Resor - Häftigaste staden du varit i ?

Permalänk
Medlem

Jag gillade faktiskt Wellington på Nya Zeeland. Riktigt vacker hamnstad med riktigt skön stadsmiljö. Är det någonstans jag vill åka till igen så är det nog till Nya Zeeland. Världens vackraste natur.
San Francisco är ju hur grymt som helst. Var dock några år sen jag var där men det är verkligen en resa att minnas.
Bangkok är ju ingen höjdare, fruktansvärt smutsigt, hur kan man ens nämna den staden?
Oslo förälskade jag mig lite i för ett par år sen när jag bodde där. Oslo är inte speciellt på något sätt, jag bara gillar det ändå!

Är det något ställe jag vill åka till så är det definitivt Machu Picchu! Hade varit hur grymt som helst att göra en 4-dagars vandring dit. Dubai hade varit kul att kolla in men har inte hört något gott om den staden från folk som varit där.

Permalänk
Medlem

bangkok måste jag nog säga första mötet med de asiatiska kulturen och första gången i en RIkTIGT jävla stor stad.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Hong-Kong hittils helt outstanding. Det går inte att ha tråkigt i denna stad

/H

Visa signatur

Workstation: -€ Corsair Carbide 500R -€ DFI DK X58 -€ Intel Core i7 920 -€ 2 X GTX670 SLI

Permalänk
Medlem

Ser vi till storstäder har jag inte så överdrivet stor erfarenhet, där får mitt svar blir Haag i Holland. Kom sent på kvällen och det var en riktigt häftig känsla att åka svängande vägar runt futuristiska (som det kändes iaf) skyskrapor i solnedgång. Lite sci-fi över det.

Annars är Mariehamn på Åland en favorit, mest pga den tuffa dialekten och känslan av att vara utomlands men ändå hemma (pga språket).

Ska vi se till drömresmål ligger nog Klakvik på Färöarna bra till, verkar vara ett häftigt land med klippiga höga berg, inga träd och små floder som forsar ner för sluttningarna. Dessutom i ett behagligt klimat (iaf enligt mig).

Visa signatur

Man kan inte få allt här i världen... men det vore ju dumt att inte försöka.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Den finaste platsen jag varit på måste nog ha varit Cape Tribulation i norra Australien. Den enda platsen på jorden där barriärsrev möter regnskog.. så mycket liv och natur på en enda plats.. man blir lite vilsen.

Men den häftigaste staden jag varit i måste nog vara Shanghai. Den staden tar inte slut.. skyskrapor så långt ögat kan nå. Bara staden är lika stor som hela Skåne och har mer än 20 miljoner invånare. Det var mäktigt att se alla Mao-statyer och hur folket officiellt ska se upp till honom men att ingen egentligen gör det.

Men ja, Dubai är ett måste. Har inte åkt dit än men planerar en resa så fort det går.

Samma här, Shanghai utan tvekan

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

Singapore - Mycket imponerande...och ren stad. Inte så konstigt att det är världens renaste stad.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Medlem

Var i Orlando 2003 men den stan sög rätt hårt då det var omöjligt att gå och se på grejor pga distans och 35-40+ ute men vi åkte iaf bil runt till lite städer och Tampa var riktigt nice med nice stränder sen ett stenkast bort var stan, är väll som Miami skulle jag tro fast mindre.

Skulle gärna åka dit igen.

Permalänk
Medlem

Shanghai var helt galet, synd bara att det är så dålig luft i städerna i Kina.
Sen den nya flygplatsen i Beijing var rätt häftig, flög via den när jag var till Kina sist.

Fördelen med Kina är att det är rätt billigt. Kostade typ 10kr i startavgift att ta en taxi i Shanghai. Var ut en kväll på en club, de hade släpat dit Carl Cox som spelade skivor, kostade typ 150RMB (ca 130kr) att gå in, och då ingick en drink.
Ångrar bara att jag inte tog mig tid att åka Maglev-tåget bara

Är fascinerad av storstäder så jag vill gärna se Tokyo, New York och Seoul bl.a.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Amsterdam, en fin och trevlig stad, med trevligt folk, och man kan röka där utan att någon bryr sig, ungefär samma mentalitet som vi svenkar har på öl.. (:

ska själv flytta dit en vacker dag.

