Någon som har erfarenheter av detta chassi?

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenheter av detta chassi?

Är lite sugen på Cooler master Dominator 690 och undrar om någon här på forumet har testat lr haft detta chassi.

Tar gärna emot tips på andra chassi.
Budget 700-800 spänn.

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Medlem

Jag har det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mushto
Jag har det...

Bra! Hur är det ur med ljud osv. från fläktar?
Kyler det bra? Vad jag menar är om det är bra ventilerat?
Har du slängt in fler fläktar lr duger det gott med de som följer mé?
Får man med den som sitter under processor sockeln?
Är det gott om plats i burken?

Många frågor blev det.Hoppas du kan svara så gott du kan.

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Medlem

jag har haft samma fråga uppe.... sök på dominator 690 så skall du hitta den jag fick ganska mycket svar tror jag om det inte var på nordichardware....

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Antec Three Hundred Gamer är också ett bra och billigt chassi

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Verkar som Antec chassit inte har några hål i botten så agget kan suga in luft underifrån.
Stämmer det?
Ingen stor grej. Går juh att borra lite hål om man nu vill ha det.
Annars såg det intressant ut.

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TORREX69
Verkar som Antec chassit inte har några hål i botten så agget kan suga in luft underifrån.
Stämmer det?
Ingen stor grej. Går juh att borra lite hål om man nu vill ha det.
Annars såg det intressant ut.

Jag placerade mitt nätagg uppochned (som alla andra) så den suger ut luft från chassit

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Ok hade jag inte tänkt på.

Visa signatur

Intel 4790K@4.4Ghz l Asus Z97-A l 2x8GB DDR31600 l Noctua NH-U14s l Sapphire 390 Nitro 8 GB l Define R5 l Crosair RM1000x l Samsung SSD 840 EVO 240GB l XL-740K mus l

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/recension/5953-cooler_master_cm_69...

.... så svårt kan det väl ändå inte vara?

Visa signatur

E8400 @ 4.05GHz| Asus Radeon HD4870x2 | Corsair Dominator 1066MHz (2x2+1x2gb = 6gb) | Asus Maximus II Formula (P45) | Viewsonic 22" WS

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Jag placerade mitt nätagg uppochned (som alla andra) så den suger ut luft från chassit

Har köpt en antec three hundred, fak att jag blev förvånad att de sätter nättagget utrymme på nedersta och inte gör hål.

Men gör alla det, som använder antec three hundred, installer nätagget upp och ner? Då hamnar ju switch knappen fel

Då får jag installera nättagett up och ner, hoppas inga komponenter lossnar inuti.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ökenräven
Har köpt en antec three hundred, fak att jag blev förvånad att de sätter nättagget utrymme på nedersta och inte gör hål.

Men gör alla det, som använder antec three hundred, installer nätagget upp och ner? Då hamnar ju switch knappen fel

Då får jag installera nättagett up och ner, hoppas inga komponenter lossnar inuti.

Haha ja alla gör det och det är ingen fara

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner