Permalänk

Bild på tjejen som Asus har på sina kort ^^

http://i35.tinypic.com/2r4kjzn.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Borde gå att belasta det om man kör Crysis med 2500.. nånting i upplösning+very high grafik+16xQ AA och 16x AF etc

Kortet lär ändå skyffla ut ett par hundra FPS.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffer
Kortet lär ändå skyffla ut ett par hundra FPS.

Kanske borde kolla några tester innan du säger felaktigheter

http://www.sweclockers.com/articles_show.php?id=6089&page=8

Verkligen några hundra fps eller hur

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk

Skulle tippa på att om man kör Crysis med alla grafikinställningar på max, 2560x1920 upplösning (eller vad det nu är), 16xQ AA, 16x AF etc... så skulle man få typ 10-15 fps med 4870X2

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Bild på tjejen som Asus har på sina kort ^^

http://i35.tinypic.com/2r4kjzn.jpg

Två till länkar.
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=849...

Ena bilden verkar dock identisk, men den har högre upplösning.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Vad har Asus för bundle?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Skulle tippa på att om man kör Crysis med alla grafikinställningar på max, 2560x1920 upplösning (eller vad det nu är), 16xQ AA, 16x AF etc... så skulle man få typ 10-15 fps med 4870X2

- Varför håller du på och gissar när det finns över 100 reviews ute som visar resultat i den upplösningen?

Permalänk
Medlem

39.6 avg fps very high crysis 1680 :1050

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=198045

d här kortet e mäktigt... köper när priset faller lite i pris lr i usa

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaffer
Vad har Asus för bundle?

Varför inte gå till deras hemsida och kolla själv?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

nu finns kortet på komplett för
4.395:-

Permalänk
Medlem

Jag tycker att komplett har högre priser än vad dem hade förut

Citat:

Ursprungligen inskrivet av yxdanne
nu finns kortet på komplett för
4.395:-

Det är sagt för länge sen

Permalänk
Medlem

Ingen bundle me mitt club3d... kanske alltid är så, inte köpt club3d tidigare

Permalänk
Medlem

Beställde ett från Alina idag, på prisjakt stog det att det inte fanns i lager så jag tänkte komma fram lite i kön och förhoppningsvis få hem det till den 25:e ( ) men nu fick jag mail om leverandsbekräftelse och det ligger redan hos posten i Uppsala. :S Blir lite tajt, hur länge kunde något ligga på utlämningstället nu igen? xD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Beställde ett från Alina idag, på prisjakt stog det att det inte fanns i lager så jag tänkte komma fram lite i kön och förhoppningsvis få hem det till den 25:e ( ) men nu fick jag mail om leverandsbekräftelse och det ligger redan hos posten i Uppsala. :S Blir lite tajt, hur länge kunde något ligga på utlämningstället nu igen? xD

Samma här. Avbeställde precis mitt Sapphire-kort från Komplett när jag sett att de skickat den. Beställde mest på "skoj" från Alina för att se om de fick in korten innan Komplett...

Ganska nöjd.. Sparar 500 spänn, men blir utan någon bundling. Tror jag överlever

Nu måste jag bara bli av med mitt 4870 som ligger här och skräpar ;D

Visa signatur

gammalågrå.

Permalänk
Medlem

^^ Hehe

Nu är det så att jag har datorn i ett annat rum så jag kan ha så högt som går på fläkten. Frågan är om det är rekommenderat att ha på 100%, har hört att det sliter på fläkten i onödan, hur är det igentligen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Nu är det så att jag har datorn i ett annat rum så jag kan ha så högt som går på fläkten. Frågan är om det är rekommenderat att ha på 100%, har hört att det sliter på fläkten i onödan, hur är det igentligen?

- 100% på LOAD ska inte vara några problem, men att köra 100% dynget runt är väll inte så hälsosamt för kortet...

