AMD och Blizzard i samarbete

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
ja vilka är det som gör Farcry 2 egentligen?

Ubisoft är väl inte speciellt okända, iof är det väl inte dom som utväcklar det men ändå...

Permalänk
Medlem

Shit vad positivt svar det blev på detta då. Själv tycker jag det känns som en muta, och tycker att de ska fortsätta lägga energin på att producera bra grafikkort istället.

Permalänk
Medlem

Det vore ju inge fel o få med Diablo 3 om man köper nytt grafikkort om ett par år. Men man får ju visserligen redan nu med 10 dagars WoW trial i senaste catalyst.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Inget av Blizzards spel är speciellt krävande.
Jag skulle ju inte vilja ha ett gammalt spel med mitt grafikkort. Man vill ju ha ett så man kan se vad kortet går för.

Du tror inte att spelen i fråga är Starcraft 2 och DIablo 3 eller något fräsht då ?

Visa signatur

Vill du ha svar eller min uppmärksamhet så rekommenderar jag att du citerar ;D

Permalänk
Medlem

Det vore ganska uselt PR att skicka med wow med X fria dagar då detta spel är 4 snart 5 år gammalt och ser ut som skit.
Hallå Bliizzard? Jo, CartoonNetwork ringde, dom vill ha tillbaks sin löjliga cartoon-stil...

Får man beta-nyckel till t.ex. d3 eller sc2 vore där emot något att sätta upp i julgranen. Eftersom d3 inte kommer ut förrens nästa år, tidigast augusti, kan man ju inte räkna med att få det då nyheten antyder att blizzard kommer bundla radeon ganska snart. Vet dock inte när sc2 lanseras.

att folk ens fortfarande spelar WoW skrämmer mig lite...

fick jag tre gratismånader till wow får min soppåse kanske kul, då aktiveringskoden kommer hamna där lika fort som kartongen öppnats.
Dog lite inombords då jag fick 10 dagars free trial när jag antingen uppdaterade catalyst eller registrerade en ny produkt, kommer inte ihåg av vilket, men illa var det.
Har man spelat WoW och sen testat t.ex Guild Wars så går man inte tillbaks, och man fattar att pay2play är rätt onödigt

finge man ett år eller mer gratis för wow skulle man ju kunna auktionera bort det på tradera, finns kanske i alla fall nån slösa som tycker pay2play är helt okej.

Visa signatur

Sometimes autocorrect makes me say things I don't Nintendo.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KES0
Ubisoft är väl inte speciellt okända, iof är det väl inte dom som utväcklar det men ändå...

Jo då, det är Ubisoft som utvecklar Far Cry 2.

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Nästa blir ett ATi om så bara för Nvidia's bloatade och buggiga kontrollpanel. Undrar egentligen vad WHQL överhuvudtaget spelar för roll. Och ja, det är riktigt illa när man tom. längtar tillbaka till CCC.

Visa signatur

-- FubbHead

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Shit vad positivt svar det blev på detta då. Själv tycker jag det känns som en muta, och tycker att de ska fortsätta lägga energin på att producera bra grafikkort istället.

Produkter måste marknadsföras, de kan inte bara sälja sig själva. Och när det gäller att sälja sig så har ATI (AMD) varit usel gemför med nVidia. Så det är rätt riktning av AMD.

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

Det är ju nVidia som har physX som de kommer att använda i både SC2 och Diablo3 , roligt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Det är ju nVidia som har physX som de kommer att använda i både SC2 och Diablo3 , roligt

så nvidia har patent på fysikmotorer? ATI kanske kan utveckla en själv, med hjälp av blizzard som säger hur den kan anpassas för SC2 och D3?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Halvt Off topic:
Värst vad alla klagar på wow och dess "teknade grafik". Tänk på att spelet är snart 4år gammalt... när det kom var det helt okej grafikmässigt för ett fantasy mmorpg, jag minns iaf. att jag tyckte ställen som Felwood, Un'Goro crater, Feralas osv. var snygga och WoW följer trots allt Warcraft 3 grafiken väldigt bra.... men konstigt nog är det inte lika många som klagar på WC3.

On topic:
Ja, som många sagt, Blizzard har inte många nya spel att erbjuda och det nyaste är WoW, vilket är lite märkligt och man ställer sig frågan vad är det för spel de kommer att erbjuda? WC3 är redan i princip gratis, WoW är inte för alla även om de har många spelare och D3 ligger ändå rätt långt fram i tiden.

Men man kan ju hoppas att derass framtida spel blir ännu bättre optimerade... de kanske t.om. slänger in nån optimering i WoW när WotlK kommer.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jioop
Det vore ganska uselt PR att skicka med wow med X fria dagar då detta spel är 4 snart 5 år gammalt och ser ut som skit.
Hallå Bliizzard? Jo, CartoonNetwork ringde, dom vill ha tillbaks sin löjliga cartoon-stil...

Får man beta-nyckel till t.ex. d3 eller sc2 vore där emot något att sätta upp i julgranen. Eftersom d3 inte kommer ut förrens nästa år, tidigast augusti, kan man ju inte räkna med att få det då nyheten antyder att blizzard kommer bundla radeon ganska snart. Vet dock inte när sc2 lanseras.

att folk ens fortfarande spelar WoW skrämmer mig lite...

fick jag tre gratismånader till wow får min soppåse kanske kul, då aktiveringskoden kommer hamna där lika fort som kartongen öppnats.
Dog lite inombords då jag fick 10 dagars free trial när jag antingen uppdaterade catalyst eller registrerade en ny produkt, kommer inte ihåg av vilket, men illa var det.
Har man spelat WoW och sen testat t.ex Guild Wars så går man inte tillbaks, och man fattar att pay2play är rätt onödigt

finge man ett år eller mer gratis för wow skulle man ju kunna auktionera bort det på tradera, finns kanske i alla fall nån slösa som tycker pay2play är helt okej.

Du vet om att inte precis alla tycker exakt likadant som du dock?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Halvt Off topic:
Värst vad alla klagar på wow och dess "teknade grafik". Tänk på att spelet är snart 4år gammalt... när det kom var det helt okej grafikmässigt för ett fantasy mmorpg, jag minns iaf. att jag tyckte ställen som Felwood, Un'Goro crater, Feralas osv. var snygga och WoW följer trots allt Warcraft 3 grafiken väldigt bra.... men konstigt nog är det inte lika många som klagar på WC3.

On topic:
Ja, som många sagt, Blizzard har inte många nya spel att erbjuda och det nyaste är WoW, vilket är lite märkligt och man ställer sig frågan vad är det för spel de kommer att erbjuda? WC3 är redan i princip gratis, WoW är inte för alla även om de har många spelare och D3 ligger ändå rätt långt fram i tiden.

Men man kan ju hoppas att derass framtida spel blir ännu bättre optimerade... de kanske t.om. slänger in nån optimering i WoW när WotlK kommer.

Jag tycker dock det är mer än helt "Okej" grafikmässigt fortfarande idag, har aldrig sett ett MMORPG eller spel öht designat på ett sådant vackert sätt som WoW är, det må inte ha den absolut snyggaste grafiken som finns, men det ser fan bäst ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Det är ju nVidia som har physX som de kommer att använda i både SC2 och Diablo3 , roligt

Säkert att det inte är Havok de kommer att använda? ^^

eller har jag blandat ihop nått nu igen

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shelter
Halvt Off topic:
Värst vad alla klagar på wow och dess "teknade grafik". Tänk på att spelet är snart 4år gammalt... när det kom var det helt okej grafikmässigt för ett fantasy mmorpg, jag minns iaf. att jag tyckte ställen som Felwood, Un'Goro crater, Feralas osv. var snygga och WoW följer trots allt Warcraft 3 grafiken väldigt bra.... men konstigt nog är det inte lika många som klagar på WC3.

On topic:
Ja, som många sagt, Blizzard har inte många nya spel att erbjuda och det nyaste är WoW, vilket är lite märkligt och man ställer sig frågan vad är det för spel de kommer att erbjuda? WC3 är redan i princip gratis, WoW är inte för alla även om de har många spelare och D3 ligger ändå rätt långt fram i tiden.

Men man kan ju hoppas att derass framtida spel blir ännu bättre optimerade... de kanske t.om. slänger in nån optimering i WoW när WotlK kommer.

Okej säger detta för att det kanske inte är många som vet det? Men det går ju faktiskt att skriva in ett macro så att grafiken förbättras ganska grovt. Alla som då också vet hur man gör ett macro I wow skriv detta I ett nytt macro
/console farclip 783
/console horizonfarclip 6226
/console groundeffectdist 140
/console smallcull 0
/console groundEffectDensity 256
/console detailDoodadAlpha 100
/console maxLOD 3
/console SkyCloudLOD 3
/console characterAmbient

Det kommer få det hela att se mycket trevligare ut

Visa signatur

|Asus Striker Extreme | Intel Core TVÅ Duo E6600 3,15 Ghz | XFX GTX 260 SLI| Creative SoundBlaster X-Fi Platinum | Zalman CNPS 9700 NT ^^ | Ocz Pc-6400 4gb|

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Man kommer säkert få med WoW och senaste expansionspaketet med 30 dagars förbetald speltid, sen när man väl är fast i skiten så måste man pröjsa vidare.

haha precis vad jag tänkte med

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Bundlade spel kan spela en en liten roll för folk.
Om tex
Asus skickar med SC2
Msi skickar med WoW
Saphire skickar med D3

Om det är exakt samma specar på korten och kostar ungefär lika mycket så skulle jag ialla fall välja ett kort med ett inkluderat spel som faller mig i smaken.

