Permalänk
Robot

Fulltower Mod

Jag har länge haft ett fulltower hemma liggandes, och nu är jag sugen på att göra något bra av det.
Jag hade tänkt och fixa med stealth mod, Måla ramen och själva chassit, fixa med vattenkylning och mkt mer...

Uppdateringar kommer så småningom
Pga jobb så blir det lite mindre gjort, men jag uppdaterar efter hand jag hinner.

---Lämna gärna en kommentar om hur jag kan förbättra chassit etc---

Update: 22/08

Har inte hunnit uppdaterat mkt pga jobb och flytt, men jag har beställt lite godis och märkt upp vart jag ska såga till fönstret.

Update: 07/09

Fick vattenblocket i fredags, så jag var tvungen att koppla ihop hela vattenkylningen. Allt fungera som det skulle och det blev ingen läckage. Perfekt!

Update: 13/09

Fick köra en testrun med det nya systemet. Fick komplett och skicka en processor gratis pga att mitt bios inte stödjer mitt bios, men jag uppdatera det, så nu fungerar det utmärkt.
Jag körde också lite med rondellen och fixa till min ruta på sidan av chassit.

Update: 22/09

Nu har man lackerat och kopplat ihop hela datorn.
Jag har bara fronten och plexit kvar och fixa, men det fixar jag nästa helg när man är hemma.

Update: 06/10

Eftersom lite förmkt festande på helgerna så har det inte blivit av så mkt av mitt chassi, men nu är det klart. Har fixat om fronten med hålplåt av en cykelkorg och sågat till plexi och limmat på det.
Stealthmoden är också klar så bilder kommer till helgen när man är hemma.

Update: 10/10

Såja. klar nu med det mesta. har väl kanske lite småpill kvar, men inget märkbart. Kommentera och var glada

Update: 27/07

Lappa processor igår.
tempen har sänkt sig med 8 grader, dvs från 50 till 42.

Besök albumet: Fulltower Mod av Vernox

Permalänk
Avstängd

Vad för vattenblock ska du använda?

Visa signatur

Vardagsburk: Pentium 3.4Ghz! 2x1gb DDR400, Abit AG8, 2100GB disk.

Foto: Canon EOS 40D + Sigma 18-50 F2.8 Macro + Canon EF 17-85 F4-5,6

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ganjaman
Vad för vattenblock ska du använda?

Jag har ingen aning. hade tänkt o köra phenom, så då köper jag vattenblock sen när jag har köpt moderkortet. tips på nått bra?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenare!

Kan bli rätt bra ja

/Mvh sedde

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjenare!

Kan bli rätt bra ja

/Mvh sedde

Jadå förhoppningsvis så blir det bra.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Najs stuff, keep me updated:)

Visa signatur

Mac Studio M1 Max + Studio Display

Permalänk

najs bygge, får man fråga vad frakten blev från Chilledpc?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ullberg91
najs bygge, får man fråga vad frakten blev från Chilledpc?

Frakten gick på ungefär 10 pund, och det var inte överdrivet imo. Punden ligger på 11.74, så jag kan ikke klaga
Dom tar betalt per kg och hg så ska du beställa nått litet så blir det billigare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mkt intressant ska följa denna logg.

Permalänk

uj, blir mörkrädd när jag ser folk använda spackel på ett sådant felaktigt sätt.. kanske man skulle lära sig hur man gör INNAN man gör det?
men men, det gjorde inte jag heller en gång i tiden så ska väl inte klaga allt för mycket..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^MeTaNoLiC^
uj, blir mörkrädd när jag ser folk använda spackel på ett sådant felaktigt sätt.. kanske man skulle lära sig hur man gör INNAN man gör det?
men men, det gjorde inte jag heller en gång i tiden så ska väl inte klaga allt för mycket..

Men snälla. berätta du då hur jag har spacklat fel...för enligt mig och alla andra så är det rätt!

Visa signatur
Permalänk

finspackel ska vara högst 1mm tjockt fördigslipat man spacklar inte igen djupa dalar och skarvar osv..
då måste man plastsvetsa eller limma med något professionellt lim först..
och man spacklar inte på skarpa former, man måste slipa ut formerna först så att man kan ljuga ut spacklet över en större yta.. när du får på färg kommer du förstå vad jag menar (alla skarvar osv. kommer att synas)..

jag jobbar som plastreparatör..

Visa signatur

E7200 w/ Ninja 2 | HD3850 Ultimate | 2x2gb ReaperX | GA-P35-S3G w/ HR-05 IFX | Spinpoint F1 1TB + lite annan skit..
http://www.sweclockers.com/album/?id=2806

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^MeTaNoLiC^
finspackel ska vara högst 1mm tjockt fördigslipat man spacklar inte igen djupa dalar och skarvar osv..
då måste man plastsvetsa eller limma med något professionellt lim först..
och man spacklar inte på skarpa former, man måste slipa ut formerna först så att man kan ljuga ut spacklet över en större yta.. när du får på färg kommer du förstå vad jag menar (alla skarvar osv. kommer att synas)..

jag jobbar som plastreparatör..

