Permalänk
Medlem

Fläkten till dominator 8500 minnena.

Precis köpt 2x2GB Dominator minne och har ett par frågor.

Är det nån som monterat in fläkten som ingår och kör med den?
Hört att den låter som fan, eller går den att styra ner hastigheten på?

Permalänk
Medlem

Den låter inte mycket alls....bara att köra med den, jag gör det!
Jag hörde att dom tidigare fläktarna lät en del men inte mina två nya!

Permalänk

Ingår fläkt enbart till 2x2 gb dominator minnen? själv har jag dominator 2x1 gb men fick ej med någon fläkt.

off-topic fråga: går det att blanda 2x1 gb dominator med 2x2 gb dominator fördelat i de 4 olika minnesslotarna?

Permalänk
Medlem

fläkten följer bara med till nåt dyrare paket så vitt jag vet.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J

Permalänk
Medlem

Re: Fläkten till dominator 8500 minnena.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av crackho
Precis köpt 2x2GB Dominator minne och har ett par frågor.

Är det nån som monterat in fläkten som ingår och kör med den?
Hört att den låter som fan, eller går den att styra ner hastigheten på?

Har en i övrigt "knäpptyst" dator och använde ett voltmotstånd föratt få ner varvtalen.
Typ detta, men fläktkontroller funkar lika bra eller bättre (tror 9 V går minst lika bra)
http://www.gtek.se/index.php?mode=item&id=457

@ Celatrix : Visst kan man blanda olika minnen, men ju mer som diffar desto svårare är det att få det att funka. 4 moduler är inte lika lätt även om minnena är helt identiska.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Celeritax
Ingår fläkt enbart till 2x2 gb dominator minnen? själv har jag dominator 2x1 gb men fick ej med någon fläkt.

off-topic fråga: går det att blanda 2x1 gb dominator med 2x2 gb dominator fördelat i de 4 olika minnesslotarna?

Som Bogey säger, visst går det att blanda minnen.

Däremot kan du nog glömma att hålla din 4Ghz klock då.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Det finns även 2x1 gb kit där fläkt ingår.
Fläktarna låter en hel del på fulla varv, men det går att ställa ner varvtalet i bios.
Det går att kombinera 2x1gb och 2x2 gb , har 2x1gb och 2x2gb på mitt Maximus Formula X38, dom går lätt upp i ca 1150mhz, och när jag körde bara 2x1gb hade jag dom uppe i över 1300mhz.
Bra minnen, men mitt Commando gillade dom inte.
kör för övrigt stabilt i 4050mhz, så 4ghz funkar.(E8400)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vedma
Det finns även 2x1 gb kit där fläkt ingår.
Fläktarna låter en hel del på fulla varv, men det går att ställa ner varvtalet i bios.
Det går att kombinera 2x1gb och 2x2 gb , har 2x1gb och 2x2gb på mitt Maximus Formula X38, dom går lätt upp i ca 1150mhz, och när jag körde bara 2x1gb hade jag dom uppe i över 1300mhz.
Bra minnen, men mitt Commando gillade dom inte.
kör för övrigt stabilt i 4050mhz, så 4ghz funkar.(E8400)

Då återkommer jag när jag dingat ut min Gigabräda.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gusko
Då återkommer jag när jag dingat ut min Gigabräda.

Nja, The Squonk här på SweC kör en 8400 i + 4000 med Dominator + mera minnen (du får fråga honom vad/vilka).
Själv har jag 2 Gb till att trycka i, som jag skulle gjort för ett par månader sedan egentligen. Ser ingen anledningen till att det inte skulle funka.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mytos
fläkten följer bara med till nåt dyrare paket så vitt jag vet.

Fläkten finns på 2*1gb med kostar adå mellan 130-150kr extra fick med fläkt till mitt paket men funderar på o sälja bort den

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Avstängd

alltså fläkten den låter nästan inget, dom som säger att den låter mycket har en burk som låter absolut inget, jag har ett antec 900 chassi med 3 st wd caviar 250gb hårddiskar, corsair 650w nätagg sen den här, jag har fläktarna i chassit på lägsta varvet, sen min cpu fläkt är en Zalman CNPS8700 på lägsta. min processor q6600 håller sig på 30-35 grader med 20% överclockning men i idle dock och etc. men med allt på lägsta så hör jag absolut inget från min minnes fläkt. den låter absolut inget för mig, så jag förstår mig inte riktgit på folk som säger att den låter väldigt mycket.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
alltså fläkten den låter nästan inget, dom som säger att den låter mycket har en burk som låter absolut inget, jag har ett antec 900 chassi med 3 st wd caviar 250gb hårddiskar, corsair 650w nätagg sen den här, jag har fläktarna i chassit på lägsta varvet, sen min cpu fläkt är en Zalman CNPS8700 på lägsta. min processor q6600 håller sig på 30-35 grader med 20% överclockning men i idle dock och etc. men med allt på lägsta så hör jag absolut inget från min minnes fläkt. den låter absolut inget för mig, så jag förstår mig inte riktgit på folk som säger att den låter väldigt mycket.

Vad folk accepterar i ljudnivå, är mycket individuellt.

Ditt Antec 900 är inte det tystaste chassit som finns och utrustat med Antec´s Tricool fläktar.
Det finns folk vars datorer (allt, hela datorn) låter mindre än 1 st sådan där Tricool fläkt.

Allt är relativt sett ifrån individen som bygger/använder datorn.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

jo ja vet de:P men raminne fläkten låter mindre än zalman cnps8700 på lägsta varv och den låter nästan inget. sen om någon tycker att den fläkt på antec 900 på lägsta varv låter mycket så bör dom inte klara av att sova brevid ett kylskåp.....

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
jo ja vet de:P men raminne fläkten låter mindre än zalman cnps8700 på lägsta varv och den låter nästan inget. sen om någon tycker att den fläkt på antec 900 på lägsta varv låter mycket så bör dom inte klara av att sova brevid ett kylskåp.....

Tricoolfläktarna låter mkt, 200mm ligger runt 24db på lägsta och jag som inte är speciellt petig har en gräns där 20db är max vid ca 1m avstånd typ Nexusfläktar som går på 9v, mina går ifs i 12v nu men då snurrar dom i 21-22db som är lite för mkt

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesen
Tricoolfläktarna låter mkt, 200mm ligger runt 24db på lägsta och jag som inte är speciellt petig har en gräns där 20db är max vid ca 1m avstånd typ Nexusfläktar som går på 9v, mina går ifs i 12v nu men då snurrar dom i 21-22db som är lite för mkt

nice varför har du ett över stryket galaxy nätagg i din avatar.. jo jag vet att det är överkurs. men ett förbannat bra nätagg sitter med ett sånt skälv

Visa signatur

Jag kommer inte att vara trevlig mot er som försöker vara stavnings poliser. Det är inte eran sak att komma o kommendera hur jag ska skriva min svenska.

Permalänk
Medlem

Passar på att låna tråden.

Ska jag köpa OCZ reaperx 4 gb minnen?
http://www.dustinhome.se/pd_5010150844.aspx

Eller CORSAIR DOMINATOR 4GB:
http://www.dustinhome.se/pd_5010140963.aspx

Kommer överklocka.

Visa signatur

| E8400 | P5Q-deluxe | HD4850 | Antec 300 | 4GB pc8500 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Nja, The Squonk här på SweC kör en 8400 i + 4000 med Dominator + mera minnen (du får fråga honom vad/vilka).
Själv har jag 2 Gb till att trycka i, som jag skulle gjort för ett par månader sedan egentligen. Ser ingen anledningen till att det inte skulle funka.

Som sagt var, tydligen "min" bräda som strular. Har också 2x1Gb till att stoppa i men då vill inte kompjotern boota över 3,6Ghz.
Blir väl till att prova ett Rampage Extreme som sista s775 bräda.

Edit:....som ju kör DDR3, så där sket sig det.

Visa signatur

*.*

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Passar på att låna tråden.

Ska jag köpa OCZ reaperx 4 gb minnen?
http://www.dustinhome.se/pd_5010150844.aspx

Eller CORSAIR DOMINATOR 4GB:
http://www.dustinhome.se/pd_5010140963.aspx

Kommer överklocka.

väldigt många som har haft problem med corsair dominator, jag är en av dom, jag kommer nog aldrig mer köpa corsair minnen så om jag var du skulle jag satsa på ocz reaper.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Amroth
Passar på att låna tråden.

Ska jag köpa OCZ reaperx 4 gb minnen?
http://www.dustinhome.se/pd_5010150844.aspx

Eller CORSAIR DOMINATOR 4GB:
http://www.dustinhome.se/pd_5010140963.aspx

Kommer överklocka.

Köp någon av dessa på Datorbutiken du spara lite mer än 200:-