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Medlem

Väcker tråden med en ny stad!

Helt överdrivet HÄRLIGT!!

Helt turkos vatten, måste vara det finaste i hela världen, mycket finare än i Thailand Phi Phi öarna osv.
Sanden är helt vit, stranderna är världens finaste, staden lika så.

Vad är det vi pratar om? ARUBA

Visst eftersom de ligger i kanarieöarna så tror man att de suger, men aruba är inte som de andra kanarieöarna, aruba är den sydligaste ön och måste vara det finaste som finns.

Rekommenderas starkt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY

Offtopic. Hade du inte en skum blå/svart avatar med en gubbe på nyligen?

Permalänk
Medlem

haha nej? Vad menar du med det -.-

Permalänk
Medlem

Sintra, en vacker liten stad nära Lissabon. Storslagen natur och många fina palats, som t.ex. Palácio da Pena (portugisiska kungarnas sommarpalats) högt uppe på en bergstopp.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

Häfigaste stan jag satt min fot i

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

maniac: Vill inte vara en b*tch men, det där ser förjävligt ut :S Ser ut som någon kinesisk stad som haft ekonomisk katastrof och blivit bombad av Amerikaner...

Aja visst har lite annorlunda smak

Permalänk
Medlem

Sarajevo var najs

Permalänk
Medlem

maniac:
Hehe, Tokyo->Shibuya? Antar jag?
Världen mest, av fotgängare, trafikerade korsning. Galet säger jag bara, galet
Men får ju inte ha torgskräck i Tokyo direkt...

samma ställe, annan vinkel:

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Avstängd

Skall åka till rom i augusti för typ 10gången

Tyckr det är en sån sjuk fräck stad, känns som man reser tillbaka till romartiden, haha...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stenmark
maniac:
Hehe, Tokyo->Shibuya? Antar jag?
Världen mest, av fotgängare, trafikerade korsning. Galet säger jag bara, galet
Men får ju inte ha torgskräck i Tokyo direkt...

samma ställe, annan vinkel:
http://stenmark.homeip.net/bilder/japan/bilder/zaphod/DSCN167...

Jupp stämmer bra det
Måste nog börja att spara pengar, blev sugen på att åka dit igen

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Jag själv diggade inte tokyo så där jävla mycket, för mycket människor. Nej tacka vet jag Shirakawa, vackrare ställe får man leta efter.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Dubai har jag varit i 2 gånger och vilken skillnad det är de två tillfälena de har byggt så otrlogt mycket och det märks att det är en helt ny stad.

Väldigt fint är det i dubai och häftigt men det är inget land jag skulle tänka mig bo i pga av värmen och fuktigheten det är precis som i ett bastu fast hela dagen. Det är tur att alla taxibilar och butiker har ac nära nog 0 gradigt känns det som när man kliver in från 40grader+ fukt

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarKzY
Väcker tråden med en ny stad!

Helt överdrivet HÄRLIGT!!

Helt turkos vatten, måste vara det finaste i hela världen, mycket finare än i Thailand Phi Phi öarna osv.
Sanden är helt vit, stranderna är världens finaste, staden lika så.

Vad är det vi pratar om? ARUBA

Visst eftersom de ligger i kanarieöarna så tror man att de suger, men aruba är inte som de andra kanarieöarna, aruba är den sydligaste ön och måste vara det finaste som finns.

Rekommenderas starkt!

Du menar västindien va?

Förövrigt är Perhentian Islands i Malaysia jävligt nice, men det börjar bli lite exploaterat.

Phi phi är faktiskt inte så nice i jämförelse, men det kanske är väldigt grumligt vatten under svenska sommarmånaderna, när jag var där...