Xbox 360 Vs Playstation 3

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddi
Nej femtiolappen går till MS kära du. Dom som gör spelet vill väl ha lite för att dom gör det möjligt? Sen innehåller spelet även annat uppdaterat innehåll.
Varför Spider-Man är dyrare vet jag inte. Undantaget som bekräftar regeln kanske.

AndreaX: Brukar ju bli så när det säljs mycket av någonting. Till skillnad från Ps3 som i princip säljer noll och ingenting. Sen har även Ps3 lägst attach-rate av alla konsoler om jag inte missminner mig.

Konstigt att de inte tar mer för virtua tennis då! Kan ju tycka att PS3 spel är billigare jag, ta resistance och motorstorm. Där ingår tillgång till servrar i priset för spelet, usch ja 360 spel är så dyra. Inse att det är lia dyrt med spel till båda. Ända skillnaden jag kan se är väl den Andreax pekar på att många spel till 360 sjunker snabbt i pris. Stora frågan är ju som diskutteras varför. Men hade de sålt bra med högt pris hade de i alla fall inte sänkt det. Då är dom förbannat jävla dumma!

Lägg ner det. PS3 spel är inte dyrare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
öh, nej. det blir så när det finns för mycket av nått och/eller det säljer kasst i förhållande till förväntningarna.

sen vad det beror på är en annan sak, för lätt piratande, ointresse av mjukvaran, målgruppens budget, att lågpriset blivit förväntat och folk mest väntar med köp etc. och det var det jag menade var intressant att veta eftersom det kommer ha en avgörande betydelse för framtiden i vilket format som överlever bäst.

Hur förklarar du detta då?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=299

När spelet sålt en himla massa så gör dom en platinum-edition. Dom släpper den igen fast i en så kallad "platinum-utgåva" och till mycket lägre pris. Förklara för jag lyssnar.

W|ckerman bara så du vet så säljs det VÄLDIGT många fler spel till 360'n per såld konsol kontra Ps3.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddi
Hur förklarar du detta då?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=299

När spelet sålt en himla massa så gör dom en platinum-edition. Dom släpper den igen fast i en så kallad "platinum-utgåva" och till mycket lägre pris. Förklara för jag lyssnar.

W|ckerman bara så du vet så säljs det VÄLDIGT många fler spel till 360'n per såld konsol kontra Ps3.

Ett spel som kom 99 kostar 229. Jo säljer det så kostar det! För jag kallar inte det där billigt i alla fall. Visst säljs det fler Xbox360 spel, har aldrig sagt något annat!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Ett spel som kom 99 kostar 229. Jo säljer det så kostar det! För jag kallar inte det där billigt i alla fall. Visst säljs det fler Xbox360 spel, har aldrig sagt något annat!

Själva grejen är att det kostade 229 nåt år efter att det släpptes eftersom det sålde så bra. Att jag utgick från att du skulle förstå något så simpelt var väl kanske korkat av mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddi
Hur förklarar du detta då?
http://www.webhallen.com/prod.php?id=299

När spelet sålt en himla massa så gör dom en platinum-edition. Dom släpper den igen fast i en så kallad "platinum-utgåva" och till mycket lägre pris. Förklara för jag lyssnar.

det är ju just det, inte samma utgåva. platinumspel trycks upp i en ny serie med märkning för att inte devalvera originalet, och anledningen till att dessa trycks är ju just att de sålt väldigt bra, till ordinarie pris oftast. vill du ha en relevant jämförelse så kan jag tipsa om ICO eller SotC tex. man hade överdrivet höga förväntningar på att spelen skulle sälja pga att de var hyllade av spelpressen och tryckte upp för många, resultat ett oerhört prisfall. RE är ett annat exempel, kanske överskattade man tron på att många skulle köpa det igen bara för att det var lite bättre. på Gamecube däremot är det fortfarande lika dyrt som när det släpptes trots att det sålt som smör. (förklara det på nått annat vis)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av muddi
Själva grejen är att det kostade 229 nåt år efter att det släpptes eftersom det sålde så bra. Att jag utgick från att du skulle förstå något så simpelt var väl kanske korkat av mig.

Du måste förstå att om efterfrågan är hög kan man också ha ett högre pris. Tror du spelföretag är ute efter att INTE tjäna pengar? Om jag lanserar ett spel för 600 och det säljer dåligt får jag ju sänka priset så att jag får sålt skiten. Säljer det jättebra även med ett högt pris gör jag ju inte det. Varför halvera priset när det säljer bra ändå? Jag vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt på mitt spel.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Du måste förstå att om efterfrågan är hög kan man också ha ett högre pris. Tror du spelföretag är ute efter att INTE tjäna pengar? Om jag lanserar ett spel för 600 och det säljer dåligt får jag ju sänka priset så att jag får sålt skiten. Säljer det jättebra även med ett högt pris gör jag ju inte det. Varför halvera priset när det säljer bra ändå? Jag vill ju tjäna så mycket pengar som möjligt på mitt spel.