Permalänk
Hjälpsam

Mer damm bland kylflänsarna, mer slitage på fläkten.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Klockan
Beställde ett från Alina idag, på prisjakt stog det att det inte fanns i lager så jag tänkte komma fram lite i kön och förhoppningsvis få hem det till den 25:e ( ) men nu fick jag mail om leverandsbekräftelse och det ligger redan hos posten i Uppsala. :S Blir lite tajt, hur länge kunde något ligga på utlämningstället nu igen? xD

Tror paket kan ligga ca en månad hos posten innan de skickas tillbaka igen.

Visa signatur

Mjo

Permalänk

tänkte fråga ifall ett p35 moderkort, 630watt nätagg, e8400. skulle flaskhalsa?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thowsen
tänkte fråga ifall ett p35 moderkort, 630watt nätagg, e8400. skulle flaskhalsa?

- Beror på upplösning och testprogram.

Permalänk

Är det bara jag som tycker att det är onödigt att de lanserar 2048 istället för 1024? För jag menar inte ens på 2560x1600 så ger det väl någon synlig prestandaskillnad?

Men hur är det på fronten för 1024? Någon som vet när den dyker upp? Skummade igenom ett par sidor tillbaka och kunde inte hitta något svar

Visa signatur

Lev länge och prospera.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paranoiid
Är det bara jag som tycker att det är onödigt att de lanserar 2048 istället för 1024? För jag menar inte ens på 2560x1600 så ger det väl någon synlig prestandaskillnad?

1024MB skulle vara 512MB per kärna gånger två, precis som 4870. Nu har kortet 1GB per kärna, precis som GTX280.

2560X1600 kräver mer än 512MB med kantutjämning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av paranoiid
Är det bara jag som tycker att det är onödigt att de lanserar 2048 istället för 1024? För jag menar inte ens på 2560x1600 så ger det väl någon synlig prestandaskillnad?

Men hur är det på fronten för 1024? Någon som vet när den dyker upp? Skummade igenom ett par sidor tillbaka och kunde inte hitta något svar

Om du menar minnesmängd vilket det verkar vara så är det stor skillnad på 1024 och 512MB minne per kärna (dvs 2048/1024 totalt). Det är bara att titta på ett av benchmarken där de kört CrossfireX med 4970X2+4870 då de endast kan köra 512MB effektivt (per kärna). I GRID sjönk fps som en sten vid 2560x1600 i den konfigurationen jämfört med "bara" ett 4870X2.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk

hej grabbs och tjejer en fråga eller så.

Om ajg har ett 512mb HD4870 i det ena blåa kort platsen sedan slänger in ett HD4870X2

får systemet prestanda problem spelar ju inte i högre upplösning än 1680x1050 så kanske ett 4870 räcker gott och väl?

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Legoloppa

får systemet prestanda problem spelar ju inte i högre upplösning än 1680x1050 så kanske ett 4870 räcker gott och väl?

ett 4870 räcker i den upplösningen med råge.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hämtade mitt 4870X2 idag. Har testkört det på mitt Commando som inte har Pci-e 2.0. Trodde det skulle bromsa pga detta, men verkar som det ej gör det speciellt mycket, Körde min E8200 i 4200mhz, kortet oklockat fick 20066 p i 3DMark06. Flyttade sen kortet till mitt Asus P5KC (P35) och testade med en E8400 i 4050mhz, även där skapligt resultat 19365 p i 3DMark06. Och i sistnämda uppsättning som satt i ett Antec 300, körde jag på mitt Corsair 450w, och det fungerade utan problem.( fick göra en egen 8 pin adapter) Fläkten ökade i varv ja, men vare sig agget eller ut luften va speciellt varm, och förbrukningen på hela systemet under test uppgick som max till 410 W. Kortet är förvånansvärt tyst, och presterar bra, så det kan rekommenderas starkt. Har i min spel dator en E8400@4,4ghz på ett X38 kort och 4870 Crossfire, 20895 p i 3DMark06,(kort oklockade) Den förbrukar lite mer, 480 W och körs med ett Corsair 620 W. Prestandan kan väl anses som jämn bördig med dom jag testat idag... Hoppas nån har någon nytta av den här informationen.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asusboy
Jag tycker att komplett har högre priser än vad dem hade förut

