Permalänk
Medlem

Nätverkstrubbel

Tjena.

skall försöka förklara mitt problem så smidigt som möjligt..

Jag har 100/100 via abc och det har funkat utmärkt hittils.

tar emot 93~ o skickar 55~

Nu kommer problemet.

Jag har kopplat in en router 10/100 (även trådlös, men jag vill ha wired) för att kunna ansluta min xbox360.

När jag kör utan router funkar inet som det skall.

När jag kopplar in routern sjunker hastigheten till hälften, dvs tar emot 45~ o skickar 35~

Är det nån som vet vad felet är?

Är det inställningar i routern eller nåt annat tjafs?

Jag börjar nämligen slita mitt hår nu.

Tack på förhand!

M

Permalänk
Medlem

Du har en billig router som har dålig throughput på sin wan-port.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Belkins routrar brukar väl vara bra?

och om den nu är skit, och det verkligen är den som skapar problemet, vad skall jag ha för något?

den behöver inte vara trådlös.

tacksam om någon kan hjälpa mig här

Permalänk
Medlem

Den är säkerligen bra i övrigt, men det känns som att många billigare bredbandsdelare är anpassade för ADSL eller kabel-anslutningar. Då blir det så att de inte har högre genomströmning. Det enklaste och kanske billigaste är oftast att ta en gammal dator och sätta 2 nätverkskort i och installera tex smoothwall eller m0n0wall. Kör de gigabit så klarar de oftast bra mycket mer än 100. Dock så kan det tyckas vara lite overkill att ha en hel dator surrandes bara för det.

Ska du ha ok grejer så bör du lägga ut i alla fall en tusenlapp. D-Links DIR-635 eller DIR-655 är två exempel som ligger i det segmentet.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

Låter bra. Vilken av dom rek du?

Är det inte billigare om det inte är trådlöst, för jag behöver verkligen inte den funktionen

Permalänk
Medlem

Finns en hel del trådar om 100mbit's routrar (mot WAN) som du kanske ska läsa igenom. Som Wooe nämnde så är DIR-655 en av dom.