Rädda Data På Dynamisk Disk

Permalänk
Medlem

Rädda Data På Dynamisk Disk

Bytte SATA portar på mina 2 hdd:ar från dom lila till dom gula på mitt moderkort (se spec på systemet nedan)startade datorn och nu har min ena samsung disk som all musik,filmer & bilder på,blivit satt som systemdisk & är dessutom offline när man kollar i diskhanteringen i Vista Ultimate 64bit.Går inte reaktivera heller & vill absolut inte formatera & konventera till standard disk..Finns det nått sätt att rädda datan på disken å sen formatera & konventera? Går ju inte komma åt datan på disken då den är offline heller =(.Nått program man kan använda?Varför har det blivit så här undrar man ju med:S.Funkade galant innan jag bytte portar.

Tack för svar

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI,AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB,Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16,MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB GAMING X,Corsair RM750X 750W v2,Samsung 860 EVO 1TB, Win 10

Permalänk
Avstängd

byt tillbaks då varför angagera sig att måsta byta portar då det funkade innan

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Jag har bytt tillbaka & anledningen till att jag bytte var att enligt andra på forumet så ger gigabytes egna SATA portar problem med skrivskydd I vista vilket jag haft problem med å tänkte att jag idag skulle byta portarna vilket inte va alls bra, men funkar ändå inte nu när jag bytt tillbaks..Därför orkade jag angera mig i att byta.Du har inget bättre förslag lr info att komma med?

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI,AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB,Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16,MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB GAMING X,Corsair RM750X 750W v2,Samsung 860 EVO 1TB, Win 10

Permalänk
Avstängd

jag är alergisk mot vista skälet är just det som du nu har råkat ut för sparade det jag hade på hd o konverterade dock hade jag för många hd så jag rensade fel hd i slutändan

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem

Hittat en lösning nu..Jag drog hem programet File Scavenger 3.2 och scanna igenom disken & sparade/räddade det viktigaste sen gjorde jag om den till standard disk men som jag trott så hade jag oturen att disken blivit skadad på nått sett så får inskaffa ny disk =(. Hittade dock en sida som kan vara användbar för er som vill ha beteckningar kring ämnet förklarat..Dock på engelska men mkt bra info Disk Termer

Visa signatur

MSI X570 MPG GAMING EDGE WIFI,AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz 36MB,Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16,MSI GeForce GTX 1660 SUPER 6GB GAMING X,Corsair RM750X 750W v2,Samsung 860 EVO 1TB, Win 10