Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
TeliaSonera International Carrier är Tier 1, även känt som Telianet (AS1299).

"Telia" aka TeliaSonera Sverige är egentligen Telianet-sweden (AS3301) och de är ej Tier 1.

Nej, TeliaSonera som några andra tier 2 operatörer listas felaktigt som tier 1 ibland. TeliaSonera International Carrier har Verizon some Tier 1 provider.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Suck.. Ingen som vet hur länge denna fejd kommer pågå? Känns förjävligt att jag inte kommer åt minst 50% av alla sidor jag besöker på en daglig basis.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ntity
TeliaSonera International Carrier är Tier 1, även känt som Telianet (AS1299).

"Telia" aka TeliaSonera Sverige är egentligen Telianet-sweden (AS3301) och de är ej Tier 1.

TIC är inte tier1 ... de är stora visst! Speciellt i europa, men de är fortfarande inte tier1.

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Glömsk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
TIC är inte tier1 ... de är stora visst! Speciellt i europa, men de är fortfarande inte tier1.

Japp. TIC betalar Verizon Business (UUNet) för transit. Vet dock inte vilka AS UUNet peerar med som inte TIC har. Någon som vet?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Suck.. Ingen som vet hur länge denna fejd kommer pågå? Känns förjävligt att jag inte kommer åt minst 50% av alla sidor jag besöker på en daglig basis.

Undrar samma, någon som vet? Börjar bli lite surt nu efter ett tag asså.

Visa signatur

PhII 955BE TRUE | Gigabyte 790FXT-UD5P | GTX 960 4GB | 16GB 1333MHz | Intel 330 120GB | 20TB | Corsair HX520 | Antec P182 | 27" BenQ VA | 2x 22" BenQ | 46" TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Japp. TIC betalar Verizon Business (UUNet) för transit. Vet dock inte vilka AS UUNet peerar med som inte TIC har. Någon som vet?

TSIC betalade Verizon för trafikutbyte med enbart dom(Verizon), inget annat. De peerar med alla TIER1 operatörer och så även Verizon nu. Om man får tro Renesys.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HermitoZ
Undrar samma, någon som vet? Börjar bli lite surt nu efter ett tag asså.

Det lär väll pågå ett tag, det brukar sällan vara en bra ide att ge med sig till utpressning, men använd en proxy och gå runt problemet så slipper du det.

Visa signatur

"Stallman to Dvorak: Welcome to freedom, your rulebook is in the mail" - Fake Steve Jobs
rfc-1925 - The Twelve Networking Truths

Permalänk
Medlem

Upptäckte intressant nog att det gick bra mycket snabbare att tanka podcasts från 1up.com igenom unblocked/unblocker.org än det någonsin har gjort även innan blockaden.

Permalänk

Det här kommer att bli superbra, nu blir det ju utveckling, Cogent kör vidare med Internet2

Visa signatur

Alienware 15R3, 7820HK, 16 GB DDR4 2667 MHz, 1080 Max-Q, 512 GB SSD + 1 TB 7200 RPM, 15.6" 120 Hz TN+WWA G-Sync, Killer 1550

Permalänk
Medlem

Verkar ha löst sig nu. Min latency ser ut att ha minskat något också till Cogent, kan bara vara tillfällighet innan alla upptäcker att det fungerar iofs..

Visa signatur

P4 2.0 GHz@2.26 GHz | GF6600GT Core 500 MHz@580 MHz Mem 900 MHz@1135 MHz | 1 GB pc2700 <<Lite kuriosa bara: Ping eller mer korrekt latency är en storhet, ms är enheten. Spänning är också en storhet medan volt är enheten. Tänk vad skoj det skulle låta om du sa: "Hörru höj upp kilometer per timmen va!" (Brun hårig sjuk sköterska)>>

Permalänk
Medlem

Jag kommer i alla fall åt sidor som ligger på cogent nu. Härligt!

Permalänk
Medlem

samma här ... satan va gott !!!

Visa signatur

Gaming: Intel i7 4770-K 3,5GHz | ASUS 780GTX | 8GB Corsair | ASUS mobo | 1st Samsung SSD 128Gb | 1st Samsung SSD 256Gb | 1st Western Digital 1Tb |
Server: Intel i7 920 | XFX ATI 5970 | 6GB Corsair | ASUS Xtreme | 1st Intel SSD 80Gb | 1st Samsung 500Gb | 4st Western Digital 1Tb | 2st Seagate 2Tb

Permalänk
Medlem

Äntligen...:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ingo_ATI
Äntligen...:)

Amen to that.

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.

Permalänk
Medlem

va har dom gjort då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommit överens om en lösning är väl en bra gissning?

Visa signatur

I´m not a complete idiot. Some parts are missing.