Permalänk

Minnes förra gången du blev av med hjulen, förjävligt helt enkelt.
Att dom aldrig kan låta bilen vara ifred.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
fan så surt, lider fan me dig... hade själv inbrott i min lght för ett par veckor sedan. vet hur förbannad man blir, det är så jävla synd att "folk" inte kan skilja på "mitt o ditt"...

Fick du ha kvar din kära burk, eller snodde dom den med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ethix
Hur långt ifrån bilen var du?

Jag har ett två vägs larm funkar riktigt bra så att det piper i din nyckelknippa så länge du håller dig inom en 1-2km radie från bilen räcker med att någon råkar öppna sin dörr emot din bil så går larmet igång..

Om du är händig och kan sätta in det själv kan det kosta så lite som 1000kr, kan vara väl värt det.

Vad heter larmet/tillägget?
Var köper man det?

Är några hund ägare som ofta tafsar på min bil bara för att dom tycker att parkeringen är en rastplats.

Permalänk
Medlem

Det är jävligt synd att man aldrig får ha något ifred längre, skandal.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

[i]
Fick du ha kvar din kära burk, eller snodde dom den med?
[/B]

nä, den stal dom me, men jag byggde ihop denna nya häromdan... dom snodde bla komplett dator, för ca 14 000, samt ett ps3 me 7 spel o kontroller o sånt... o bara tanken på att nårra har varit här inne o rotat igenom mina privata prylar olovligen känns kränkande på nåt vis. kan ju altid hoppas att man får reda på vilka de va. menmen, surt iaf...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Fy fan i helvete säger jag bara!

Jag hatar att en del folk inte vet skillnaden på vad som är hans, och någon annans. Tredje gången. Fy fan alltså. Det verkar ju inte handla om avundsjuka, för då skulle det väll finnas massa andra märken på bilen.

Blir så jävla förbannad när jag får höra, och se sånt här.

Well, du verkar bildad, ha pengar (alltså ganska smart), så jag tror väll du förstår att du ska kolla på blocket och liknande sidor efter fälgarna.

Visst, det finns ju inga bevis, men personerna (antar att det var ett gäng.. i reservation för att du inte är svensk, grabbar utan svensk härkomst) kanske var drogpåverkade, och får ångest för de som hänt. Risken är väll väldigt liten, och jag är blåögd. Men men.

Tycker det är så jävla trist eftersom jag själv har ett ganska så stort intresse för bilar, så jag kan tänka mig in i situationen. Efter att ha stylat bilen lite, fixat till den, kanske vaxat den, att man kommer ut och ska köra iväg till polarn eller flickvännen, så står bilen sådär.

Nej, hoppas tjuvarna någongång inser att dom är helt jävla misserabla, patetiska, fattiga, tattiga att dom kanske lägger av me sånna hära jävla stölder.

EDIT: Vilka jävla as! Såg inte att kjolpaketet var förstört. Men men, finns inte mycket mer att göra än att försöka lugna ner sig, för det finns ju inte så mycket att göra.

Går det här på försäkringen? Jag är inte 100% insatt om styling och tillbehör går på försäkringen.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patrik91uk
Minnes förra gången du blev av med hjulen, förjävligt helt enkelt.
Att dom aldrig kan låta bilen vara ifred.

Fick du ha kvar din kära burk, eller snodde dom den med?

Vad heter larmet/tillägget?
Var köper man det?

Är några hund ägare som ofta tafsar på min bil bara för att dom tycker att parkeringen är en rastplats.

just den jag köpte finns inte längre men finns en del billiga 2 vägs larm här: http://www.vikinglarm.se

Visa signatur

uzumaki.se

Permalänk
Medlem

Lider med dig, blir så förbannad när folk inte kan skilja på vad som är mitt och ditt.

Jag har tre olika uppsättningar låsmuttrar på mina fälgar. Det stoppar väl inte helt... Men det är grymt bökigt. Det tar tom. ganska lång tid för mig att få av dem (skall ju hitta rätt nyckel )

Nu har jag fått en ny parkering också, som är intill en vägg. Jag parkerar så nära så att man inte kan få plats mellan bilen och väggen, någon cm till väggen från backspegeln. (det lär hjälpa mycket med)

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
precis det jag misstänkte, a bad neighbourhood...

Har du satt din fot där eller?

Rissne är inte fullt lika jävligt som folk gärna vill tro, sure skulle aldrig bo där frivilligt men finns bra myyyyyycket jävligare.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Synd som fan på fälgarna. Jävligt irriterande det måste vara.

