Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att programmera om sidoknapparna på Optical version? Verkar ju inte vara någon big deal, det kunde dom bjudit på.

Permalänk
Avstängd

min logitech håller på o dö,funderar på ngt liknande den ja har nu så den optiska skulle kunna va något,den andra ör onödigt dyr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elde
Finns det möjlighet att programmera om sidoknapparna på Optical version? Verkar ju inte vara någon big deal, det kunde dom bjudit på.

Finns inget i "mjukvaran" som kan programmera om sidoknapparna, men dom fungerar som vanligt i spel, mouse 4 och mouse 5 med andra ord.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Ok, bra att veta! Vore det förstås trevligt om det fanns ett test som faktiskt kan bekräfta att musen klarar konstant håller 1000hz... Kanske går att koppla musen till något som vispar runt musen i maxfart?

vet inte ifall din kommentar var ironi men det ingår i ett väl genomfört test:
http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1265679&page=3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Varför blir folk förbannade när det visar sig att nått kanske kan vara bra?
Han tyckte den var bra,det är rescencentens åsikt,om du inte tycker om recensionen så tvingar dig ingen att läsa den:)
MvH albanen..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Varför skulle vi stänga av dig?

Recensenten gillade uppenbarligen mössen, och om du gör kopplingen positiv recension = mutor får det stå för dig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Varför skulle vi stänga av dig?

Recensenten gillade uppenbarligen mössen, och om du gör kopplingen positiv recension = mutor får det stå för dig.

Mutor haha.... vem har mutat dem som gjort dessa testen då:

http://www.trustedreviews.com/peripherals/review/2007/12/24/S...

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/01/06/steel_series_ikar...

http://www.xsreviews.co.uk/reviews/peripherals/steelseries-ik...

Musen får ju grymma recentioner överallt.

Jag sitter själv med den Optiska musen och den är grymmt mycket skönare och bättre än min Roccat Kone och min Razer DeathAdder.

SteelSeries Ikari Rules!!

Permalänk
Inaktiv

Jag märkte stor skillnad på G5 och min tidigare gamla MicrosoftIntellipoint som jag lirade med. G5 är högre och ger ett väldigt avslappnat grepp samt förmågan att lyfta musen utan att anstränga handmusklerna. Är musen för låg blir väl detta väldigt svårt, som denna är?

Permalänk
Medlem

tog hem en ikari Laser versionen från jobbet, första intrycket är bra!, den läser inte av på för högt avstånd som tillexempel g7an jag testade häromkvällen , slår av väldigt lågt,känns som nån millimeter bara, brb ska spela vidare...

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Medlem

Tack för den Ber.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_moggo
vet inte ifall din kommentar var ironi men det ingår i ett väl genomfört test:
http://www.esreality.com/?a=longpost&id=1265679&page=3

Jo, det där testet vet jag om, men det testet kollar väl inte direkt det jag är ute efter? (dvs att musen/usb-porten klarar att hålla en konstant uppdateringsfrekvens när den är uppsnabbad över standard 125hz)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Recensenten gillade uppenbarligen mössen, och om du gör kopplingen positiv recension = mutor får det stå för dig.

Nåväl, jag kanske tog i lite. Men jag tycker ändå den känns lite underlig. Det är väl inte den positiva recenssionen som gör att man (läs: jag) blir lite suspekt. Snarare det att även det som ofta ses som en brist på musen lyfts fram till dess fördel.

Tex

Citat:

För en spelentusiast som inte behöver mekaniska skrollhjul, olika vikter och grötiga inställningsmjukvaror kan vi inte tänka oss någon lämpligare mus.

Är det inte för spelentusiaster som dessa funktioner ofta lyfts fram? Om en mus per definition blir bättre för att den saknar goda inställningsmöjligheter gällande vikt, eller knappinställning så ska vi väl söka oss tillbaka till kulmössen med två knappar och ps2-port. Inget onödigt trams där, utan bara funktioner utvecklade för den riktiga entusiasten.

För mig är det en fördel med justerbara vikter i mitt spelande, räknas jag då per automatik inte som spelentusiast? Eller har jag som spelentusiast helt enkelt haft fel och behöver lära mig att den sanna spelaren kör med kulmus? Visst, alla vill inte ha extra funktioner på musen, men man kan väl påpeka att vissa kanske saknar det medans andra inte gör det. Du behöver ju aldrig använda de extra funktionerna på en mus.

Visa signatur

Dator 1:[Intel Intel Core i5-3570K @3.4GHz ][MSI Z77A-S03][Corsair Vengeance Dual C DDR3 8GB, 1600MHz][ASUS GeForce GTX 670][XFX Black Edition 750W][Samsung 840 Basic][Fractal Design Define XL R2][Eizo S2431W][Dator 2: ThinkPad X220 Tablet][Dator 3: LG G PAD 8.3" 16GB]

Permalänk
Hedersmedlem

Touché, Foola Zoola!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd

Sådärja,nu har jag fått hem min ikari också och den passar mig underbart som har stora händer.
Denna kommer jag nog leva länge på:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

jag tänkte uppdatera vad jag tycker om ikari laser nu när jag testat den i två dagar, som sagt så läser den av precis som en vanlig optisk mus inte för högt, och den verkar inte "flippa" ett dugg. har testat mestadels CS samt Titan quest.
Nackdelarna med den då? jo som nån sa tidigare det är svårt att få grepp om den när man lyfter den, men det kanske går över, samt att knapparna är inte lika direkta när man trycker på dem, de går ner lite och sen klickar de till, annars känns ergonomin i handen för vanligt surfande bättre på ikari än de andra. (om man har stora händer kan jag tänka mig knapparna reagerar mer direkt efterssom man kommer längre ut på musen)

MVH Ber

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Inaktiv

skulle det inte vara nån slags skåra för lillfingret som gör att man kan lyfta den?

Permalänk
Medlem

Nej , lillfingret ligger bredvid musen. Och vad gäller oexakta knappar så är min så lättryckt att jag nästan håller dom i luften för att inte klicka. Enda minus är den lite hala designen som gör att man inte kan lyfta. annars är den toppen. Tack vare att klick knapparna inte har en "söm" utan är dolda under skalet så passar den både stora o små händer. fingrarna har inte en exakt plats som hos de flesta möss. Bra.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Medlem

Fy kuken (usäkta språket) vad jag är nöjd med min Ikari Laser mus... Älskar den precis som recensenten.

Sitter som om någon gjutit av min hand. Plugga själv ytmodellering, så jag förstår att man först har gjutit nån lermodell el nått. Sen modellerat upp skiten i nått fint program fram o tebax... Kvalitet rakt igenom...
Äger ett Steelkeys 6G oxå som e grymt härligt...

Prisa dansk design.

Permalänk
Avstängd

Så en liten uppdatering då.
Nu har jag kört med ikarin i 3 dagar och jag kan då lyfta den helt utan nån större ansträngning,antar att det beror på ens handstorlek.Jag har testat att köra unreal 3 HL2 episode 2 portal,och lite andra spel,helt fantastiskt vilken kontroll man har med denna mus,jag kan knappat fatta att jag suttit sålänge med MSIE3.0 som ändå är väldigt bra.Och känsligheten är ju ruskig med ikarin,kommer aldrig gå tillbaka till nån annan mus sålänge denna finns.Som nån skrev tidigare dansk design rular:-)
MvH albanen.

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Denna är då inte gjord för stora och breda händer ska jag säga er.

Kunde knappt hålla i den och hatade den redan efter de första 10min.

Själv spelar jag PRO och vet vad jag snackar om. Ni som älskar MX518/g5:an borde nog inte ta den här. Konstig och överanträngd design minst sagt. Ger ingen höjd likt Lachesis och då ingen fäste för era jättetassar. Känns som om halva handen glider på musmattan.

Permalänk
Inaktiv

okej tack för svaret. misstänkte detta jag gillade höjden och skåran för lillfingret på G5an..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mas0ne
Finns inget i "mjukvaran" som kan programmera om sidoknapparna, men dom fungerar som vanligt i spel, mouse 4 och mouse 5 med andra ord.

Okay, men alla spel har inte stöd för fler än 3 mouseknappar, det har inte heller diverse programvara som t.ex. Ventrilo, där jag för tillfället använder en musknapp som Push-to-talk button. Blir nog en laser för mig i sådana fall.

Permalänk
Medlem

någon som har musen och kan testa "Mouse Rate Checker" ? , min mus har nu slutat svara ibland, precis som det skulle vara glapp i kabeln, kollade i MRC och där kommer musen upp i 9000 ! ibland. japp ni läste rätt.. 9000 =/

http://data.fuskbugg.se/skalman01/mushz.JPG

testade med min DeathAdder och där ligger den kring 500 som den ska.

Permalänk
Medlem

Lazer Ikarin var nog fan det sämsta köp jag gjort på länge

Visa signatur

For every complex problem, there is a solution that is simple, neat, and wrong.

Permalänk
Medlem

jag har aldrig tänkt tanken att överge mina båda 3.0: or, men så gick jag omkring på dreamhack i vinter å la näven på både ikari å deathadder.

sen dess är jag nu nästan besatt av tanken på Deathadder. Den satt ju som gjuten i handen, klockren för en som kört 3.0 innan. ikari var väl fin den med, men jag märkte att den avsmalnande formen gjorde att den inte var så go att lyfta.

men men, jag har som sagt 2st 3.0: or att slita ut först.

Permalänk
Medlem

Min 3.0 gav upp så jag var tvungen att leta efter nått annat. Kände man på Ikarin och den nyare 3.0 så var det utan tvekan Ikarin som var skönast. Mycket bra mus!

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

är det någon skillnad i hållbarheten mellan laser versionen och den optiska? Har hört att lasers mössen krånglade något mer rent tekniskt...

Permalänk

LÄTT den bästa musen jag har kännt på köpte den idag vill aldrig mer ha en annan mus !

Permalänk
Medlem

Efter mycket om och men mellan Deathadder och Ikare Laser, så blev det till slut den senare. Är riktigt nöjd än så länge, men är lite missnöjd med skrollen, tycker den låter alldeles för mycket, framförallt när man skrollar uppåt. Tycker även vanliga musklick låter avsevärt mycket mer än de andra logitech möss jag haft och har.

Undrar bara om det är någon annan med samma bekymmer eller om jag är ensam?

Permalänk

Det låter lite ja men vafan den är så grymt bra annars !

Permalänk
Medlem

Min 4½ år gamla mx300 började ge sig i förra veckan. Kopplade ur sig och höll på så gick inte att spela för fem öre. Bestämde mig för att gå och köpa en ny och kom ihåg den här som fått "hyffsade" (:P) kommentarer. Betalade och kom hem för att prova. Fan, var första orden. Inte positivt utan helt åt andra hållet. Den läste av min gamla func 1030 på en blyertspennas avstånd, alltså ca 5 mm! Tänkte att den här får jag lämna tillbaka direkt. Kom på idén att sätta lite vanlig tejp under innan jag packa ner den, och den funkade jäkligt bra. Läser av precis som min gamla gjorde nu:) Ett tips, om inte alla redan visste detta.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jallixx
Efter mycket om och men mellan Deathadder och Ikare Laser, så blev det till slut den senare. Är riktigt nöjd än så länge, men är lite missnöjd med skrollen, tycker den låter alldeles för mycket, framförallt när man skrollar uppåt. Tycker även vanliga musklick låter avsevärt mycket mer än de andra logitech möss jag haft och har.

Undrar bara om det är någon annan med samma bekymmer eller om jag är ensam?

Det är sant att den låter mer vid uppåtscroll men det märker jag aldrig eftersom jag kör med headset:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate