kabeln nu! Men inte via DVI????

Men hos min kompis funkar skärmen med dvi????

Skumt

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk

Vet inte om du har gjort detta: Men starta om datorn med BARA dvi kabeln ikopplad, inte med VGA. Hände samma sak för mig, det ända som hade skett var att DVI porten hade avaktiverat sig när jag drog ut kabeln, så det var bara att starta med den kabeln, sen så tog den porten över som Primary!

Permalänk

Vad hade du för inställningar på xbox360? Kan jag gissa på att du hade hd 720?

Har du testat med någon anna dvi-kabel? Hade liknande problem med min tv då hade kontakten till graffe varit sönder.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Jag hade 720p när xboxen var inkopplad, har även testat å starta datorn med dvi kabel, men inget funkar, så tillsvidare kör jag via VGA men de e väldigt skumt.... Någon som har en ide????

Vill ju kunna köra med DVI

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970

Permalänk

Jag har en del erfarenhet att inställningar sparas när man har använt lcd. Kan vara så i ditt fall med,men det har oftast funkatr för mig genom att installera om drivers i felsäkert läge.

Jag kan tänka mig att din skärm inte stödjer riktigt hd upplösning och kan darför ha kvar inställningarna du hade när du körde xbox360.

Funkar det inte i felsäker läge vet jag inte vad du kan göra. Testa o koppla xbox igen och ställ in i xboxen 576i spela lite, stäng ner som man ska och sedan testa på pc:n

Kolla om det funkar ,bara en idee

Sadin

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sadin
Jag har en del erfarenhet att inställningar sparas när man har använt lcd. Kan vara så i ditt fall med,men det har oftast funkatr för mig genom att installera om drivers i felsäkert läge.

Jag kan tänka mig att din skärm inte stödjer riktigt hd upplösning och kan darför ha kvar inställningarna du hade när du körde xbox360.

Funkar det inte i felsäker läge vet jag inte vad du kan göra. Testa o koppla xbox igen och ställ in i xboxen 576i spela lite, stäng ner som man ska och sedan testa på pc:n

Kolla om det funkar ,bara en idee

Sadin

ja ska prova de ,tack för tipset!

Visa signatur

Intel I7 3770K . Extreme 4. 16GB Chorsair DDR3, GTX 970