Permalänk
Inaktiv

Vilken mp3 spelare

Det har blivit dags för mig att införskaffa en ny mp3 spelare och då sitter jag här och våndas fram och tillbaka. Har tidigare haft en iaudio 5 och en iaudio u3 och varit mycket nöjd med båda.

Har kikat lite åt iPod hållet, men om jag har förstått det rätt så är man beroende av iTunes för att föra över låtar. Krånglar inte detta bara till det väldigt mycket istället för att man bara kan släpa och dra låtarna till spelaren? Vad säger ni iPod förespråkare där ute? Och hur ligger det till med att se filmer på iPoden - den klarar väl inte av .avi filer eller mpeg4 utan att de konverteras?

En annan spelare jag har kikat på är iriver clix 2. Tyvärr finns den bara upp till 8 gb, men verkar annars vara en bra spelare. Snygg, lagom stor, bra filmuppsplening och bra ljud?

Creative zen är väl en av de där man får mest för pengarna, men tyvärr är de ju inte särskilt snygga. Och hur ligger de egentligen till ljudmässigt?

iAudio har jag också tänkt att kika lite närmare på, men är det någon som har några tips eller erfarenheter som kan göra det här valet lite lättare?

Förmodligen letar jag efter en flash spelare, inte alltför stor men ändå så man kan se video i nödfall och med bra ljudkvalitet. Sen är det ju alltid kul om den är någorlunda snygg också...
Däremot har jag inte uteslutit hårddiskspelare á la iPod classic just eftersom det vore skönt att alltid kunna ha med sig hela skivsamlingen...

Permalänk
Inaktiv

Jag har ju en ipod, en lite äldre version, 60 gb, den fungerar ju hyffsat bra, ljudet och mycket annat hade kunnat vara bättre och ja itunes måste man ha och om du byter dator måste du göra ett nytt bibliotek i ipoden så all din musik försvinner och du måste börja om från start med låtar.. >.< Riktigt skit, men annars är väl ipod bra (tycker du ska satsa på ipod touch ifall du väljer märket ipod).
Men jag har själv kollat lite på Creative's senaste mp3 spelare (Extreme PMP, Cowon A3 tror jag den hette), den verkar riktigt flashig har för mig att den tar AVI. och allt möjligt, sen har jag också kollat in iaudios senaste med, Zen modellen, som också verkar ta AVI. Så jag skulle satsa på någon av dem två märkena!

Permalänk
Medlem

iAUDIO 7 / iAUDIO D2.

Kolla in dem 2, oslagbar batteritid på dessa spelare, håller lika bra/bättre kvalité än iAUDIO 5/U3 (haft båda)

Har nu en iPod (inne på lagning eftersom den suger), ljudet är inte ens nära, men fortfarande godkänt för att lyssna på.

iAUDIO/Cowon A3 är stor, den är till för film och är inte portabel kan jag säga, men har du en väska du kan ha den i så är den okej, hade själv en A2.a innan.

Permalänk
Inaktiv

Ähh allting går om man bara vill det är som alla tjatar om Systemkameror, bättre att bära med sig kvalité xD men den borde ju inte vara så stor om man jämför med ipod? :S

Permalänk
Medlem

Jag håller också på kikar på lite mp3 spelare, dom jag kollat på är iAudio i7, iAudio D2 8GB och iRiver Clix 2.
Jag har grymt svårt att välja, någon som har erfarenheter av dessa spelare?
Vilken skulle av dessa spelare skulle passa bäst till mina d-JAYS lurar? Tack på förhand

Permalänk
Inaktiv

Om det är så att man måste använda iTunes och att mp3n måste vara synkad och det därmed kan bli problem att föra över från en polares dator så förstår jag inte att folk faktiskt använder iPods. De har iallafall strukits från min lista.

iRiver clix 2 är fortfarande intressant, någon som har erfarenheter från den? Hur klarar den att jämföras med iAudio d2?

