Permalänk
Medlem

Delldator med modifikationer

Mamma och Pappa har ett företag och då får dom dells erbjudanden om datorer som oftast har kraftig processor och mkt ramminne med en hyffsad hårddisk

Idag ramlade det in ett erbjudande på en Q6600, 2 gb ram ´, 320 gb hdd, vista business och det dåliga hd 2400 pro

Funderar på att köpa den då den går loss på 3500 kronor så det är inte mkt för prestandan man får men då kommer jag självklart byta grafikkortet till mitt nuvarande men nu till problemet

Vad brukar dell ha för nån kraft på nätaggregatet och om det är för vekt kan man byta till mitt nuvarande toughpower 550W

räcker det med en adapter eller?

Också tror ni ett dualslot grafikkort passar i den datorn på det moderkortet då dell ibland har knäppa moderkort som är vända åt lite olika håll

Tacksam för snabba svar

Permalänk
Medlem

DELL använder BTX inte ATX.

De har även specialbyggda chassin, moderkort osv.

Grafikkortet kan du byta utan problem, men nätaggerat går ej att byta då det är DELLs egna special byggda BTX version. Om du köper ett BTX nätagg så KAN det funkka, inte säker om det säljs BTX nätaggerat.

Permalänk
Medlem

okej
har nämligen hört att det ska bara gå att köpa en 24 pins adapter till nätaggregatet så ska det funka

Grafikkorten med dualslot passar inte för en kompis som har en delldator så var tvungen att kolla