PS Sen är väll PhysX VS HAVOK en helt annan femma.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fluffmajster
köpt och klart Actvision blizzard hetter dom nu.
linky pinky:
http://www.activisionblizzard.com/corp/index.html

# im still spell like a drown cow

oki

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Det är ju nVidia som har physX som de kommer att använda i både SC2 och Diablo3 , roligt

Havok
Since the SDK's launch in 2000, it has been used in over 150 video and computer games. Those games have primarily been in the first-person shooter genre (the physics engine in Valve Corporation's Source engine uses a heavily modified version of Havok), however it has seen some use in other genres, such as in the Cyan Worlds adventure game "Uru: Ages Beyond Myst", THQ/Relic Entertainment's real-time strategy game, Company of Heroes, Bethesda Softworks' Action-RPG game, The Elder Scrolls IV: Oblivion, Saints Row, Halo 2, BioShock, Nintendo's Super Smash Bros. Brawl,[3] Ensemble Studios' Age of Empires III and Blizzard Entertainment's StarCraft II and Diablo III.[4] Havok can also be found in Autodesk Media & Entertainment's 3ds max as a bundled plug-in called reactor. A plugin for Autodesk Media & Entertainment's Maya animation software and an xtra for Adobe Director's Shockwave are also available.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
haha snart kommer det bli så att man köper hårdvara efter vad för spel man spelar ....

hoppas du är ironisk nu... det är väl det folk har gjort i 20 års tid.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
Det är ju nVidia som har physX som de kommer att använda i både SC2 och Diablo3 , roligt

Var har du sett detta? Senast jag kollade ska Blizzards kommande spel använda Havok.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonkeNN^
haha snart kommer det bli så att man köper hårdvara efter vad för spel man spelar ....

har jag alltid gjort därför jag har dator. kan man göra nått annat med en dator:)?

Visa signatur

10100111001

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marcusnns
hoppas du är ironisk nu... det är väl det folk har gjort i 20 års tid.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZKYNET
har jag alltid gjort därför jag har dator. kan man göra nått annat med en dator:)?

Ni fattar inte heller vad han menade...

Han menade säkert att man köper en grej beroendes på vad som följer med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nautilus011
Visst D2 hade kanske inte den bästa grafiken men det va fan jävligt bra spel. Säger du att D3 är banslig, vad är då inte Wow. Även med maxad grafik ser det ju ut som en rip från cartoon network. Skulle dom skicka med en 10 free trial till wow så lär dom inte sällja något extra bara för det. Vem behöver 10 dagar free play när intressefaktorn droppade till noll efter ca 4 timmar.

Jag älskade faktiskt med Diablo 2. Spelade det i drygt 3-4 år med mellanrum.
O jag hatar Wow med. Diablo 2's grafik var bra, men den såg ändå ganska tecknad ut, men det var ändå kul som fan, o gå runt att slakta pygmier och möta de olika bossarna

Permalänk
Medlem

najs=) hoppas det är inte world of warcrack...um...craft bara haha...

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
höhö kommer ihåg när jag spelade hl2 på min 1ghz p3 med ett ati 9000 kort^^ det funkade utan lagg på medel grafik:S sen hade folk exempel mycket nyare kort från nvidia och klarade inte hl2 lika bra som min burk, men jag tyckte jämt det var något knas med min gamla burk:P

Haha! Sämre gick det på min PIII 600Mhz med nvidia ti4200
Men "low" pallade den - med visst lagg.

Permalänk

ehh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Ni fattar inte heller vad han menade...

Han menade säkert att man köper en grej beroendes på vad som följer med.

inte så konstigt eftersom det var ju inte så han beskrev det...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Såhär ska det se ut. Precis som Valve och AMD prylade tillsammans med 2000-serien.

Får se om Nvidia klistrar ihop ett försök på en partnet utanför CryTek. Deras demo på Portal övertygar knappast.

Permalänk

Tio dagars gratis wow skulle ju vara värdelöst då man kan få så många sådana man vill, och kan spela wow 24/7 gratis om man inte har något emot att börja om lite nu och då.. Vi behöver dock inte frukta då det stod att ATI kunde skicka med Blizzards bästa spel.
Lite onödig kommentar kanske men jag ville klämma in en känga mot wow..

Jag säger som så, att om man får fullversionen av DIII om man köper ett nytt kort, så slår jag till omdelbart Lite tråkigare sen kanske, när det har släppts, inte lika speciellt då..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helme
Var ju också på tiden då ATi var kungen av grafikkorts marknaden, och nVidia's flaggskepp inte kunde köra Halflife 2 vid release

Hur e detta möjligt? Man kan ju spela HL2 på et GeForce 2!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ArvidNils
Tio dagars gratis wow skulle ju vara värdelöst då man kan få så många sådana man vill, och kan spela wow 24/7 gratis om man inte har något emot att börja om lite nu och då.. Vi behöver dock inte frukta då det stod att ATI kunde skicka med Blizzards bästa spel.

Hur e detta möjligt? Man kan ju spela HL2 på et GeForce 2!

Det stod också "games" vilket är plural, antar att det då inte kommer gälla enbart wow vilket alla verkar frukta :P. Min gissning är att det nog kommer vara D3 och SC2 vilket gör mig glad, för då kan jag slå två flugor i en smäll, nytt graffe och ny drog

Permalänk
Inaktiv

Tror knappast dom skickar med Diablo 3 eller Starcraft 2.