Om ett spel sålt som smör och alla som är villiga att köpa det för 500:- har köpt spelet, så spelar det ingen roll om det har sålt jättebra eller inte. För en 500:- så kommer inga fler att köpa spelet. Men om dom däremot sänker priset så kanske människor som aldrig skulle köpt spelet tänker "shit det här vill jag ha". Fattar du? Jag har ingenstans påstått att dom sänker priset för att vara snälla eller liknande. Det är dina värdelösa slutsatser.

Permalänk
Avstängd

Muddi = mbr ?

Permalänk
Medlem

ps3 blir "billigare" på online ialla fall för på xbox och wii så är de "credits" som gäller och dom kostar ju på ps3 så är ju de gratis så jag ska köpa en ps3 ialla fall wii har wii points som kan köpas på eb games

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

denna tråd är helt j*vla onödig...det är upp till en själv om vad man tycker själv tycker jag att ps3 suger och xbox 360 är bäst men det finns andra som tycker tvärt om och de finns dem som tycker att wii äger 360 och ps3 så det är bara onödigt att göra en topic där folk skriver precis som de tycker och sen får en negativ reply som tex "360 TYCKER JAG är bäst" och så får man svar som "PS3 är starkare än 360 och är därför bäst" men det är väll upp till mig själv om vad jag tycker och tänker..såna hära topics e bara j*vligt onödiga, sluta med sånt!

Kommer säkert få negativa svar på detta men det skiter jag i!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

du trollar väl hoppas jag? Folk hade ju lagt ner tråden, den var ju nästan ett år gammal, sen återupplivar du den, jävla nöt.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
du trollar väl hoppas jag? Folk hade ju lagt ner tråden, den var ju nästan ett år gammal, sen återupplivar du den, jävla nöt.

hehehehehe
bara för att retas ännu mer
x360 är bäst

Visa signatur

xbox360 slim 250gb + ps3 Slim 100gb + wii

Permalänk
Inaktiv

Nokia Ngage är faktiskt bäst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KRQKAN
denna tråd är helt j*vla onödig...det är upp till en själv om vad man tycker själv tycker jag att ps3 suger och xbox 360 är bäst men det finns andra som tycker tvärt om och de finns dem som tycker att wii äger 360 och ps3 så det är bara onödigt att göra en topic där folk skriver precis som de tycker och sen får en negativ reply som tex "360 TYCKER JAG är bäst" och så får man svar som "PS3 är starkare än 360 och är därför bäst" men det är väll upp till mig själv om vad jag tycker och tänker..såna hära topics e bara j*vligt onödiga, sluta med sånt!

Kommer säkert få negativa svar på detta men det skiter jag i!

Du är lite bakom flötet eller?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Behold_
du trollar väl hoppas jag? Folk hade ju lagt ner tråden, den var ju nästan ett år gammal, sen återupplivar du den, jävla nöt.

Precis...

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Tråden var öppen och knappt ett år gammal. Inte ens modsen här gnäller över sånt så mitt förslag är att ni torkar tårarna, gnäller mindre och låter snubben göra som han vill.

PS3 är bäst.

Sarkasm? Annars onödigt inlägg...

Precis som detta.

Permalänk
Medlem

Någon som sett den nya Playstation 3 reklamen?
Halvt NSFW, Egentligen inte men den kan missuppfattas.
http://adsoftheworld.com/media/print/sony_playstation_3_thumb...

Det är en tumme! Ingen penis.

Dold text
Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Jag skiter i vilket. Småglinen här gnäller för minsta lilla. DET är onödigt.

Onödigt är att bli irriterad och klaga på att folk är fanboys i en tråd som folk lagt ner för ett år sen, du får tycka vad du vill men jag tycker det är onödigt och fånigt. Och du gör exakt samma sak som jag, klagar på vad man tycker är onödiga inlägg så hur skiljer du dig från mig lilla glin?

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leifiplomerosftw
Jag är den tyngaste. Enkelt.

Det inlägget gav verkligen mer pondus till din åsikt...

Tyngaste, bra svenska

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Inaktiv

Köpte PS3 för att få Metal Gear 4 och Devil May Cry 4 + lite andra titlar. Ska man bara spela finns det ingen anledning att köpa PS3. Ta en 360 Arcade för 1800:- eller vad den nu är nere på.
Ska man se på Blueray så tar man ju PS3 för att man får de på köpet. För övrigt så har Xbox många bra spel.

Permalänk
Medlem

min personliga favo e xbox360 den e billig i bra

ps3 gillar jag inte priset e ju sinnes sjukt!

Visa signatur

don't drink and drive just smoke and fly