Tror priset är högre bara för att de finns så få och de vet att korten blir sålda. De lär ju sänkas om en månad eller så fort andra butiker börjar få in kortet i lager. Själv orkade man inte vänta så beställde ett Sapphire.
Men 600:- kr är ändå mycket pengar för ingenting extra om man jämför med Asus version som kostar ca 3800:-

För övrigt så presterar kortet riktigt bra i de tester jag läst. Så man längtar att få testa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Hämtade mitt 4870X2 idag. Har testkört det på mitt Commando som inte har Pci-e 2.0. Trodde det skulle bromsa pga detta, men verkar som det ej gör det speciellt mycket, Körde min E8200 i 4200mhz, kortet oklockat fick 20066 p i 3DMark06. Flyttade sen kortet till mitt Asus P5KC (P35) och testade med en E8400 i 4050mhz, även där skapligt resultat 19365 p i 3DMark06. Och i sistnämda uppsättning som satt i ett Antec 300, körde jag på mitt Corsair 450w, och det fungerade utan problem.( fick göra en egen 8 pin adapter) Fläkten ökade i varv ja, men vare sig agget eller ut luften va speciellt varm, och förbrukningen på hela systemet under test uppgick som max till 410 W. Kortet är förvånansvärt tyst, och presterar bra, så det kan rekommenderas starkt. Har i min spel dator en E8400@4,4ghz på ett X38 kort och 4870 Crossfire, 20895 p i 3DMark06,(kort oklockade) Den förbrukar lite mer, 480 W och körs med ett Corsair 620 W. Prestandan kan väl anses som jämn bördig med dom jag testat idag... Hoppas nån har någon nytta av den här informationen.

alltid intressant!

men som alltid, 3dmark säger mindre än speltester så, ska köpa detta till min P35 bräda också och tror och hoppas att det inte blir så mycket prestanda förslut att itne ha PCIE 2.0...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Hade tur, köpte mitt på b-ray, var precis en snubbe som avbeställde när jag snackade med dom så fick åka o hämta det idag(samma dag som jag snacka med dom) vart att köpa ett Cosmos S 1100 för att få plats med det o ett starkare agg för att driva det(Corsair 650w). Totalt slutade det på cirka 7 000 kr. Nästan vad man fick betala för ett Ultra en gång i tiden ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Hämtade mitt 4870X2 idag. Har testkört det på mitt Commando som inte har Pci-e 2.0. Trodde det skulle bromsa pga detta, men verkar som det ej gör det speciellt mycket, Körde min E8200 i 4200mhz, kortet oklockat fick 20066 p i 3DMark06. Flyttade sen kortet till mitt Asus P5KC (P35) och testade med en E8400 i 4050mhz, även där skapligt resultat 19365 p i 3DMark06. Och i sistnämda uppsättning som satt i ett Antec 300, körde jag på mitt Corsair 450w, och det fungerade utan problem.( fick göra en egen 8 pin adapter) Fläkten ökade i varv ja, men vare sig agget eller ut luften va speciellt varm, och förbrukningen på hela systemet under test uppgick som max till 410 W. Kortet är förvånansvärt tyst, och presterar bra, så det kan rekommenderas starkt. Har i min spel dator en E8400@4,4ghz på ett X38 kort och 4870 Crossfire, 20895 p i 3DMark06,(kort oklockade) Den förbrukar lite mer, 480 W och körs med ett Corsair 620 W. Prestandan kan väl anses som jämn bördig med dom jag testat idag... Hoppas nån har någon nytta av den här informationen.

Jodå det är intressant. Funderar på att försöka köra ett 4870x2 med mitt 500w nätagg på min p5k-bräda.

Ni som har kortet och "bara" har pci-e x16 v1.1 får gärna berätta hur det går när ni testat lite till. Ni som har pci-e v2.0 kan ju också berätta så vi har nått och jämföra med
Ser ju lovande ut i 3Dmark06 i varje fall.

Vore roligt om det fungerar ungefär lika bra för då kanske jag också kan leka med kortet om nån månad

En fråga bara... är 4GB ram vad Vista 32bit klarar att hantera med grafikkortets ramminne inräknat eller är jag ute och cyklar?
För om 4870x2 har 2gig ram så...

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.