Börjar bli för gammal för spel!(?)

Permalänk
Medlem

säg ALDRIG att ni blir för gamla, det skrämmer mig

vill spela tills den dagen jag dör, eller intresset försvinner totallt.

Är dock bara 21 så har ju ett tag kvar

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rosmarie78
Sen har piratkopieringen gjort att man tröttnar snabbare. Man har för mycket och välja mellan och värderar inte spelen som man ska.

Du talar för dig själv hoppas jag.

Permalänk

Även om jag köper det mesta så talar jag för mig själv och många andra.

Jag uppskattar ett spel mer om jag betalat för det. Tar mig tid att sätta mig in i det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
säg ALDRIG att ni blir för gamla, det skrämmer mig

vill spela tills den dagen jag dör, eller intresset försvinner totallt.

Är dock bara 21 så har ju ett tag kvar

43+ och har inte tröttnat ännu så du kan vara lugn ett tag till

Permalänk

Jo,,,jag har märkt att jag inte vill spendera lika mycket tid vid spelandet som när jag var yngre (jag är 32 nu). Dock fick jag ett "ofrivilligt" uppehåll med spelandet pga tid/utrymme/pengar när vi inom 2 år fick 3 barn (inkl en uppsättning tvillingar) så nu när tid/utrymmer/pengar har återkommit så har jag börjat spela igen. Min fru har trevligt nog hittat nya hobbies som tar tid och pengar så hon har förståelse för tiden och pengarna som mina hobbies tar.

Det trevligaste på pc sedan jag kommit tillbaks (drygt nåt år sedan) är CoD4 enligt mig. Jag hoppas verkligen på en expansion. Inga andra spel har jag fastnat speciellt för. Jag provar nu CSS men man känner av att man inte varit med på några år,,,he he.

Jag har höga förväntningar på Star Wars Force Unleashed. Hoppas att det kommer något StarTrek FPS igen.

/Cheese

Visa signatur

/Anders

Permalänk
Medlem

Lusten kanske återkommer men just nu känns det som den är på långpromenad på väg från mig.

Kan vara till en viss del onlinespelen som "förstört" för mig men det är även som jag nämnt i tråden det där med känslan av att ha sett det mesta förr och utvecklingen som pushar på för, nätsintill, nytt datorköp varje gång man köper nytt spel. Gillar inte det och kan ju inte göra något åt det.

Speltiderna i singelplayerspel känns som de har krympt rejält idag mot förr och ska inte ens börja prata om alla spel som släpps med buggar inkluderade, långt innan de egentligen är färdigutvecklade.

Just nu är "Spore" det enda som jag kan se fram emot lite grann.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk

Känner igen mig med vad många skriver, jag är själv 24 år och har märkt att mitt intresse har minskat med tiden. I mitt fall trar jag att det beror på att allteftersom jag blivit äldre så har jag fått mer ansvar och annat som jag måste/bör göra, på så vis har värdet på min fritid höjts och jag är mer kräsen med vad jag fyller min tid med. Detta medför att jag har en mindre tidsbudget att fördela mina intressen på än när jag var ung och utan ansvar.

Jag tror man blir kräsnare med åldern och ställer högre krav på vad man väljer att fylla sitt liv med, alternativkostnaden är helt enkelt för hög för att spela dåliga spel.

Permalänk
Medlem

Spelar BF2 med en snubbe som är 50+. Hoppas att jag blir som han och aldrig slutar spela

Är casual spelare så lirar ofta med äldre folk som har fru och barn. Trevligt att man har det som hobby när man är äldre också.

Permalänk
Medlem

Kan inte vara en slump att man börjat känna så här. Något händer med spelen så är det bara och inte är det bra.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Spelar mest BF2 för att slå ihjäl tid...

Fastar inte riktigt för nya spel.

Har varit fasti CS, Sim city Ra2 o andra klassiker.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180