Hmm, skummt problem i firefox under OS X

Permalänk
Medlem

Hmm, skummt problem i firefox under OS X

Tjena!

Undrar mest om andra upplever detta problem, när jag surfar omkring (ofta på sweclockers forum) så brukar den ibland sluta ladda boarders osv och sidan skalas om konstigt osv. Då försöker jag starta om läsaren med cmd + Q men den reagerar inte utan jag får använda activity moniter och force quit. När detta gjorts och jag startar om läsaren blir allt normalt igen. Detta fenomenet har uppkommit senaste månaden och är rätt irriterande, någon som har tips på hur ja kan bli av med det?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

släng ut flash.

råkar ut för samma sak ibland, och alltid på samma sidor. FF+Ubuntu dessutom.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
släng ut flash.

råkar ut för samma sak ibland, och alltid på samma sidor. FF+Ubuntu dessutom.

Men flash är flashigt! vill ha kvar det! Ingen som vet nått fix?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

jo det tycker min CPU med, ibland tycker den det är så flashigt och fräckt att den inte vill göra annat än hålla på med Flash.. *grr*

stänga av de funktionerna (eller allt) javascript du hade symptom på kanske hjälper annars. det där om "ändrar storlek" etc alltså.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Med all respekt för Sweclockers men dessa annonser är bara för jävla irriterande.

Detta fungerar för mig: Installera tilläggen Adblock plus, Filterset.g och Noscript.

Dock har filterset.g filtret tagit bort Sweclockers annonserna av någon anledning så du får blocka annonserna som inte har javascript i bakgrunden manuellt.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet jag har med SweClockers är att den där "fast bredd"/"100% bredd"-grejen funkar jäkligt dåligt och varierar sig själv ibland vilket gör att jag bara ser 4/5 av textarean man skriver i. Att stänga av Javascript kanske hjälper trådskaparen om det är den funktionen som jäklas ännu mer för dig. Jag kör med Opera som webläsare.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Installera betan av Firefox 3, kör den själv och har ruskigt mycket färre problem med den än med tidigare versioner.

Visa signatur

We are stuck with technology when what we really want is just stuff that works.
blog - flickr - del.icio.us - last.fm

Permalänk
Medlem

Flashblock