Hur vild är egentligen "yran" (storsjöyran)

Permalänk
Medlem

Hur vild är egentligen "yran" (storsjöyran)

själv är jag ingen festivalmänniska utan sitter hellre hemma med kompisarna och kollar på någon film eller liknande, kanske är jag tråkig och kan inte släppa loss.
Därimot är det många av mina kompisar som nu ska upp till yran, men allt jag hört om yran är skräckhistorier om att alla super till som däckar, röker på, blir våldtagna, utnyttjade etc. är det verkligen så hemskt som jag hört? isåfall vad är vittsen med att åka dit?
man e ju lite överbeskyddande av sig och orolig att dom ska råka illa ut..
det är just campingen jag hört mest "skit" om
så skulle någon snäll själ kunna berätta om erfarenheter fån festivallivet på yran och stilla min oro eller kanske bekräfta den. haha

//en orolig geek som stannar hemma

Permalänk
Medlem

Är du deras kompis eller deras mamma?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Låter ju skitskoj! Dra dit sup o härja!

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Är du deras kompis eller deras mamma?

haha, ja ibland kan man fundera.. jo jag vet att jag e överbeskyddande, det skrev jag till och med.. men jag skulle aldrig "hindra" dom eller på något sätt stå i deras väg, jag är som sagt bara lite orolig att något ska hända, det jag egentligen vill veta är om yran egentligen är så "hemsk" som jag hört.
och självklart vet jag att dom kan ta hand om sig själv, jag e inte helt dum.

Fyra våldtäkter på fem dagar
http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=535259&avdelning_1=... ( för det ligger väll i östersund?
http://www.sr.se/cgi-bin/jamtland/nyheter/artikel.asp?artikel...

Permalänk
Medlem

Det blir oftast vad man gör det till

Sen vet jag inte åldern på dig men beroende på ålder så finns det rätt många som försöker späda på sin upplevelse om vi säger så

Permalänk
Medlem

Se det som så att det är bara dom som super, röker & däckar som blir våldtagna av dom som druckit o rökt lite mindre..
Så håll dig undan allt skit (som är roligt ;p j/k) så slipper du också all skit

Gå med dina kompisar och ha en kul kväll!
(Och när du är där med dom så kan du övervaka o se till så de går lugnt o städat till också;))

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Eller så gör du helt enkelt så att du kör på hårdast av alla så de får vara oroliga och ta hand om dig en gång Get really pissed.

Permalänk

Personligen tycker jag Yran är en fantastisk folkfest och campingen det bästa stället av alla - mest folk och fest - underbar stämning.

Sen är det väl också som i dina längar att otäcka saker händer, men poängen är att även om du går ut hemma eller om du går ut i en vilt främmande stad så gå inte hem ensam i mörkret.

Jag ser fram emot en riktigt bra Yra i år med grymma artister och Sveriges bästa krogstråk Synd att du missar det bara...

Lördagskvällen har en alldeles underbarstämning under presidenttalet.

Visa signatur

"You cannot kill the Messiah" - C&C3 Tiberium Wars

Permalänk
Medlem

Gillar du inte den sortens underhållning låt bli. Våga vägra!

Permalänk
Medlem

våldtäkt verkar ingen höjdare men fulla människor gör dumheter...gå dit och förhindra dom att göra bort sig, så kan du smyg supa lite och förhindra våldtäckter och kanske får en tjej på köpet

bra att du bryr dig om dina vänner iallafall, vissar verkar tro att man är deras mamma, fast dom kanske inte har vänner som du?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Jag ska inte säga att de flesta som blir våldtagna på festivaler ber om det, men de gör det inte direkt svårt för våldtäktsmannen. Fortsätter man supa när man inte kan stå upp borde man inte släppas utanför hemmet.

Supa, röka på och vara allmänt dräggig är det som gör festivaler så underbara

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Jaru, nu är frågan, åkte du på Yran?

Jag tycke det var en helt OK yra iår. Lite lugnare för min del då jag inte bodde på campingen iår och drack lite mindre. Men Fyfan vad bra Justice var på torsdagen!

Och Tensta avslutade ganska bra på lördagen också!

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Tyckte även att yran var helt underbar i år.

Inge speciellt mycket skit alls. Men kanske jag som var blind å för fuller

Visa signatur

"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his"

// General George S. Patton

Permalänk
Medlem

Bästa yran än så länge för mig (fjärde). Justice var bland det bästa jag sett. Magic numbers var också bra. Dock krockade dom med winnerbäck som hade så jävulskt härlig stämmning. Imponerad av Tensta och jag har en ny favorit i Håkan! Kunde man halva låttexterna med han så fick man ju strula med hur många som helst. Tjejerna blev ju galna
Samt att presidenttalet var BRA i år!
kan bara säga: Jamtland, jamtland jamt och standut!