Permalänk
Avstängd

A1sweden.se V2 kritik

Nu har jag och en skolkamrat släppt version 2 av A1sweden.se.

Vi stängde ner den gamla versionen för snart 4 veckor sedan och har jobbat lite varje dag på det nya. Allt är inte helt klart men det är så bra att vi har valt att släppa den.

På siten har vi spelarkiv, forum, nyheter och användarfuntioner.

Nu vill vi veta vad som är bra och mindre bra så att vi kan finslipa och få en riktigt bra site.

www.a1sweden.se

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Mindre bra: Sidan går inte att ladda.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Mindre bra: Sidan går inte att ladda.

wutt? Får du webbläsarens "Sidan kan inte laddas" eller en bild som säger att sidan är under konsturktion?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Sidan fungerar finfint för mig.

Kanske bara är jag, men har inte sidan lite väl mycket mörka färger?

Visa signatur

Yay!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Edholm
Sidan fungerar finfint för mig.

Kanske bara är jag, men har inte sidan lite väl mycket mörka färger?

Kanske är mycket möjligt. Något speciel färg du vill ha mer av eller bara en allmänt ljusare sida?

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Kanske är mycket möjligt. Något speciel färg du vill ha mer av eller bara en allmänt ljusare sida?

Som vanligt med alla era sidor ni har haft genom tiderna, de är alldeles för mörka. Ljusar bakgrund, skippa färgerna grått och svart som ni har på allt, använd ljusare färgsättning. Layouten var okej, det enda jag störde mig var sidfoten som skär sig med övriga layouten. Hitta på något bättre.

Permalänk

Det enda som såg bra ut var logon.

Permalänk
Avstängd

Då ska vi se till att få lite ljusare nyanser i sidan helt enkelt tack för den bra kritiken sunnis.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk

ser bättre ut nu när ni tagit bort reklam ovanför annonserna, o satt dit en ny box med posterna

dock skulle jag jobba lite mer på huvuddelen där nyheterna står, ser inte så bra ut, tänker på textboxarna och där det står nyheter.

även sidfoten skulle jag se över om det kan göras bättre...

skulle nog se bättre ut om ni kunde centrera logindelen också, så att avsåtndet upp och ner från det vitafältet blir likamycket

det är det som jag tyckte kunde förbättras, kan bli snyggt om ni slipar lite till. good luck (:

Visa signatur

foo shizzle'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Miclad
Då ska vi se till att få lite ljusare nyanser i sidan helt enkelt tack för den bra kritiken sunnis.

gör så tror jag blir bra. Jag ska också ge lite cred till eran logga, den var riktigt bra. Stilren och snygg.

Eran topp, header eller vad man nu ska kalla den tycker jag ni ska behålla, den är snygg. Men det under tycker jag ska bli ljusare. En ljus bakgrund med snyggt mönster och en vit eller mycket ljusgrå färg på divarna som visar allt innehåll. Bilden som är högst upp på divarna kan ni också behålla, de funkar.

Permalänk
Medlem

Runda till alla fyrkantiga boxar så att de matchar loggan så blir det snyggt.

Permalänk
Medlem

Klickade in på en nyhet, då stod det "Det du valde finns inte!" under menyn, ska det vara så?

Permalänk
Avstängd

omega: det låter bra

Garret: nej det ska inte vara så, det är fixat.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

kritvit och muspekaren blir ett timglas....

Permalänk
Avstängd

Nu har vi fixat en hel del på siten, centrering, bestämd bredd på toppen och botten, lite bug och säkerhetsfel och lite andra designmissar.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.

Permalänk
Medlem

Kan fortfarande inte komma in på den.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av totoo
Kan fortfarande inte komma in på den.

Nu ska det fungera för alla att komma in på sidan, det var TDC Song som hade blockerat servern av någon skum anledning.

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3, E4300 @ 3ghz *orginalvolt*, 2Gbyte Corsair Dominator Pc8500, 8800GT, Antec P182, Corsair HX520w.