Själv har jag bara blivit av med en moped och en bärbar dator i mitt liv. Det är vid sånnahär tillfällen jag är glad över att bo i en liten by, snart utanför den. Händer mer sällan att man blir avstulen saker.

Men som sagt, hoppas det löser sig med försäkringar och dyl.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Och jag lacka för någon snott mina ventilhattar... Men detta :/ Har för mig jag sett din bil en annan gång vid ett tillfälle som detta på garaget.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Det är väl Volvos "Nebula"-fälgar du postade bild på? Vad kostar sånna?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nidas
Har du satt din fot där eller?

Rissne är inte fullt lika jävligt som folk gärna vill tro, sure skulle aldrig bo där frivilligt men finns bra myyyyyycket jävligare.

nej jag har kvar min fot.... skämt åsido jag vet att det finns en del dåliga områden i sthlm, likväl finns det här i Vänersborg, en kompis parkerade sin bil där engång när han skulle hälsa på sin flickvän, högtalare och stereo var snodda dagen efter, i skolan sa vi till han "vad förväntade du dej om du parkerade där?":p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Hur mycket blev självrisken? Jag hade nog satt bilen i garage efter andra gången eller gett upp...ställer du bilen på samma ställe med nya fälgar varje gång vet de precis var och när de kan hämta dom på nytt.

Visa signatur

Kunskap är en personlig upplevelse. Allt annat är bara information. /A. Einstein

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Penix.se
fan så surt, lider fan me dig... hade själv inbrott i min lght för ett par veckor sedan. vet hur förbannad man blir, det är så jävla synd att "folk" inte kan skilja på "mitt o ditt"...

Tror du att de bryter sig in i sina egna hem med och länsar rubbet?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

wtf, att folk ens orkar göra detta.

Men det är Tensta så man blir inte så speciellt förvånad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ilja
Tror du att de bryter sig in i sina egna hem med och länsar rubbet?

Haha, nu var du allt bra rolig. Nej vänta.. Vad fan menar du? Låt mig gissa.
"hade själv inbrott i min lght för ett par veckor sedan"

På något lustig sätt verkar du medvetet läsa det här som att användaren har gjort själv-inbrott i sin egen lägenhet. Vad nu det är. Förmodligen inbrott i sin egen lägenhet, om man frågar dig. Ordet "själv" i meningen må vara onödigt men absolut inte felaktigt. Och vad som ursprungligen menades är oerhört svårt att ens medvetet misstolka, nästan så man får gratulera till bedriften.

Ditt svar måste kan ju heller inte klassas som något annat än ett bedrövligt höftskott. Ska du hacka på någon, välj ut ett lämpligare mål och gör det med lite finess. För fan.

Ont: Flytta eller skaffa garage om du vill ha kvar bilen, med snajsiga fälgar. Att tro att den helt plötsligt får vara i fred är nog att hoppas på för mycket.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olegh
Haha, nu var du allt bra rolig. Nej vänta.. Vad fan menar du? Låt mig gissa.
"hade själv inbrott i min lght för ett par veckor sedan"

På något lustig sätt verkar du medvetet läsa det här som att användaren har gjort själv-inbrott i sin egen lägenhet. Vad nu det är. Förmodligen inbrott i sin egen lägenhet, om man frågar dig. Ordet "själv" i meningen må vara onödigt men absolut inte felaktigt. Och vad som ursprungligen menades är oerhört svårt att ens medvetet misstolka, nästan så man får gratulera till bedriften.

Ditt svar måste kan ju heller inte klassas som något annat än ett bedrövligt höftskott. Ska du hacka på någon, välj ut ett lämpligare mål och gör det med lite finess. För fan.

Ont: Flytta eller skaffa garage om du vill ha kvar bilen, med snajsiga fälgar. Att tro att den helt plötsligt får vara i fred är nog att hoppas på för mycket.

Han syftar på att tjuvarna visst kan skilja på "mitt och ditt" eftersom de stjäl andras saker, inte sina egna.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Kan inte vara härligt att komma ut på morgonen och se bilen sådär. Nä fan... sätt dit nya hjul, göm dig i en buske och vänta på dem. Ser du dem, slå ner dem... hårt!

