Kan inte uppdatera XBOX360, HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Kan inte uppdatera XBOX360, HJÄLP!

Jag vill också kunna spela divx filer som alla andra glada xbox360 ägare kan!

har förstått att man måste uppdatera spelaren och det finns en bra beskrivning på xbox.com. Problemet är att jag har försökt bränna den där filen på ALLA sätt som går (CD, DVD, bara filen, filen i mappar osv)

Ingen uppdatering sker!

Vad gör jag för fel?
Jag kan inte uppdatera spelaren över Live tyvärr =(

Kan någon komma med en lösning?

Tack på förhand!

// Ninjan

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Inaktiv

Varför kan du inte uppdatera över live?

Fuskar man med vissa saker kanske man inte kan dra fördel av allt

Permalänk
Medlem

konstigt..det ska ju bara vara att bränna filen som den är å sen in med skivan i xbox, å sen ska det funka...tyvär vet ja inte mer

Permalänk
Medlem

jag kanske inte har internet där jag har xboxet... Kanske xboxet är ute på landet eller nått annat ställe där det inte finns internet..

Jag har gjort precis så som du sa men det händer lixom inget.
Andra uppdateringar som görs via spel osv funkar utmärkt.

Blir gääälen!

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Medlem

Det är en specifik fil du behöver, ett certifikat som skickas ut ifrån MS servrar när boxen efterfrågar det. Då det är bundet till boxen via serienummret så är du milt sagt fukkad ifall du är bannad / saknar nätacess.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Testpilot
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Det är en specifik fil du behöver, ett certifikat som skickas ut ifrån MS servrar när boxen efterfrågar det. Då det är bundet till boxen via serienummret så är du milt sagt fukkad ifall du är bannad / saknar nätacess.

Men det går ju uppdatera med skiva om man saknar internet: http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/s...

Har du alltså följt den guiden BeRock? på grund av den extra noteringen under punkt 3 så fattar jag det som att man ska packa upp zip-filen och bränna den mappen på en top skiva.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Tack Hunden, du är med på vad jag snackar om!

Det ska ju gå att uppdatera via CD eller DVD. Jag är inte bannad från Xbox live men kan av andra persolnliga skäl inte koppla upp mig mot live..

jag brände filen på alla sätt som går. bara filen, filen i en av mapparna, filen i 2 mappar (nivåer) och själva zip filen rent på skivan. Detta prövade jag på CD-RW och DVD-RW alltså 8 bränningar totalt..

man blir ju smått sur efter ett par ggr..

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Medlem

o andra personliga skäl är att du har chippat, så du inte vågar koppla upp dig? ;>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Men det går ju uppdatera med skiva om man saknar internet: http://www.xbox.com/en-US/support/systemuse/xbox360/console/s...

Har du alltså följt den guiden BeRock? på grund av den extra noteringen under punkt 3 så fattar jag det som att man ska packa upp zip-filen och bränna den mappen på en top skiva.

Det har inget med en systemuppdatering att göra, utan som sagt, ett certfikat som MS använder för licensskäl. Det är inget som du kan tanka utan att koppla upp boxen mot nätet. Har en bannad box och det går inte där. Likså fungerar det inte ifall jag för över HD:n till den, då den klagar över att serienummret inte stämmer. Alltså, inget nätåtkomst, Fucked. Samma skit ifall du tex vill tanka hem AAC stöd.

Systemuppdateringar fungerar ju dock.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Testpilot

Aha, du menar för just DiVX-stödet? det framgick inte riktigt av ditt inlägg då tråden mer handlade om att själva systemuppdateringen inte funkade.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Nu hängde jag inte riktigt med..
Menar ni att det är helt kört för mig att i framtiden kunna spela Divx filer? Det är framförallt den funktionen jag vill komma åt med uppdateringen nämligen.

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Medlem

Om du nu inte är bannad (som du säger) så är det bara att ta med xboxet till en adress där det finns internet. Koppla in den där och uppdatera boxen. Tar 5 minuter.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRock
Nu hängde jag inte riktigt med..
Menar ni att det är helt kört för mig att i framtiden kunna spela Divx filer? Det är framförallt den funktionen jag vill komma åt med uppdateringen nämligen.

Ja, du behöver tanka ner en del filer från Market place, dessa kan inte brännas ut på skovor.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Ja jag kan själv säga att jag är bannad, det funkar inte att uppdatera med skiva, man behöver en uppdatering ifrån live, jag tog hem hårddisken till en kompis och testade uppdatera men funkar inte när jag kom hem då certifikatet är bundet till maskinen och inte hårddisken.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Men min låda är INTE band. jag har aldrig kopplat in den på nätet nämligen.
Dock är det nog ingen bra idee att göra det.. hrmmm..

Är det kört? Ja eller nej?!

Visa signatur

EP-8k7a 1,2 T-bird GEFORCE 3 64MB 100 GB, 512DDr, Xcard,32xBrännare, DVD,2 enermax 120mm, 2 enermax 80mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Aha, du menar för just DiVX-stödet? det framgick inte riktigt av ditt inlägg då tråden mer handlade om att själva systemuppdateringen inte funkade.

Yeasbox. Systemuppdatering funkar ju klockrent via CD som du säger. Vart aningen groggy när jag skrev det, kan vart det som gjorde att det såg lite flummigt ut.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BeRock
Men min låda är INTE band. jag har aldrig kopplat in den på nätet nämligen.
Dock är det nog ingen bra idee att göra det.. hrmmm..

Är det kört? Ja eller nej?!

Kan du inte koppla in den till nätet, ja. Finns ingen annan väg överhuvudtaget.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum