Permalänk
Medlem

mus fastnar ibland.

Jag har ett väldigt jobbigt problem. Ibland när jag gör olika saker så fastnar musen och sen 0,5 sekunder senare går den röra igen. sen efter typ 3 sekunder så fastnar den igen. Detta händer när jag använder msn 8.1. men det funkar med 8.5. Jag har formaterat utan resultat. den har varit så ett tag. men förr i tiden var den inte sån. Vad kan det vara?

Stavfel/särskrivning bjuder jag på.

Permalänk
Medlem

Provat en annan mus? Ifall det är fel på den du har tex.

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NukeHenk
Provat en annan mus? Ifall det är fel på den du har tex.

Haha. att jag inte har tänkt på det men asså jag tror inte det är det. För när jag spelar så fps droppar jag mera än vanligt med. När jag spelar musik i mediaplayer så laggar musiken

2gb ram
celeron D 3.2ghz
ati 9600pro
logitech g5

Tycker inte det ska lagga med det :/

Permalänk
Medlem

Om det är just musen som laggar så kolla lasern så att den är ren osv?

/Hälge 50%=1/2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clp
Om det är just musen som laggar så kolla lasern så att den är ren osv?

/Hälge 50%=1/2

Haha lasern är ren. som sagt. det är nog hela datorn som är seg.

Permalänk
Medlem

Detta hände mig efter att jag ändrat frekvens på mina ram stickor. Kontrollera att dina RAM minnen är stabila, sänk eventuellt frekvensen. Kolla även att CPU'n arbetar stabilt, kontrollera program som t.ex Gigabytes Easytune 6 att det inte har ändrat eller överklockat dina Ram enheter eller Cpu. Hoppas detta hjälper

Visa signatur

Don't grow up, It's a trap!