Lider mig dig verkligen...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Kanske kan du komma över en sån här för en resonabel summa från någon i området, varefter du spenderar lite tid i köksfönstret.. ? Då får dom sig en kyss, så vet dom att dom inte ska gå dit mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Han syftar på att tjuvarna visst kan skilja på "mitt och ditt" eftersom de stjäl andras saker, inte sina egna.

Hah. Skjuter visst höftskott och missar grovt själv.. Att skilja på "mitt och ditt" i sammanhanget måste väl ändå betraktas som ett stående uttryck. Att uttrycket i sig är motsägelsefullt känns måttligt relevant.

Men nu känner jag att jag är en större gris än ägaren till posten som jag ursprungligen kommenterade, så jag ska sluta nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
nej jag har kvar min fot.... skämt åsido jag vet att det finns en del dåliga områden i sthlm, likväl finns det här i Vänersborg, en kompis parkerade sin bil där engång när han skulle hälsa på sin flickvän, högtalare och stereo var snodda dagen efter, i skolan sa vi till han "vad förväntade du dej om du parkerade där?":p

Syftar mer på att det är jävligt drygt med förståsigpåare från långt ut i skogen som tror sig ha en aning om hur det är i vissa stockholmsförorter utan att varit där eller ha en aning om hur det ser ut.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk

Många som stjäl är riktiga idioter och dem ska man passa sig rejält för, när de snor någons däck + fälgar så innebär det att de sätter sitt liv i insats för att försöka ta dem. (vet flera som man inte går och jävlas med deras bil ostraffat)
Likaså skulle jag undvika rakblad, det fanns en på ett annat forum som monterade in en signalsiren inne i bilen och det gick inte så bra för honom. Jag hittar ej länk, men denna händelse blev välkänd på internet för några år sedan.
Polisanmäld blev han plus misshandlad, o.b.s. enligt honom själv.

*edit*
Jag hade en polare som blev av med helt vanliga lättmetalfälgar plus normalsletna däck, så ingen går säker, men genom att ha mindre stöldbegärliga saker kan man minska risken att bli bestulen.
Så bor man på många ställen i sverige, så tycker jag att man inte kan ha alltför dyra lättsnodda saker. Antagligen får man skaffa billigare eller flytta, dock är igen av dessa alternativ helt säkert eller ens lätt för den delen med tanke på arbete etc.
- Alternativet minska på kriminaliteten i ens närhet, lycka till...

Med "många ställen" syftade jag på t.ex. ensliga ställen på natten utanför centrum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av GiiX
Kanske kan du komma över en sån här för en resonabel summa från någon i området, varefter du spenderar lite tid i köksfönstret.. ? Då får dom sig en kyss, så vet dom att dom inte ska gå dit mer.

http://img101.imageshack.us/img101/9515/steyr2pa.jpg

Själv så brukar jag glana i min lilla 20m skylift med min lilla kikare på kvällen, dock främst på djurlivet, men man ser lite annat också. Skyliften står i skogen och syns knappt, så man sitter vid trädtopparna och glaner.

Min lilla kikare är en carl zeiss, 85mm frontlins och 20-60X förstoring, man ser hyffsat vid skymning med den.

Skyliften är en konstig gammal skrutt så den visar jag ej och avslöjar min identitet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davyp3

Iaf, lider med dig. Man skall montera rakblad så de skär sönder händerna när de försöker sno nåt. Känner en som gjorde det på sina extraljus, sen var det blod där när han kom dit en morgon. DET är humor!

en polares polare gjorde samma sak, han möttes av blod på huven och resen av bilen var bara att köra till skroten, så humor är det inte alltid, detta var i norsborg, typ som tensta. var på extra ljus det oxå.

låsmuttar är skit då dom ofta bara tar en hylsa med liknande storlek och slår på, visst dom pajjar en hylsa för 10kr men det bryr sig nog inte om, x4a då.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
en polares polare gjorde samma sak, han möttes av blod på huven och resen av bilen var bara att köra till skroten, så humor är det inte alltid, detta var i norsborg, typ som tensta. var på extra ljus det oxå.

låsmuttar är skit då dom ofta bara tar en hylsa med liknande storlek och slår på, visst dom pajjar en hylsa för 10kr men det bryr sig nog inte om, x4a då.

Därför köper man Interas låsbultar det är väl det bästa som finns i låsmutterväg..

http://www.intera-sverige.se/shop/view_product.php?product=Sp...

Fyller hela hålet så man inte kan få in en krafthylsa eller något.. Vet itne priset dock men kan ju vara värt.

