Ett par frågor ang, SB 750 och MSI K9A2 platinum.

Permalänk
Medlem

Ett par frågor ang, SB 750 och MSI K9A2 platinum.

* Någon som vet ungefär när SB750 lanseras? (Hittar absolut 0 om det)

* Är MSI K9A2 Platinum 790FX kompatibelt med 2x2gb (4 gig totalt) Corsair 8500 Dominator minnen?

*Måste man höja volten till minnesportarna i bios på MSI K9A2 från 1.8 till 2.1 för att Corsair 8500 minnen skall funka? Eller är det plug n pray?

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q

Permalänk
Avstängd

Kanske tillsammans med AMD nya processor? vad vet jag
Dom andra frågorna kan jag inte svara på då jag använder ASUS 790FX kort

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Re: Ett par frågor ang, SB 750 och MSI K9A2 platinum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DellaK
* Någon som vet ungefär när SB750 lanseras? (Hittar absolut 0 om det)

* Är MSI K9A2 Platinum 790FX kompatibelt med 2x2gb (4 gig totalt) Corsair 8500 Dominator minnen?

*Måste man höja volten till minnesportarna i bios på MSI K9A2 från 1.8 till 2.1 för att Corsair 8500 minnen skall funka? Eller är det plug n pray?

SB750 tror jag är i slutet av sommaren, och MSI K9A2 Platinum kommer nog att få det då(?)

Ja dom fungerar.

Det måste du så som med precis alla andra moderkort (vad jag vet), står det 2.1v i specifikationerna på minnena så är det så du ska göra.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Re: Re: Ett par frågor ang, SB 750 och MSI K9A2 platinum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
SB750 tror jag är i slutet av sommaren, och MSI K9A2 Platinum kommer nog att få det då(?)

Ja dom fungerar.

Det måste du så som med precis alla andra moderkort (vad jag vet), står det 2.1v i specifikationerna på minnena så är det så du ska göra.

Det är ju inte precis så att man uppdaterar BIOS så har man SB750, K9A2 Platinum kan inte få det. Ja iofs om dom gör ett V3 eller något.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Re: Re: Re: Ett par frågor ang, SB 750 och MSI K9A2 platinum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av F@|)€r/\/
Det är ju inte precis så att man uppdaterar BIOS så har man SB750, K9A2 Platinum kan inte få det. Ja iofs om dom gör ett V3 eller något.

Det sa jag aldrig heller. Men uttryckte mig kanske inte tillräckligt menade att det skulle släppas en ny MSI K9A2 Platinum

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Permalänk
Medlem

Re: Ett par frågor ang, SB 750 och MSI K9A2 platinum.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DellaK
* Någon som vet ungefär när SB750 lanseras? (Hittar absolut 0 om det)

Slutet av juli ev i augusti.

Permalänk
Medlem

Slutet av juli är det sagt att moderkort med sb750 ska lanseras.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren, då väntar jag till slutet av juli med datorköpet. Hoppas 750 bryggorna inte kostar över 1300-1400 pix.

Visa signatur

Playstation 4 + Nintendo Switch
R7 5800x3d - MSI B450 - RTX 3080 TUF - EVGA 650w G3 - ASUS PG279Q