Har kollat upp iAudio d2 och iAudio 7 och de verkar vara de mest intressanta. 16 gb varianterna går på ca 2000 respektive 1500 kronor.

Frågan är vilken man ska ha av dem isåfall. Är det inte jobbigt att det bara är pekskärm på d2? Resulterar inte det i en smutsig skärm? Å andra sidan blir skärmen på iaudio 7 lite väl liten för att se film på.

Permalänk
Medlem

D2'ans skärm blir inte smutsig så vidare du inte har smutsiga händer/fingrar.

och ja, iAUDIO 7's skärm är för liten för film.

Permalänk
Inaktiv

Funderar nästan själv på att skaffa en ny mp3 spelare efter sommaren, men vilken ska man välja? Jag har ju köpt värsta tillbehören till Ipod, så jag borde väl fortsätta inom det märket? Så kanske Ipod Touch, eller så är det bara att använda den nya mp3n och den gamla, fast det blir ganska jobbigt.
Men undrar vilken Mp3 som är mest prisvärdast ju nu för tillfället, stort minne, hyffsat stor skärm, Avi. och andra film format, spel och bra batteritid.. hmm.. Någon idé?

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keng
iAUDIO 7 / iAUDIO D2.

Kolla in dem 2, oslagbar batteritid på dessa spelare, håller lika bra/bättre kvalité än iAUDIO 5/U3 (haft båda)

Har nu en iPod (inne på lagning eftersom den suger), ljudet är inte ens nära, men fortfarande godkänt för att lyssna på.

iAUDIO/Cowon A3 är stor, den är till för film och är inte portabel kan jag säga, men har du en väska du kan ha den i så är den okej, hade själv en A2.a innan.

Har en Cowon iAudio 7 8GB och kan säga att den är riktigt bra! Batteritiden är hur bra som helst.
Använder den kanske 5-8h om dagen på jobbet. Köpte den precis när den kom ut i butik så jag har haft den riktigt länge(runt 8 mån kanske).
Touch knapparna fungerar bra och utan problem. Ljudet är också bra men man får ställa in det först. Många valjmöjligheter. Fungerar som flyttarbar disk så bara dra över låtarna. Inställningsmöjligheterna är många.

Ljudfunktioner finns det massa av, Man kan låsa touch knapparna utan att behöva låsa volymknapparna. Finns så mycket att ändra så går inte skriva med allt.
Lätt en av de bästa mp3 på marknaden. Som sagt jag har haft den riktigt länge och kan endast klaga på en sak. Glaset på displayen har fått en repa. Den repas inte lätt men inte lika bra glas som Iriver kör med. Men som sagt använder den i jobbet och jag lutar mig på den och den får många stöter så jag ser det ändå som bra kvallitet att den håller än.
Bytte för att Iriver inte hade en med 8gb+lång batteridtid. Kan tillägga att jag har haft 2 Iriver och knapparna har en tendens att börja glappa.
Men tar mycket stryk på jobbet och Iaudio har visat sig vara bäst hittils!

Permalänk
Medlem

Drar upp en halvgammal tråd igen, vet någon vart man kan köpa en D2 i färgen vit? hittar bara svart nämligen.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem

tankar man xilisoft ipod mate så blir din ipod som en vanligt mp3 spelare och då har du plötsligt en överlägsen mp3 spelare med upp till 160 Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fangorn
tankar man xilisoft ipod mate så blir din ipod som en vanligt mp3 spelare och då har du plötsligt en överlägsen mp3 spelare med upp till 160 Gb

Pixmania, men det är inte värt att betala 1200kr extra för vit färg från en skit butik som behandlar kunder som skit.

http://www.pixmania.com/se/se/624751/art/cowon-iaudio/multime...

Permalänk
Medlem

Nae såg samma sak där tidigare idag, helt sinnessjukt dyrt.

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"