Annars borde ju ett larm med nivåsensor kanske hjälpa?

Synd är det iallafall

Skulle gett upp efter andra gången o kört plåtfälgar jag

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Avstängd

Tensta, fan där finns det ju risk att bli av med fälgarna bara man stannar vid ett rödljus.

Visa signatur

AMD X4 945ee @ 3,8 Ghz | Asus M3N-HT Deluxe | 8GB Corsair PC8500 | SLI: Asus + Gigabyte GTX 275 @ 696Mhz | 1TB+1TB Seagate 7200.12, Samsung F3 | X-Fi XtremeGamer | FD Define R2 | Corsair 750W | Dell 2209WA @ 75Hz | Windows 7 RC | www.minhembio.com/Camper | Datorn som Produktlista

Permalänk
Medlem

kollat på blocket?

mycket snack om tensta och förorter...såntdär händer väl även i p-hus på östermalm...

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
kollat på blocket?

mycket snack om tensta och förorter...såntdär händer väl även i p-hus på östermalm...

inte lika vanligt i östermalm skulle jag tro dock:/

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Fy fan. Tensta som sagt men fortfarande, fy fan.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bud_bundy
Många som stjäl är riktiga idioter och dem ska man passa sig rejält för, när de snor någons däck + fälgar så innebär det att de sätter sitt liv i insats för att försöka ta dem. (vet flera som man inte går och jävlas med deras bil ostraffat)
Likaså skulle jag undvika rakblad, det fanns en på ett annat forum som monterade in en signalsiren inne i bilen och det gick inte så bra för honom. Jag hittar ej länk, men denna händelse blev välkänd på internet för några år sedan.
Polisanmäld blev han plus misshandlad, o.b.s. enligt honom själv.

*

det dära med sirenen känner jag igen, men borde man inte kunna sätta en varnings lapp i rutorna som säger "larmad, starta det på egen risk!" och sedan komma undan med det?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd

borde ha en stark fjäder som skjuter ut ex antal spett från bilens undersida när man lossar hjulen.

För ca: 25år sen var det en person som tröttna på att en knarkare rensa hans bil och snutarna gjorde inget, så han montera en rör under bilen som svinga ut precis under tröskellådans undre kant med en ordentligt fjäder och lång "svingsträcka" typ 180°.

Bilen stod på parkeringen under semestern medan dom var ute på resa, när dom kom hem så sa deras granne att dom fick ringa efter ambulans + snutarna under andra natten då någon skrek av smärta på parkeringen..
Knarkarens båda smalben var knäckta, han haltade många år tills han hittades ute i mälaren.. vet ej vad han gjorde där
Knarkar jävulen snodde farsans stereo från bilen som för övrigt låg bredvid honom när snutarna kom dit.

Hur som helst så hände detta på en parkering på Nibble i Köping, köpings ökända ghetto.. skiten syns nog i TV serien "I en annan del av Köping" där gruppboendet är placerad, men fortfarande ghetto, socialfall, knarkare, hemlösa, alkisar, psykfall, tjuvar.. och köpings bästa pizzeria

OnTopic: Förjävligt att bli av med saker från bilen, fick min bil rensad för någon vecka sen och jag är förbannad än, gått och köpt en bränbollträd, teleskophjulbultsnyckel från biltema, en camping yxa.. Av råga av allt så har jag under dagarna luskat fram att den jäkeln som gjorde skiten är min kusins svåger, visst misstänkt det sen dag ett men nu även bekräftat.

Bevis 1: tjuven snodde sådant som passar endast Volvo 740.
Bevis 2: Vem fan lyssnar på Boney M sämsta låt förutom jag som orkade inte radera den från USB minnet, ifall någon missat vad Boney M är = 70 tals grupp med River of Babylon, Daddy Cool, Moviestar, Rasputin... och sopan Little Drummer Boy.. yep den låten åkte i gång och pumpa i mina högtalare i hans bil när han körde iväg från macken när jag kom dit... behöver jag nämna att hans bil är en 740?

Så det blir att hämta hem sakerna snart, mina "redskap" jag köpte under tiden jag var förbannad ska jag använda mig av när jag demolerar hans bil.
Snutarna gör inget, även om dom skulle göra det så tar det minst 60min för dom att komma dit under en helg.

Yep jag är fortfarande förbannad, och ja det går bra att skicka mitt IP till snutarna, I give a fuck anyway like they do

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

vad är det för svåger din kusin har egentligen?:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP