Permalänk
Medlem

8800GTS 320MB, Defekt?

Hej satt ihop en kompis dator för några timmar sen, Allt var noggrant ihopsatt. Här är delarna:

Corsair XMS2-6400 2x1024
Asus P5N-E SLI nForce 650i SLI
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz
Samsung SpinPoint HD250HJ 250GB
Leadtek WinFast GeForce 8800GTS 320MB DDR3
Antec Sonata 3 med 500W

Allting går igång men problemet är att vi inte fick någon bild på skärmen. Det blir även en felsigal med först en och sedan två korta ljud. Har försökt att ta loss och sätta tillbaka. Även testat en annan skärm och bytt elsladd till grafikkortet. Ska testa ett annat grafikkort imorn, men skulle vilja ha lite mer idéer på vad som kan vara fel.

Tack på förhand.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Medlem

Re: 8800GTS 320MB, Defekt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceCoder
Hej satt ihop en kompis dator för några timmar sen, Allt var noggrant ihopsatt. Här är delarna:

Corsair XMS2-6400 2x1024
Asus P5N-E SLI nForce 650i SLI
Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz
Samsung SpinPoint HD250HJ 250GB
Leadtek WinFast GeForce 8800GTS 320MB DDR3
Antec Sonata 3 med 500W

Allting går igång men problemet är att vi inte fick någon bild på skärmen. Det blir även en felsigal med först en och sedan två korta ljud. Har försökt att ta loss och sätta tillbaka. Även testat en annan skärm och bytt elsladd till grafikkortet. Ska testa ett annat grafikkort imorn, men skulle vilja ha lite mer idéer på vad som kan vara fel.

Tack på förhand.

Ta ut alla minnesstickor förutom en och testa igen. Kör en Clear Cmos innan du startar.

Om det är grafikkortet som tjuter så ska det höras Från grafikkortet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jo Clear CMOS får jag testa, även fast jag tycker man borde få bild ändå. Har testat att köra med ett minne, men dom borde inte påverka heller.

Visa signatur

TBA

Permalänk
Avstängd

Ta ut minnena prova utan felsök och säg inte bara att det e gfx kortet direkt innan du ens försökt nå annat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skrotnisse22
Ta ut minnena prova utan felsök och säg inte bara att det e gfx kortet direkt innan du ens försökt nå annat.

Läs ovanför.

Visa signatur

TBA

Permalänk

Tror det va liknande för mig fast då vare omkopplaren från vga till dvi har ingen aning men kolla det

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergman011
Tror det va liknande för mig fast då vare omkopplaren från vga till dvi har ingen aning men kolla det

lite gammal tråd?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!