AMD och Blizzard i samarbete

Permalänk
Melding Plague

AMD och Blizzard i samarbete

Den som köper ett grafikkort ur Radeon-serien kommer att få ett spel från Blizzard på köpet. Detta avslöjas i ett nyligen publicerat pressmeddelande.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Coolt de kanske slyckas optimera grafiken i wow så det flyter på bättre(:

Permalänk
Medlem

Bra! Ati nästa iaf
hittade stavfel i texten "spelutvecklalre"

Permalänk
Medlem

Bra på ett sätt att de kan utveckla spelen till kommande hårdvara direkt. Blizzards spel brukar annars gå att spela på relativt dåliga datorer. Personligen hoppas jag på att Starcraft 2 kommer fungera bra på äldre datorer också och inte blir för prestandahungrigt som många nya spel blir.

Permalänk

Inget av Blizzards spel är speciellt krävande.
Jag skulle ju inte vilja ha ett gammalt spel med mitt grafikkort. Man vill ju ha ett så man kan se vad kortet går för.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum | AMD Athlon 64 X2 6000+@3.18 GHz |Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 1024mb x4 (4gb) | EVGA GeForce 8800GTS 640MB@600/850/1317 MHz | Corsair Powersupply 650W | Antec Performance One P180

Permalänk

Hoppas bara jag får starcraft 2 när jag köper nytt i vinter/vår:D

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thes
Bra på ett sätt att de kan utveckla spelen till kommande hårdvara direkt. Blizzards spel brukar annars gå att spela på relativt dåliga datorer. Personligen hoppas jag på att Starcraft 2 kommer fungera bra på äldre datorer också och inte blir för prestandahungrigt som många nya spel blir.

Tror inte det kommer bli så jäkla krävande faktiskt

Permalänk

Nu jäklar trycker ATI gasen i botten. Kul att ev. få med spel som man vill spela och inte någon skit man aldrig hört talas om.

Permalänk

BRA AMD! "Meant to be played"- släng dig i väggen! =D Hoppas de gör liknande med andra utvecklare, för optimering innan release.

Permalänk
Medlem

Det märks att de har momentum nu. Kör så det ryker helt enkelt Själv är jag grymt nyfiken på hur Hybrid Crossfire fungerar i praktiken i deras laptoprange under Puma.

Visa signatur

Musik @ Mig:
suecae.com

Permalänk

Vore idiotiskt om det är något i stil med 30 dagars trialversion till World of Warcraft. Förmodligen det som Blizzard själva skulle tjäna mest på men att döma av AMDs reaktion verkar det vara något bättre. Hade helt klart varit schyst av dem att slänga med SC2 eller D3 även om jag nu personligen inte har tänkt köpa nytt grafikkort än på ett tag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyberphreak
Inget av Blizzards spel är speciellt krävande.
Jag skulle ju inte vilja ha ett gammalt spel med mitt grafikkort. Man vill ju ha ett så man kan se vad kortet går för.

Håller med...att får med t.ex Warcraft 3 eller diablo 2 är ju inte direkt det man vill ha.
Diablo 3 vore ju fint men dock så skulle jag aldrig välja grafikkort på vilket spel jag får med kortet, känns ju rätt korkat (kan vara fin bonus för vissa dock).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Ati har väl, om jag inte missminner mig, "bundlat" Half-Life 2 innan release? Man fick en kod med kortet som man sedan kunde tanka ner spelet gratis från Steam med. Var ju ett "tungt" spel när det begav sig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Ati har väl, om jag inte missminner mig, "bundlat" Half-Life 2 innan release? Man fick en kod med kortet som man sedan kunde tanka ner spelet gratis från Steam med. Var ju ett "tungt" spel när det begav sig.

Var ju också på tiden då ATi var kungen av grafikkorts marknaden, och nVidia's flaggskepp inte kunde köra Halflife 2 vid release

Visa signatur

former wow addict
former daoc addict

Permalänk
Medlem

Senaste catalyst placerade en länk till registriring för 10 dagars demo av WoW.
Blizzard gödslar med demokoder, så i praktiken var det inget värt.

Får hoppas att det är mer än symboliska gåvor man får.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Uselt. Det kommer bara att höja priserna på grafikkorten (inget är gratis - även om spelet följer med så betalar man för det). Majoriteten vill garanterat inte ens ha det där spelet, vad det nu blir, men ändå tvingas man på det. Personligen avskyr jag bundlingar och annat överflöd som packas med alla datordelar. Helt värdelöst skräp som bara håller priserna uppe.

Det är bulk som gäller, synd att det blir allt mer ovanligt.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem

Om ett grafikort släpps med Diablo 3 och ati fortfarande står sig bra i konkurrensen så köper jag direkt

Permalänk
Hjälpsam

Tänker på ryktet att bla Blizzard skulle komma med några spel som stödjer DX10.1.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Helme
Var ju också på tiden då ATi var kungen av grafikkorts marknaden, och nVidia's flaggskepp inte kunde köra Halflife 2 vid release

höhö kommer ihåg när jag spelade hl2 på min 1ghz p3 med ett ati 9000 kort^^ det funkade utan lagg på medel grafik:S sen hade folk exempel mycket nyare kort från nvidia och klarade inte hl2 lika bra som min burk, men jag tyckte jämt det var något knas med min gamla burk:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Man kommer säkert få med WoW och senaste expansionspaketet med 30 dagars förbetald speltid, sen när man väl är fast i skiten så måste man pröjsa vidare.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ratatosk
Tänker på ryktet att bla Blizzard skulle komma med några spel som stödjer DX10.1.

Ryktet?
Både Starcraft 2 och Diablo 3 (tror jag?) kommer använda sig av DirectX10
Sen hur det är med DX10.1 vet jag inte.

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Kommer säkert sälja som smör.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

är det D3 så köper jag kanske ett nytt grafikkort.. Dock så måste det ju vara i stil med D2 för att ens få för tjänas att instaleras på min dator. inget tecknat spel här inte...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Ryktet?
Både Starcraft 2 och Diablo 3 (tror jag?) kommer använda sig av DirectX10
Sen hur det är med DX10.1 vet jag inte.

Ja, DX10 är väl klart, men det vore trevligt om man även kunde välja att köra DX10.1.
DX10.1 verkar ge en ganska fin prestandavinst gentemot DX10.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Ska Blizzard köpas upp av Actavision? ( Act-ard )
Läste om det i PCGamer för några månadersen, men har inte följt hur det gick sen.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk

Känns bra att veta att ATI samarbetar med blizzard! Då kanske mina ati kort kan komma till pass, inget att hörra för när man lirar company of heros eller crysis då dessa är optimerade för nvidia..... Jag antar att samarbetet inte kommer att resultera i att atis kort blir optimerade för spelen så som många av nvidias samarbeten har lett till ? Det är synd att det drabbar oss datoranvändare när grafikkorts jättarna optimerar spel till deras godo.... =/

Permalänk
Avstängd

Nice, blir att köpa ett Ati kort då.

När börjar dom skicka med spel tro ?

Permalänk
Medlem

Wrath of the lich king med DirectX 10.1 stöd.

Permalänk
Medlem

Hmm ja bra, då har man att välja mellan diablo 2 och warcraft 3 typ, dom har inga nyare spel förutom world of warcraft, och det skulle vara ännu mer värdelöst att skicka med.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Provade den där 10-dagars och man behöver inte vara så orolig, inget man fastnar för på direkten Gav det iofs bara två timmar..

Vad är det för vits att ha ett svärd och en sköld när man inte kan blocka själv?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W