Permalänk

XP Bug, bara 60 FPS?

Hej, har hört att det finns en bugg i XP som gör att man bara får 60 FPS när man t.ex. spelar CS. Jag undrar hur man på ett enkelt sätt kommer upp ca 100 FPS? Hade det på min andra dator innan..

MVH

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

fps_max 200
cl_weather 0
developer 1
och nå mer kanske inte stava rätt men men

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Stäng av vertical sync i nvidias kontrollpanel.
Gör inte som storkeen säger...
skriv fps_max 100 dock.

Permalänk

Har gjort det dära, funkar inte.. det har nåt med att Windowds XP blockar högre FPS än 60.. Någon som vet?

Btw.. Developer 1, är inte de som spelar utan för som gjort spelet..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Stäng av vertical sync i nvidias kontrollpanel.
Gör inte som storkeen säger...
skriv fps_max 100 dock.

läste på många sidor genom google och då tipsade dom om det där . fick 100 fps konstant nu

men jag kör vista så det kanske inte spelar nån roll

cl_showfps 1
fps_max 200
cl_updaterate 101
cl_weather 0
developer 1

detta ska det va och det där med vertical sync å shit

blir förbannad på folk som säger att dom ska skita i vad jag läst på andra sidor och som funkar bra för mig och 4 stycken till som jag lanar med nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, jag blev nog tappad som barn eller något...
Vad jag vet så har över 100fps bara negativ inverkan, och hade du kört med developer 1 i en tävling eller blir påkommen med det på en vac-server så blir du väll kickad, då det inte är tillåtet.
Anledningen till att det tar stopp för han är att han har vertical sync på och 60hz på skärmen.
Hade fps_max tagit emot så hade det stått på 72fps.

Permalänk
Medlem

men developer 1 är jhu inbyggt i cs så varför är det fusk ?

Visa signatur
Permalänk

För att de som utvecklade spelet skulle testa eller nåt sånt är det..

Men åter till frågan.. någon som vit hur man kan fixa XP buggen?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Har du stängt av vertical sync i nvidias kontrollpanel?

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Ja, du startade väll om CS också?

Permalänk

Nu höjdes den till 72 FPS, vad ska jag göra mer?

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Skriv "fps_max 100" så ska det vara klart

Permalänk

TACK!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk

Varför säger du att det är en bug när det inte är det?

Visa signatur

Neun und neunsich.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av C22H28N2O
Varför säger du att det är en bug när det inte är det?

För att han inte visste vad det var men hade hört att det var en "bugg eller nåt".

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem

Måste väl ställa skärmens refresh rate till 100hz också om det verkligen ska bli 100 fps?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wombat
Måste väl ställa skärmens refresh rate till 100hz också om det verkligen ska bli 100 fps?

Man har vissa fördelar av att det går i 100fps i cs 1.6.
Man springer snabbare t.ex., har för mig att det är mer också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Man har vissa fördelar av att det går i 100fps i cs 1.6.
Man springer snabbare t.ex., har för mig att det är mer också...

Jo jag vet det, men för att det ska visas 100 blider per sekund på skärmen måste väl även updateringshastigheten vara på 100hz?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Man har vissa fördelar av att det går i 100fps i cs 1.6.
Man springer snabbare t.ex., har för mig att det är mer också...

Ultimata beviset på hur sjukt dåligt cs är

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Counter-Strike... minns när det kom ut, men att det skulle hålla så här länge trodde nog ingen.

Det är ju inte ens bra.
Alla jag känner kör CS, jag är det enda undantaget. Förstår inte vad som är så kul att spela 10 timmar om dagen och bara bli bättre än polarna och få flest HS...

Nä, sätt dem i ett taktiskt spel och dem är helt körda.

Visa signatur

MB ASUS Crosshair VII CPU Ryzen 5950X + Arctic LF II 360 GPU ASUS RTX 3090 STRIX OC RAM Crucial 64GB DDR4 3600MHz PSU Seasonic Prime 1300W M2 Samsung 970 Evo Plus 1TB SSD Samsung 860 Evo 2TB HDD Seagate Barracuda 6TB RAID 0 CHA Lian Li PC-O11 Dynamic MON LG 34GK950F LAP Apple MB Pro [Max] 16"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
men developer 1 är jhu inbyggt i cs så varför är det fusk ?

Om jag inte minns helt fel är även noclip och godmode inbyggt i cs. Inte fusk alls att använda mot andra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Om jag inte minns helt fel är även noclip och godmode inbyggt i cs. Inte fusk alls att använda mot andra.

? fatta inte riktigt får man köra med developer 1 på en VAC server ?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arctic Eagle
Om jag inte minns helt fel är även noclip och godmode inbyggt i cs. Inte fusk alls att använda mot andra.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
men developer 1 är jhu inbyggt i cs så varför är det fusk ?

En liten OffT fråga bara, Vad är "Developer 1" och vad gör det?

Permalänk

Jag har för mig att den är gjord för spelutvecklarna/mapskaparna för att kolla vissa saker med hög FPS, du kan t.ex. få en FPS på 200, vilket gör att du får massa fördelar, och även nackdelar skulle jag tro, när du spelar CS.
Kort sagt är det ett verktyg för spelutvecklarna/mapskaparna.

Edit: Testade lite bara för att se.. Satte "Developer 1" och "fps_max 500", vilket är det högsta..

Fördelar: Siktet dras ihop så snabbt att det knappt förstoras..
Nackdelar: Du springer långsamt och hoppar lånsamt, vilket är jätte äckligt och dåligt.

Så det är helt klart bättre att ligga på runt 100 FPS

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | Corsair HX 650W PSU | ASUS Z87-PRO | Intel Core i7-4770 3.4 GHz | MSI GeForce GTX 770 2GB | 16GB Crucial DDR3 BallistiX Tactical | Samsung SSD 840 EVO 250 GB | Seagate Barracuda 2 000 GB | ASUS BW-16D1HT, Blu-Ray Writer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
En liten OffT fråga bara, Vad är "Developer 1" och vad gör det?

Jag vet inte vad det är, men det låter ju som någonting som är i utvecklingsfas. Alltså att programerarna använde det för att trixa till lite buggar i spelet kanske. Ingen aning faktiskt. Men developer betyder ju utvecklare, och develope betyder ju utveckla.

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

ää eftersom man inte får nå svar här så skickade jag ett mail till steam VAC shit oc frågade om det va tillåtet med Developer 1 . på vac servrar

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
ää eftersom man inte får nå svar här så skickade jag ett mail till steam VAC shit oc frågade om det va tillåtet med Developer 1 . på vac servrar

Du kan inte bli Vac-bannad för developer 1, däremot förstår jag inte varför man skulle vilja köra med det då det ger fler nackdelar än fördelar. HL-motorn klarar ändå bara av 100 fps.