Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Gäller iPods garanti med bortslitet serienummer och gravyr?

Permalänk
Medlem

Gäller iPods garanti med bortslitet serienummer och gravyr?

Jag har en iPod där hörlursutgången börjat strula och undrar om apple skulle ta emot den för lagning även om jag graverat klickhjulet, baksidan och sandpapprat bort all text på baksidan - inklusive serienummer?

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Antagligen ej. Då anser dom nog att det ej är farikskada.

OFT: Ser den bra ut? Slägg upp nå bilder vetja.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Utan serienummret är det väll kört?

Permalänk
Medlem

Själva skadan på den sitter innuti. Ljudkontakten har börjat glappa, vilka hörlurar jag än har måste jag trycka hörlurspluggen hårt bakåt för att höger lur ska få något ljud.
Är verkligen garantin knuten till serienumret? Jag fick iPoden begagnad av min bror och han tecknade en drulleförsäkring hos Onoff när han köpte den. Borde inte det täcka allt?

Och appropå bilder.. Näe, den är inte speciellt vacker, jag tyckte så illa om mitt arbete att jag köpte ett gelaskin och slängde på.
Såhär ser den ut, fast lite annorlunda storlek - det är en iPod Video 5g.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Ganska vanligt att hörlurskontakten börjar glappa med åren, det går dock att köpa nya kontakter på ebay för en par dollar + frakt. Rätt enkelt att byta också, ingen lödning eller så behövs.