Du har rätt, men det är så att jag ska bara måla över det och våtspackel håller för mitt användande men somsagt håller det inte så får jag lösa det på något annat sätt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt att du kommit igång igen med projektet. Vilket graffikkort har du tänkt köpa till den nya GamingRiggen?

Lycka till!

Visa signatur

N64 .Gamecube. Wii. Wii u. PS1 PS2 PS3.
i7-4770K
EVGA 780GTX
MSI Z87-G45
Windows 10. CREATOR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snazer
Trevligt att du kommit igång igen med projektet. Vilket graffikkort har du tänkt köpa till den nya GamingRiggen?

Lycka till!

Man tackar, Jag får se vilket kort det kommer bli, pga flytt så blir det rätt hårt med ekonomin, men jag är sugen på ett 9800gtx eller ett 260.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vernox
Man tackar, Jag får se vilket kort det kommer bli, pga flytt så blir det rätt hårt med ekonomin, men jag är sugen på ett 9800gtx eller ett 260.

4870, do it!
Jag ska själv ta mig an ett sådant, ett riktigt trevligt kort.

Till bygget, det återstår att se, kommer följa jag med (-:
Ser bra ut till en start.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skunkenn
4870, do it!
Jag ska själv ta mig an ett sådant, ett riktigt trevligt kort.

Till bygget, det återstår att se, kommer följa jag med (-:
Ser bra ut till en start.

Jadå, men pga att jag inte har någon ekonomi før tillfællet så får de vænta. Jag har iaf ett intigrerat grafikkort

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Lol hade du inte råd med ett lian-li eller? Duuh.

Ärligt talat så är de sweet som fan med ett gammalt beiget monster

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAxen
Lol hade du inte råd med ett lian-li eller? Duuh.

Ärligt talat så är de sweet som fan med ett gammalt beiget monster

Haha lian-li är snygga, men jag vill modda om ett riktigt gammalt chassi. Ska inte ha de beige/grått utan jag ska måla de rött och svart ^^

Visa signatur
Permalänk
Medlem

rött och svart vart riktigt nice!
gillar dock inte det gröna ljuset :/

Permalänk
Medlem

Bort med de gröna fläktarna och tryck in några röda istället.
annars snice!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
Bort med de gröna fläktarna och tryck in några röda istället.
annars snice!

Mjo hade de i tanke, men eftersom jag inte hade någon budget nær jag fixa med radiatorn så fick de bli 2 st grøna. Gick efter varvantalet, men nya ska komma i efterhand.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

yes man! det är sånt här som är roligast på sc !

Visa signatur

.:Intel Core 2 Duo E7200 2.53GHz:. .:Asus EAH 3450 512mb:. .:2 Gb ram:. .:320 Gb Hdd:. .:MSI P6NGM:.

Permalänk

skaffa röda fläktar imo.

Permalänk

Riktigt fint:) Tillskillnad från min jävla fulltower modd som var något oseriöst!
Röstar när allt är klart!

Visa signatur

Fast 'n' Loud

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kallekung
skaffa röda fläktar imo.

Mjo de blir antingen röda fläktar eller så tar jag bara bort neonerna från dessa gröna undertiden. Får se var tiden avgör.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenar!

Varför fläktar med dioder?

Är ju galet fult + galet fjortisaktigt över det. Men visst, gillar du det så.

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sedde
Tjenar!

Varför fläktar med dioder?

Är ju galet fult + galet fjortisaktigt över det. Men visst, gillar du det så.

/Mvh sedde.

Om du är någorlunda läskunnig så kan du väl läsa alla kommentarer och svar innan du kommenterar spydigt. Chassit är inte klart ännu och jag har inga planer att lyssna på din så kallade fjortiskritik.
Men visst, gillar du sånt så kan du ju alltid få dina tummar ur röven och göra något bättre själv, så kan jag kommentera dumt tillbaka.

/Mvh VernoX

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tjenare!

Är absolut inget spydig. Jag behöver inte bygga ett chassi heller för att jag har ett som funkar bra. Tycker du det är snyggt med diod-fläktar så kör du på det. Som jag sa i andra inlägget också. Sen brukar jag inte ha mina tummar i röven (som vissa andra kanske)

Hehe.....

Lycka till med bygget och välj inte led-fläktar

/Mvh sedde.

Permalänk
Medlem

Men faktiskt skulle det vara finare utan LED-fläktar. LED fläktar har ju en tendens att göra så allt ser plastigt och skräpigt ut