Hjälp med Outlook Express - gråter nästan.

Permalänk
Medlem

Hjälp med Outlook Express - gråter nästan.

Ärade medlemmar,

jag har ett sjukt problem som jag bara måste lösa eftersom det hindrar mig från att arbeta. Det gäller flyttning av meddelande från Outlook Express 6-client på en dator, till en annan client som jag har på min andra dator. Tidigare har jag kunnat förflytta /Outlook Expressen-mappen till en annan dator utan några som helst problem. I denna mapp finns alla mina meddelande i .DBX-format. Det har varit smidigt varje gång jag har gjort detta.

Men helt plötsligt så försvann alla mappar under /Skickat på min ena dator utan att jag gjorde något, och jag tänkte att det var bara och göra samma sak igen som jag har gjort tidigare. Men icke. Nästan alla meddelande dyker upp - alla förutom de som skall ligga under mappen /Skickat. Där är det tomt.

Mapparna som finns på min ena dator under /Skickat hänger dock med i .DBX format, de finns fortfarande kvar i den "stora" mappen där alla meddelande finns med, men syns inte under Outlook Express, där jag vill ha dem för att kunna fortsätta med mitt arbete. Det nästan så jag börjar gråta.

En lösning på detta problem och jag kommer ge en riktigt, jävla (ursäkta språket!) ersättning - jag måste bara lösa det. Jag orkar inte höra någon propaganda om att byta client eller så, jag har gjort det förr, men nu går det inte.

Permalänk
Medlem

Knepigt, det ända som jag själv märk ett fåtal gånger är om dessa filer blir för stora och det börjar konstra av den andledning.
Jag vet att tex om outlook (den som finns i office) pst fil överstiger 2 Gb så får man seriösa problem.
vet inte vilka storlekar outlook express tillåter dock.
med express 6 har jag upplevt 1 gång att den helt enkelt börja vägra ta emot fler mail, receptet var att rensa bort mail för att få igång den igen.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Om du är säker på att du har skickat mappen på rätt ställe i den datan du vill ha den i prova detta. döpp skickat mappen till tex skickat 1,(stänga av outlook efter du döpt mappen), gå sen in i C:\Documents and Settings\Administratör\Lokala inställningar\Application Data\Identities\{DD4168C3-5C5E-4E34-9FBE-8473BB6DDB83}\Microsoft\Outlook Express döpp skickat dbx till samma som du döpte den i outlook. starta där efter outlook och då bör alla mail kommit in i den nya skickat mappen som du döpt. Om du hade flera mappar under skickat får du skapa dessa mappar under skickat1 innan du ändra namn på filen skickat filen dbx . hoppas du förstår mig.

Visa signatur

love in him