Resor - Häftigaste staden du varit i ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Massa text om vad man borde se i Tokyo

Nu blir jag besviken, av alla saker som finns så nämner du inte Akihabara På ett forum som detta borde det vara en dödssynd

Akihabara är ungefär som att ta avenyn i Göteborg, fast du byter bort alla restarunager,pubar mm. mot bara elektronikaffärer, bara att glida runt och titta är mycket trevligt

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk

Oskarshamn, Eksjö

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
Nu blir jag besviken, av alla saker som finns så nämner du inte Akihabara På ett forum som detta borde det vara en dödssynd

Akihabara är ungefär som att ta avenyn i Göteborg, fast du byter bort alla restarunager,pubar mm. mot bara elektronikaffärer, bara att glida runt och titta är mycket trevligt

Haha, det kanske var anledningen till att jag inte tog med Akihabara/Akiba? Jag antog att du visste vad det var, jag spenderade själv två dagar där och sprang runt bland elektronik och leksaker, köpte en hel del godsaker.

Visa signatur

www.uu.se - some kind of university | www.hirr.org.uk - ain't no mountain high enough | www.bajenfans.se

Permalänk
Vila i frid

Las Vegas.
Även fast jag inte var 21 när jag va där så fanns det massor av skoj att roa sig med hela dagarna.
Mycket och se överallt. "the strip" tar bra lång tid att gå... tog någon timma.
Såg ju inte så stor ut på TV

Underligt att man inte får kröka och spela när man är 18, men köra bil när man är 16.
Tur att släktingarna köpte öl åt oss "barn".

Passade även på att åka in i deathvally i nevada. Sjukt varmt.
Och så testkörde dom nya chevabilar samma dag som vi var där

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bobamatics
Haha, det kanske var anledningen till att jag inte tog med Akihabara/Akiba? Jag antog att du visste vad det var, jag spenderade själv två dagar där och sprang runt bland elektronik och leksaker, köpte en hel del godsaker.

Man ska inte gå in dom stora bara, dom ägs oftas av samma företag/person. Man ska gå på smågatorna, där finns sjukt trevliga saker. Speciellt Retrostället med Nin8bits musik i högtalarna

När du väl är i Akiba och ska äta, så ska du prova jangara ramen! Ichi-ban! Nördarnas ställe

Dock får du räkna med att stå i kö haha.

Festställe nummer 1 om du nu när i Tokyo är Ageha! Den ligger dock i utkanten. Dit ut tar du dig med gratis buss som går ifrån South-East exit ifrån Shibuya stationen. Typ vägen till Shibuya-Nuts klubben. Hem får du själv ta dig med tåg beroende på vart du bor dvs.

Annars festar du bäst i Shibuya enligt mig. Själv håller jag på med streetdance/breakdance och jag ansåg Shibuya-Nuts, Venos och Club Asia som dom bästa klubbarna där.

Roppongi är feststället som ockås kan vara skoj. Men det är väldigt många västerlänningar där. Och träffar du en dålig dag möter du massa army brats, vissa är sjukt trevliga, vissa är bara totalt idioter.
Shinjuku kan jag bara rek. om du ska ut för att ta en öl. Klubbarna i Shinjuku suger totalt, så vidar du inte går till en klubb som är ägd av maffian där(som många är), dåå får du kanske få se lite striptease också, men det kostar ju också därefter.

Sen får du inte glömma och besöka Harajuku stadsdelen som har sjukt mycket skoj att kolla på.

Yamanote Line är en bra linje om du vill utforska Tokyo's inre kretsar där det händer mycket.

Tokyo är hittills den underbaraste och "häfftigaste" stad jag någonsin har besökt(levt i för den delen också).

Permalänk

Alla städer jag skulle kunna bo i: Vancouver, San Francisco, Toronto, Boston och Berlin.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Jag tror nog San Francisco kan vara riktigt läckert, kommer resa dit men vet ännu inte när, hoppas det uppfyller mina förväntningar

Humahuaca, Argentina
Inget ställe jag skulle vilja bo på, hålan har säkert inte ens 500 invånare, och ligger nog på 2-3000möh.

Permalänk
Medlem

Bangkok .. riktigt stor by, den i särklass största byn jag har besökt om inte annat.
Om den var så häftig kan väl iofs diskuteras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja San francisco är riktigt coolt, hyrde bil en gång o körde från Los angeles till San francisco, gillar dock L.A. mer än S.F.

Bangkok är inte så nice, det är en ganska smutsig stad, varit där 2 gnnr.

Helt ok men lite för smutsigt, och inga badmöjligheter där. Inte direkt vit sand o palmer i Bangkok nej

Phuket är riktigt skönt tillsammans med Phi Phi öarna, nog det mest excotiska jag varit i Dvs Phi Phi öarna.

Men om man vill bo ngnstans så är det som sagt Miami... stor stad med mycket möjligheter blandat med excotisk miljö

Permalänk
Hedersmedlem

Beror på vad man gillar, är ute efter osv.

Av de städer jag har besökt tyckte jag att Tokyo var häftigast. Finns så otroligt mycket att se, och förr oss tekniknördar är det himmelriket. Även om stan är helt rätt för tenikintresserade finns det något för alla att se.

Krakow i Polen är en annan stad jag gillade mycket. Fin stad med god mat och dryck.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Surabaya, som ligger på Java i Indonesien. Bali är inte heller helt fel.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att ranka de städer jag har varit i, jag bara älskar känslan av att vara i en storstad och kan upptäcka något nytt varje dag samt den totala anonymiteten. Just nu planerar jag min fjärde resa till nyc, blir troligtvis av i april.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem

tokyo utan snack eller diskussion.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Bagdad, det var ett bombardemang av intryck

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Har inte varit på så många olika storstäder, förutom i europa.

Men Seoul i korea var rätt häftigt, regnskog möter skyskrapor.

Regnskog? Den har jag då fan inte sett. Måste ha missat något under mina 15 månader där... Kan iofs hålla med om att Seoul är en rätt häftig stad med en massa variation med allt fran slum, skyskrapor och red light districts,till kanske världens största teknikmarkad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Catamenia
purmo.

HAHAHAHA!

/sign på den, även om Kokkola är mer speciellt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Kuala Lumpur var rätt läckert, sen har Singapore sin charm.

Permalänk
Medlem

New York! Precis som på TV/film! vilken puls alltså...

Permalänk
Medlem

Återkommer i slutet av mars då jag kommer att ha besökt Hong Kong, Bangkok och Kuala Lumpur

Fast jag tror ändå att dykning på Similian, softandet på Koh Hai(Ngai) och Formel 1 på Sepang kommer att slå städerna i sig upplevelsemässigt:)

Permalänk
Medlem

Pattaya är lite speciellt, älskar det. Lagom stort och stranden i Jomtien är helt ok. Kul att festa runt där.

Visa signatur

Det kan inte bli mer än fel.
En renrasig homosapiens, en härförare, en titan - kort och gott: en Göteborgare!
Självmord är en långvarig lösning på ett tillfälligt problem.

Permalänk

Har inte direkt varit på nåt "häftigt" ställe... Men här i Barcelona där jag bor nu kanske är lite häftigt. Bättre än min lilla håla jag bodde i sverige iaf

Permalänk
Medlem

måste vara kroatien, alla brudar gick utan top, mutcho grande! Me like it,

Visa signatur

Awesome! The town for the forsaken.
Games for life =)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jesseman
måste vara kroatien, alla brudar gick utan top, mutcho grande! Me like it,

Oj, då har jag alltså nåt att se fram emot i sommar

Permalänk
Medlem

Fernie, Canada.

Edit:

Någon öde ö några timmar utanför Dominikanska Republiken var rätt trevlig också.

Visa signatur

HAPPY TIMES!

Permalänk
Medlem

Måste ställa mig i skaran och säga tokyo. Finns så mycket att se där.
har blivit lite trött på tokyo så jag söker mig gärna till andra ställen

Permalänk

Berlin samt New York.

Visa signatur

Give me a wooden cross

Permalänk
Medlem

New York...Har precis kommit hem efter 10 dagar där och kan bara konstatera att man gillar den staden skarp. Skulle gärna kunna bo där om man hade ett skapligt jobb och lägenhet.
Är så häftig upplevelse att kliva ifrån Chinatown in i Little Italy och helt byta värld, finns verkligen allt och allt i NYC.
Helt suveränt gatunät på midtown-uptown, inte ens en idiot kan gå fel där
Otroligt läckert att gå in i Central Park och höra all trafik tystna och bara höra tusentals personer i stället, och se skyskrapor över träden. Riktigt häftigt!
För en gångs skull är det roligt att handla också, sjukt mycket affärer och billigt, speciellt med dollarkursen som den är nu.

Saknar redan New York

Glömde ju nämna folklivet...Bara väller fram folk var man än är. Times Square är galet

Det här vet väl säkert dom flesta såklart, men ni som aldrig varit där, åk dit! Svårt att föreställa sig utan att ha upplevt NY.

Permalänk
Medlem

Gillar Berlin men det bästa stället jag varit på måste bli Shangri-La Kina Oslagbar natur dock orkar man inte bege sig ut på nån längre vandring då det ligger på 3500 m.ö.h.

Sen har jag två ställen jag skulle vilja åka till Miami och Tokyo.

Permalänk
Medlem

Miami, var där på konferens en vecka, fast blev inte mycket jobb

Permalänk
Medlem

Prag är ett riktigt skön stad Härlig miljö inne i gamla stan. Massor med tavernor, uteserveringar och annat. Mycket fint torg med många fina kyrkor och monument/statyer/annat.

Maten är också underbar Åt bland annat grillad grisfot, vilket var bland det godaste jag nånsin ätit... speciellt tillsammans med en liter öl Sen är det otroligt billigt också. Ett stop öl kostar runt 10 kronor mitt i stan. Öl är för övrigt Tjeckiens nationaldryck och de möjligtvis världens godaste öl. Jag drack som minst 3 liter öl per dag när jag var där och inte en droppe av det för att bli full Så jäkla gott!

Annat är också löjligt billigt. I marketar kan man få lemonad för så lite som 3 koruna (typ 1,3 SEK) för 2 liter Mat, sprit, elektronik, cigarrer och allt möjligt annat är också riktigt billigt.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum